Flytning - Må ikke have flere katte

Vi står i denne forfærdelig situation at vi skal flytte, og vi må ikke have to katte med. Vi kan ikke vælge den ene frem for den anden, og vi har ikke lyst til at skille dem ad. Vi har gennemgået flere forskellige muligheder, og har nu kun to tilbage. At sende dem i “plejefamilie” eller at finde en ny dejlig familie til dem.

Jeg ved ikke hvad der er bedst. Hvis de skal i plejefamilie, er det på ubestemt tid, men vi kommer stadig til at se dem og alt sådan noget. Men kattene risiker jo at skulle flytte tilbage til os, på et tidspunkt. Og hvornår, ved vi ikke - Og til den tid, har de måske allerede knyttet sig så meget til deres nye omgivelser, at det ville være synd. Og jeg ved slet ikke om katte har godt af, at blive flyttet frem og tilbage på den måde?
Men at skulle finde en helt ny familie til dem, bliver også bare rigtig hårdt for os, især mig - Jeg har knyttet mig så meget til dem, og ja. Vi har aftalt, at hvis det bliver løsningen med en helt ny familie, så skal de godkendes. Vi skal se hvilke forhold de kommer hjem til.

Vi overvejede også at gamble med det, at tage begge to med. Men hvis det bliver opdaget, bliver vi smidt ud og så har vi ingen steder at tage hen, og så skal vi alligevel af med krudtuglerne :frowning:

Men jeg skriver egentlig, for at søge lidt råd til, hvad der er bedst for de to små, for det er jo dem det handler om i første omgang.

Hvorfor ikke bare spørge om I ikek kan få dispensation til at have de to katte I nu engang har?

Fordi ham der viste os rundt, var ham der skulle sørge for reglerne blev overholdt. Vi forklarede ham også, at de gik inde og kom ikke ud. Men nej, det kunne ikke lade sig gøre. For hans skyld kunne vi have 10 katte, men han skulle sørge for reglerne blev overholdt, og hvis der var mere end en kat, så blev vi smidt ud.
Jeg synes vi har vendt hver en sten snart. :frowning:

Der er ikke bare den simple mulighed at I finder noget andet at bo i. Der er en masse til salg og til at leje.
Det er ikke for at hakke ned på Jer, men for mit vedkommende kommer kattens tarv altid i første række - også før mine boligforhold, så måtte jeg ikke have kat ville jeg ganske simpelt ikke flytte til det pågældende sted.

[QUOTE=Chapilliams;764324]Fordi ham der viste os rundt, var ham der skulle sørge for reglerne blev overholdt. Vi forklarede ham også, at de gik inde og kom ikke ud. Men nej, det kunne ikke lade sig gøre. For hans skyld kunne vi have 10 katte, men han skulle sørge for reglerne blev overholdt, og hvis der var mere end en kat, så blev vi smidt ud.
Jeg synes vi har vendt hver en sten snart. :([/QUOTE]

Så går man til den, som har lavet reglerne…

Vi har også søgt og søgt … Problemet er bare, at der hvor vi flytter hen er det billigste sted i vores by. Vi er begge to på SU, og har skabt en kæmpe gæld ved den lejlighed vi bor i nu. Så for at vi kan vende det hele om på rette køl og undgå at komme så vidt, at det ender i RKI eller noget i den stil, så er vi blevet nødt til, ja nærmest tvunget til at søge til denne løsning. Og det er vi begge to meget kede af, og har i et halvt søgt arbejde, for at have en chance for at blive boende, og beholde de små. Men der er bare ingen ting, og vi kan ikke strække den længere. Desværre. Nu fik i lige lidt personligt af vide, men måske er det også nemmere for jer, at forstå hvorfor vi er blevet nødt til at træffe det valg, vi har … eller skal til. :confused:

Dem der laver reglerne er beboerne. De har ikke drøftet den regel siden 1932, hvor den blev lavede. Men som varmemesteren sagde, så er det en latterlig regel, og han ville kontakte ledelsen og spørge, om de ikke kunne prikke til formanden til næste møde og diskutere den regel. Men indtil videre, kan vi bare ikke gøre så meget.

Jeg føler virkelig med Jer, og selvom det måske er hårdt at komme ud med sådanne personlige ting, så har du ret i, at det kan være nødvendigt for at vi får den bedste forståelse af Jeres situation.
I hvilken landsdel kommer I fra?

