Flytter hjem til DK

Hej, jeg skal flyve fra Thailand til Danmark med begge mine Main Cooner, det bliver en meget lang tur, først skal de med bil til lufthavn, så være der i 9-11 timer før flyvetur på 11 1/2 time, før de lander i København. Jeg håber der er nogle der kan komme med gode råd, til hvordan jeg får dem gjort klar til en sådan prøvelse, har købt lidt større bure end jeg normalt ville gøre, de bruger dem i øjeblikket til leg og sovepladser. Vil den store temperatur forskel fra 35+ til 20 grader spille ind, der er lidt mere end en måned til rejsen, men er lidt bekymret for mine dejlige unger, de er begge 1 år gamle.

Jeg har prøvet at flyve med en kat. ventetiden i LAX tog hun med ophøjet ro, spadserede rundt i sele for 1.gang i sit nød det hele.

Steawadsserne fortalte mig at havde jeg blot fløjet klw så kunne hun havde været hos mig i kabinen.

Men hun klarede at gå cargo og levede mange år i DK.

Hun kom fra varme Californien til kolde Danmark i januar mdr.

Held og lykke med at flytte hjem :slight_smile:

Tiger er super glad for sin sele og at komme ud, Kikki kan ikke lide den, men glemmer den når først hun er udenfor. Jeg ved endnu ikke hvor sent jeg kan komme med kattene i lufthavnen, skal derind 2-3 dage før rejsen, det sidste tjek, der håber jeg at få det afklaret. Med hensyn til trafik herude, ønsker jeg ikke at køre når det er blevet mørkt, det er farligt nok alligevel. Håber på en taxa der ikke leger Formel 1. Talte med dyrlægen, han talte om noget medicin til rejsen… Øhh det jeg har læst herinde, er det ikke noget i bruger, jeg ved endnu ikke hvad han mener, men det vil jeg finde ud efter nytåret er fejret, de kaster med vand, så ingen misser i en tuk-tuk, den kommende uge. Har i noget indtryk af om de spiser og drikker, som de plejer under sådan en rejse

De kan få noget til at slappe af på, men det er utroligt hvor godt de tager sådan en lang tur. Den længste tur jeg har haft katte på er fra New Zealand og utrlogt nok steg de ud af kassen somom de lige havde ligget et par timer og skulle ud og strække sig. Bare vacciner og blodprøver er iorden, skal det nok gå:)

Marina

[QUOTE=catsanddogs;1170389]Jeg har prøvet at flyve med en kat. ventetiden i LAX tog hun med ophøjet ro, spadserede rundt i sele for 1.gang i sit nød det hele.

Steawadsserne fortalte mig at havde jeg blot fløjet klw så kunne hun havde været hos mig i kabinen.

Men hun klarede at gå cargo og levede mange år i DK.

Hun kom fra varme Californien til kolde Danmark i januar mdr.

Held og lykke med at flytte hjem :-)[/QUOTE]
Mener du KLM?

Og hvilket flyselskab brugte du ellers? (Hvis man må være nysgerrig). :slight_smile:

Jeg tog to killinger med hjem fra Australien for nogle àr siden. Vi mellemlandede i Bangkok. Australske regler gjorde, at kattene skulle flyve med handling selskab som cargo. Jeg så dem ikke på den ca.24 timer lange rejse. De kom fint frem i København.
Generelt har de forskellige flyselskaber deres egne regler for pet-in-cabin - men som oftest er der en øvre grænse for antal dyr i kabinen, og dyrene skal rejse i bokse/tasker, der kan være under sædet.

Den eneste herhjemme, der er fløjet fra Bangkok er min hund. Men da vores Snowshoe skulle rejse ca 16 timer i alt (bil, færger, lufthavn, fly, bil, færge, bil) gik hun også lige ud af kassen - endda allerede på færgen - helt upåvirket og det eneste vi brugte var Bach rescue Remedier fra Matas. Dog ikke på flyveturen, da vi valgte at have tillid til SASs dyrlæge, der sagde, at han ville give noget, hvis han skønnede nødvendigt (hun skulle flyve cargo pga reglerne for det land) og så ville han helst have hun var “ren” så han ikke mixede sit med vores uden at kende Bach. På færgen fik hun det, og turen gik helt super. Det eneste vi blev lidt sure over var da SASs personale kom med hende på en rullevogn mellem det andet bagage - men mis virkede ligeglad.

Fie er fra Skotland - længst væk overhovedet i Skotland og hun fløj via London til Kastrup og sejlede både derovre og senere med Molslinjen her - undervejs var hun i tjekin i timevis i London - det eneste uheld, der skete var da hun endelig ville tisse blev det midt på min seng hjemme i dk :smiley: Og det var min skyld :smiley:

Viggo tog samme tur men MEGET kortere, for han boede i England i byen :slight_smile:

Formålet med at fortælle dig Fies rejseeventyr er, at vise dig, at selv med så mange skift undervejs, så mange mennesker der skal se en og tjekke en osv osv så klarede mis det til ug. At sidde roligt samme sted fra Thailand på et fly vil jeg derfor tro, at de fleste misser kan klare til ug også

Blodprøver og vacciner er klaret, de skal flyve som Cargo, da man ikke må have dem i kabinen hos flyselskabet. Nu får de en prøverejse til lufthavnen, da de skal til tjek, før rejsen, så ser jo deres reaktion på en 5-6 timers tur i bil og mødet med dyrlæge i lufthavnen, så ved jeg hvad jeg kan forvente mig fra dem.

Og husk at chippen skal være i dyret inden rabies vaccine, eller senest samme dag.

Hele den proces med chip, rabies og blodprøver tager jo over 4 måneder herfra, før de må rejse ind i europa. Ved dog ikke hvorfor der skal ventes i 3 måneder efter blodprøven er godkendt, men sådan er reglerne. Alt dette er på plads, det der mangler er besked om der er plads på flyet til dem begge, og så de sidste dyrlæge kontroller, først min egen dyrlæge maks 10 dage før flyrejse, så dyrlæge i lufthavnen, maks 3 dage før. Så skulle gerne lande i DK i slutningen af maj.