Flyttespørgsmål

Jeg har efterhånden læst mange tråde om det at flytte med katte og fået mange gode forslag til hvordan det gøres mest skånsomt for dyrene.

Alligevel søger jeg nu lidt bekræftelse i, at det valg jeg har truffet for mine kræ er bare nogenlunde fornuftigt.

Vi flytter på lørdag kan jeg jo starte med at fortælle.

Lejligheden jeg flytter fra er en 1-værelses, så der er ingen steder kattene kan lukkes fra imens flyttefolkene huserer.

Min oprindelige plan var så at kattene kom i deres transportkasser og ind på bagsædet af min fars bil og så måtte de være der til flyttemændene var færdige.

Men planer er jo til for at blive ændret, og lidt mudder i maskineriet har gjort at det ikke er muligt at have kattene i bilen alligevel. De kan heller ikke være hos familie eller venner (det tror jeg så også vil stresse dem unødigt.)

Så jeg har vendt blikket mod den nye lejlighed. Der er et rum hvor flyttemændene ikke skal have noget afsat: nemlig badeværelset. Der er jeg så blevet enig med mig selv om at lukke misserne ude med kattebakke, mad, vandm legetøj og en seng eller to.

Men…så stort er badeværelset jo heller ikke, og Devi kan altså ikke være så tæt sammen med de tre andre uden det går galt.

Jeg overvejer så at placere hende i min allerstørste transporttaske i det fjerneste hjørne af køkkenbordet, hvor hun stadig har overblik over hvad der sker - og så holde godt øje med hende. Alle andre rum - soveværelse, altan og stue vil blive overrendt af flyttemænd og andre i løbet af dagen.

Kan det mon gå? Jeg kan jo - med lidt held - flytte Devi et andet sted hen i løbet af dagen hvis flyttefolkene for eksempel bliver færdige med at slæbe ting ind i soveværelset.

Hvor var det dog meget nemmere at flytte da man ikke havde kat…lørdagens arrangement er godt nok ved at gøre mig mere gråhåret end jeg er i forvejen :frowning:

I mine øren lyder det som en fin plan.
Bare pas på, hvis flyttefolkene får brug for at låne toilettet.
Desværre har jeg hørt bare een skrækhistorie om en kat, der smuttede ud af netop sådan et “deponeringsrum” :wink:
Monstro en anden herfra forum med bil kan hjælpe med at flytte dem sikkert?

[quote=MiSi;186422]I mine øren lyder det som en fin plan.
Bare pas på, hvis flyttefolkene får brug for at låne toilettet.
Desværre har jeg hørt bare een skrækhistorie om en kat, der smuttede ud af netop sådan et “deponeringsrum” :wink:
Monstro en anden herfra forum med bil kan hjælpe med at flytte dem sikkert?[/quote]

Den del er der styr på. Der er nøgle i badeværelsesdøren, så jeg låser udefra - og putter nøglen i lommen. Så kan de pænt gå ned i den gamle lejlighed og bruge toilettet, der er alligevel kun 500 meter ned :tihi:

Ja, det lyder som den bedste mulighed der nu er. Jeg tænker dog også på køkkenet? Hvor stort er det? Kan der låses? For så kunne Devi jo evt. være der i fred. Evt. i hendes kasse hvis der ikke kan låses :slight_smile:
(Der skal vel ikke så meget derud? :))

(Edit: Ah, tænkte spisebordet, da du skrev køkkenbordet. Men ja, det er vel en god mulighed med hende der? :slight_smile:

[quote=Eva K;186484]Ja, det lyder som den bedste mulighed der nu er. Jeg tænker dog også på køkkenet? Hvor stort er det? Kan der låses? For så kunne Devi jo evt. være der i fred. Evt. i hendes kasse hvis der ikke kan låses :slight_smile:
(Der skal vel ikke så meget derud? :))

(Edit: Ah, tænkte spisebordet, da du skrev køkkenbordet. Men ja, det er vel en god mulighed med hende der? :)[/quote]

Det eneste der pinedød skal ud i køkkenet er mit køleskab - de få køkkenkasser der ellers bliver kan fint stå i entreen. Men jeg ved ikke helt om jeg har mod på at lukke hende ud i køkkenet, heller ikke med en låst dør.