Nu kommer jeg selv fra Skiveegnen og havde ligesom Jer søgt, søgt og søgt uden held. Når jeg endelig fandt noget til prisen måtte vi heller ikke have dyr. Det endte til sidst med at vi faktisk søgte på huse frem for lejligheder, der plejer de som regel at være lidt mere large med tingene, - i hvert fald heromkring.

Prisen på huslejen var 4.400 kr. Det skal lige siges at jeg selv er på Su og kæresten får lærlinge løn, så det der med en stram økonomi, kender jeg alt for godt til

Jeg ville slæbe kattene med… og så få lavet et forslag om forøgelse af katteholdet på næste generalforsamling…
Indtil da ville svaret være, at der kun boede en kat hos mig - udlejer skal bevise at der er to katte og det er ikke altid lige let.

Vi kommer fra Skanderborgegnen. (som engang skulle være en af de billigeste byer), men ja det synes jeg nu ikke, jeg kan mærke! :frowning:
Men ja, vi har også kigget på huse og sådan lidt. Det skal bare være tæt på og helst inde omkring selve byen, da vi begge går i skole der, og hverken har bil eller kørekort. Og de huse vi har fundet, som faktisk kunne være okay, og til en rimelig pris når man er på SU, ligger i små byer, uden busforbindelser som er rimelige. :confused:

[QUOTE=Ann K;764339]Jeg ville slæbe kattene med… og så få lavet et forslag om forøgelse af katteholdet på næste generalforsamling…
Indtil da ville svaret være, at der kun boede en kat hos mig - udlejer skal bevise at der er to katte og det er ikke altid lige let.[/QUOTE]

Det er selvfølgelig rigtig nok, men nu ved varmemesteren jo at vi har to katte, så helt let at slippe afsted med, tror jeg ikke det bliver.

jeg er enig med Ann K, selvom der måske er regler og krav som skal overholdes med max et’ dyr, så ville jeg også bryde reglerne. Disse mennesker der har lavet reglerne ved åbenbart ikke, hvad dyr kan gøre ved folk og hvilken påvirkning de har på os.

Jeg kan godt forstå at der er en max grænse, men denne grænse burde ikke ligge ved en’ hund eller en’ kat, da det ironisk nok kan gøre mere skade end hvis der er to eller flere dyr samlet der har glæde af hinanden og kan aktiverer hinanden i dagligdagen.

Men igen, de ved vi har dem og hvis de finder ud af det, så ender vi på gaden … Og det føler jeg ikke jeg kan byde min katte, for vi har ingen steder at tage hen, med dem. Og min kæreste er ikke villig til at tage chancen, selvom han synes det er fristende!

[QUOTE=Chapilliams;764340]Vi kommer fra Skanderborgegnen. (som engang skulle være en af de billigeste byer), men ja det synes jeg nu ikke, jeg kan mærke! :frowning:
Men ja, vi har også kigget på huse og sådan lidt. Det skal bare være tæt på og helst inde omkring selve byen, da vi begge går i skole der, og hverken har bil eller kørekort. Og de huse vi har fundet, som faktisk kunne være okay, og til en rimelig pris når man er på SU, ligger i små byer, uden busforbindelser som er rimelige. :/[/QUOTE]

Ja de fleste huse ligger på landet, hvor man skal gå lidt for at komme til bussen, så hvis ingen af Jer har kørekort kan man godt løbe surt i det, hvilket også gør at I bliver meget bundet.
Jeg er ked af at jeg ikke kan hjælpe. :frowning: men jeg vil selv tage kampen op og kræve din ret til at holde dyr, når man ser hvilke glæder det giver dig/Jer

Hvis der skal laves regler om, skal det sikkert op på den årlige generalforsamling. Prøv at undersøge, hvornår den ligger.

Jeg synes det er svært. Men allerførst vil jeg lige sige at jeg synes det er flot, at I vælger at de skal være sammen.

Fordelen ved pleje er jo, at I kan få dem igen. Men det er også svært at finde en plejefamilie til måske 1 måske 2 måske 3 år… Det vil være synd for både plejefamilie og katte, hvis de efter flere år skal tilbage (synes jeg, men det er bare min helt personlige mening). Og så skal du også være opmærksom på, at selvom du finder en plejefamilie, hvor du kan komme på besøg, så er det ikke sikkert at dine katte overhovedet ser til din side. Jeg har overtaget to katte efter en veninde, og når hun er her er de fløjtende ligeglade med hende. Heldigvis har jeg en anden kat, som synes hun er sjov, så lidt katte-nusning får hun da ud af det.

