Flytning af kat

Hej alle sammen. Jeg har en lille sød kat som jeg gerne vil have med mig da min kærste har sagt stop. pivpivpiv… Men hvad og hvordan gør jeg sådan noget. Har hørt og læst af man skal holde katten inde i et par dage enden man lukker den ud, det er en ude kat ja. Har jeg fat i noget af det rigtig… og hvad med kattebakken og maden…??? det skal man vel lære katten når den kommer til et nyt sted…??

Hilsen Kim

Hold katten i et rum den første tid. Vis den straks hvor kattebakken er. Efter kort tid kan den få lov frit at gå i de rum den må. Efter en månedstid kan du slippe den ud.

Først et (godt) råd…
Benyt dig af flytningen til at gøre din kat til inde-kat. Mange katte klarer fint at blive flyttet til et indemiljø uden at savne udelivet… de opfatter bare lejligheden som deres nye territorie, som altså bare ikke er større…
Hvis du absolut insisterer på at lukke katten ud det nye sted, vil jeg anbefale at du holder den inde i mindst 3 uger…

Dernæst… stil en kattebakke med jord/sand op i det nye sted og vis katten det - gør det samme med mad og vand. De allerfleste katte vil hurtigt fange ideen med bakken - og mad skal den nok finde! .)

Glemte helt og sige at der er også en papegøje, en grå Jaco. Men den kan selvfølgelig lukkes væk fra katten, og den står får det meste udenfor i disse varme tider. Men kan de også komme til at “snakke” samen…???