Men nu venter jeg lige og ser til på lørdag.

Flyttefolkene kommer klokken 11 og til at begynde med kan misserne godt stå på bagsædet hos min far.

Men på et eller andet tidspunkt skal ham og min bror til at køre frem og tilbage til lossepladsen med det der skal ud - så må vi se om flyttefolkene er færdige til den tid eller om det overlapper. Om ikke andet har jeg fundet en brugbar valgmulighed nu, så den holder jeg mig til.

Vi overlever jo nok allesammen alligevel…men hold da op hvor jeg glæder mig til den kommende weekend er overstået, for så er flytning, udsmidning og rengøring også overstået :rock:

God ide at flytte hende til et andet rum så snart det er færdigt med at blive flyttet ind i. Du kan også vælge ikke at lade hende se ud på det hele og simpelthen lægge et tæppe over kassen

MVH

Tina - Forresten! Jeg kan godt komme og hjælpe på søndag! Skal ikke lave gruppearbejde der :slight_smile: Kom jeg lige i tanke om.
(En af de andre skal til bryllup den weekend :))

Jamen så bliver vi en fin lille pigegruppe - Tine kommer nemlig også. Martin kommer nok også og hjælper med diverse i løbet af dagen…med lidt held er alt der skal ud kommet ud og væk lørdag (far skal nemlig arbejde søndag og Martin har ikke mod på at køre med trailer), så det eneste (hvis man kan sige sådan) vi skal, er at gøre rent, rent og atter rent…det skal også nok tage en evighed.

Som tidligere sagt sørger jeg for foder og væske i løbet af dagen og giver noget aftensmad af en slags, forhåbentlig ved et spisebord på nogle spisebordsstole i den nye lejlighed :tihi:

Super - hvornår skal jeg komme? :slight_smile: Send evt. en sms med oplysninger senere hvis det er :slight_smile:

[quote=lenschow;186542]God ide at flytte hende til et andet rum så snart det er færdigt med at blive flyttet ind i. Du kan også vælge ikke at lade hende se ud på det hele og simpelthen lægge et tæppe over kassen

MVH[/quote]

Det med tæppet er helt sikkert også med i mine overvejelser og tæppet kommer med for en sikkerheds skyld. Jeg ved ikke helt hvordan hun har det med at kunne se/ikke se.

Jeg ved at Junior skal kunne se hvad der foregår ellers bliver han fuldstændigt tosset. Han mestrede at rive mig til blods på vej til en udstilling hvor jeg havde formastet mig til at putte ham i en ny transporttaske med mindre udsyn end den gamle - ham og Gizmo byttede tasker på vejen hjem og så var der intet. Han har det også bedst hvis han kan se enten ud af ruderne i bilen eller i det mindste på os andre inde i bilen, så hvis det var ham der skulle være i køkkenet, ville det bestemt være uden tæppe over.

Æhhhh…fisk?

Er faktisk ikke kommet så langt at jeg har overvejet klokkeslæt.

Man kan selvfølgelig argumentere at jo tidligere vi går i gang, jo tidligere er vi færdige, men ingen af os er vist a-mennesker, så mon ikke middagstid eller deromkring er passende…

Ja der er stor forskel på, hvad der er bedst:-) Held og lykke med det - hun skal nok klare det!

MVH

Tina - hehe, helt enig :smiley: Og jeg skal jo også lige med bussen fra Århus af :slight_smile:
men du siger bare til når vi engang nærmer os.

Måske er jeg dum… men altså, de der flyttemænd. Kan de ikke have alt med fra den gamle lejlighed i ét læs?