Fordelen ved at omplacere dem er, at så ved du/I hvad I har at forholde jer til! Flytter I på et tidspunkt til et nyt sted, så er det jo altid en mulighed at få andre katte. Jeg ved godt at du så ikke får dine katte tilbage, men så får du nogle andre, som er søde og skægge…

Vi bor også i lejet lejlighed hvor der maks. må være en kat pr. lejlighed, men vi fik snakket med varmemesteren og viceværten, og de kunne ikke se noget problem med at vi havde tre katte, så længe der ikke kom klager. Som de venligt pointerede: De er ansat til sørge for at så beboelsen ser pæn og vedligeholdt ud, og ikke for, at lege politimænd for boligforeningen.

Jeg ville også tage begge katte med, eller finde noget andet at bo i, hvor begge katte er velkommen.

se lige dette link:
http://www.boligportal.dk/lejebolig/3_værelses_lejlighed_Nimtofte_1065344.html

[QUOTE=Lone;764346]Hvis der skal laves regler om, skal det sikkert op på den årlige generalforsamling. Prøv at undersøge, hvornår den ligger.

Jeg synes det er svært. Men allerførst vil jeg lige sige at jeg synes det er flot, at I vælger at de skal være sammen.

Fordelen ved pleje er jo, at I kan få dem igen. Men det er også svært at finde en plejefamilie til måske 1 måske 2 måske 3 år… Det vil være synd for både plejefamilie og katte, hvis de efter flere år skal tilbage (synes jeg, men det er bare min helt personlige mening). Og så skal du også være opmærksom på, at selvom du finder en plejefamilie, hvor du kan komme på besøg, så er det ikke sikkert at dine katte overhovedet ser til din side. Jeg har overtaget to katte efter en veninde, og når hun er her er de fløjtende ligeglade med hende. Heldigvis har jeg en anden kat, som synes hun er sjov, så lidt katte-nusning får hun da ud af det.

Fordelen ved at omplacere dem er, at så ved du/I hvad I har at forholde jer til! Flytter I på et tidspunkt til et nyt sted, så er det jo altid en mulighed at få andre katte. Jeg ved godt at du så ikke får dine katte tilbage, men så får du nogle andre, som er søde og skægge…[/QUOTE]

Du tænker præcis de tanker, som jeg har tænkt! Og jeg tror også, at jeg mere eller mindre er nået til, at de måske skal have en fint nyt hjem, som de kan få lov at udfolde sig i. Det med en ny kat, har vi snakket om. Og min kæreste har lovet mig, at eftersom vi godt må have én kat der hvor vi skal bo … At jeg med tiden, når det hele er faldet til ro - kan få en lille hunmis, for han kan ikke lide at se mig, blive så ked af, at vi skal af med dem.
Men jeg føler også bare lidt, at de to jeg har nu, bare bliver kastet ud til siden og så kommer der en ny. Og det er jeg slet ikke okay med! :frowning:

[QUOTE=Mijv;764350]se lige dette link:
http://www.boligportal.dk/lejebolig/3_værelses_lejlighed_Nimtofte_1065344.html[/QUOTE]

Det var en rigtig god annonce du fandt der! Desværre ligger nimtofte lidt for langt væk fra Skanderborg, når man skal til og fra skole. Og min kæreste er ENDELIG kommet ind på hans uddannelse, og kan ikke bare sådan lige skifte skole ):

Jeg synes, det er al ære værd, at I ikke vil skille de to katte ad, hvis de er tæt knyttet og har glæde af hinanden. Hvis I flytter, og hvis I ikke tør tage kattene med - og det kan jeg godt forstå, hvis I ikke gør, det er jo heller ikke at varetage deres tarv at blive smidt ud - så ville jeg, hvis jeg var i situationen, finde kattene et rigtig godt, nyt hjem, hvor de kunne være sammen. Men en eventuel plejefamilie skulle jo alligevel gå med til at tage kattene på ubestemt tid, og så kan det jo være, det viser sig hen ad vejen, hvad der er den bedste løsning.

Nogle gange ender man i en situation, hvor man er nødt til at indrette sig efter omstændighederne, selv om det ikke er det, man har lyst til. Hvis I ikke har andre muligheder end at flytte dertil, synes jeg netop, I varetager kattenes tarv ved ikke at skille dem ad, selv om I kunne tage den ene med, og at forsøge at finde dem et nyt hjem eller en plejefamilie.