Flytning

Hej med jer

Jeg har min lille hunkat Duchess på 9 år. Vi er lige flyttet fra 30 kvm til 90 kvm.

Grunden til mit opslag er at jeg har brug for et råd.

Vi flyttede ind 1/10 og hun har brugt bakken rigtig fint to gange dagligt.

Hun får udelukkende vådfoder pga tidligere forstoppelses problemer.

Nat 5 i vores nye hjem går hun så gentagende ud og skraber i bakken og kommer ind og brokker sig bagefter.

Hun havde både tisset og haft bummelum i går eftermiddags…

Hvorfor gør hun sådan?

Hun er heller ikke så sulten men heller ikke så aktiv jo.

Vi leger med fjer ting flere gange om dagen

Jeg er ikke sikker på, jeg helt forstår situationen. Går hun bare ind i bakken og skraber i den - eller laver hun noget i den? Og hvad vil det sige, at hun kommer ind og brokker sig? Hvad gør hun præcis?

Har I ændret noget i forbindelse med bakken? Nyt grus, ny type bakke, lukket/åben? Synes hun, den trænger til at blive gjort ren? Det behøver ikke være, fordi I set gør noget forkert, men hvis hun har fået ind i hovedet, at hun mener noget andet, så er man nok nødt til at rette ind :slight_smile: Men så vidt jeg kan forstå, bruger hun bakken fint nok?

I skal måske også tænke på, at hele hendes verden er blevet vendt op og ned ved flytningen. Hun er et helt nyt sted, som hun ikke kender, og for en gammel kat kan der måske godt lidt tid, før hun falder til. Så måske er hun lidt stresset. I kunne eventuelt prøve at sætte en Feliway i stikkontakten for at se, om det kan hjælpe. Det er kunstige kattehormoner, som kan hjælpe katten med at føle sig tilpas. Det virker ikke nødvendigvis på alle katte, men desværre kan man jo kun finde ud af det ved at prøve.

1 Like