For så kan de jo være i den nye lejlighed MENS de læsser bilen - og i den gamle tomme lejlighed når bilen tømmes.

Jeg ved godt at din Frk. Devi godt kan være lidt tyndhudet (på den gode måde forståes :wink: ), så måske er denne flytte frem og tilbage ikke et hit.

I øvrigt - hvis de kan stå i transportkasser bag i din fars bil, kan de vel også stå i transportkasser på badeværelset?!

I øvrigt så har vi kun positive oplevelser med vores MANGE flytninger med Yrsa-kræet. Så længe bare der er lidt kendte ting det nye sted, så ejer man det nye palads. Selvfølgelig skal alt undersøges og små-ting bliver faaaarlige, men det går altid hurtigt.

Held og lykke med lejligheden :slight_smile:

Okay - mit nye yndlingord er åbenbart “I øvrigt” :ups:

[quote=AliceM82;187193]Måske er jeg dum… men altså, de der flyttemænd. Kan de ikke have alt med fra den gamle lejlighed i ét læs?

For så kan de jo være i den nye lejlighed MENS de læsser bilen - og i den gamle tomme lejlighed når bilen tømmes.[/quote]

Jeg håber alt kan haves i et læs, men når flyttemændene så er færdige, overtager min bro og min far (og det er derfor misserne ikke kan blive på bagsædet). Så skal de herrer nemlig have tømt min altan for ragelse til lossepladsen så rengøringsholdet af kattegale kvinder kan gå til den søndag :tihi:

Jo, jeg har også tænkt den med transporttaskerne på badeværelset. Mon ikke jeg beslutter mig endeligt inden lørdag.

Jeg er overhovedet ikke nervøs over missernes reaktion NÅR vi er flyttet, som sagt har jeg haft tre af dem med ude at overnatte i forbindelse med udstillinger, og de synes det er det fedeste. Og Devi skal nok klare den bare jeg er der.

Og mange tak, glæder mig i den grad til selve flytningen er overstået og jeg bare kan koncentrere mig om at gøre det nye sted til vores hjem…

[quote=Gizzemissen;186416]Jeg har efterhånden læst mange tråde om det at flytte med katte og fået mange gode forslag til hvordan det gøres mest skånsomt for dyrene.

Alligevel søger jeg nu lidt bekræftelse i, at det valg jeg har truffet for mine kræ er bare nogenlunde fornuftigt.

Vi flytter på lørdag kan jeg jo starte med at fortælle.

Lejligheden jeg flytter fra er en 1-værelses, så der er ingen steder kattene kan lukkes fra imens flyttefolkene huserer.

Min oprindelige plan var så at kattene kom i deres transportkasser og ind på bagsædet af min fars bil og så måtte de være der til flyttemændene var færdige.

Men planer er jo til for at blive ændret, og lidt mudder i maskineriet har gjort at det ikke er muligt at have kattene i bilen alligevel. De kan heller ikke være hos familie eller venner (det tror jeg så også vil stresse dem unødigt.)

Så jeg har vendt blikket mod den nye lejlighed. Der er et rum hvor flyttemændene ikke skal have noget afsat: nemlig badeværelset. Der er jeg så blevet enig med mig selv om at lukke misserne ude med kattebakke, mad, vandm legetøj og en seng eller to.

Men…så stort er badeværelset jo heller ikke, og Devi kan altså ikke være så tæt sammen med de tre andre uden det går galt.

Jeg overvejer så at placere hende i min allerstørste transporttaske i det fjerneste hjørne af køkkenbordet, hvor hun stadig har overblik over hvad der sker - og så holde godt øje med hende. Alle andre rum - soveværelse, altan og stue vil blive overrendt af flyttemænd og andre i løbet af dagen.

Kan det mon gå? Jeg kan jo - med lidt held - flytte Devi et andet sted hen i løbet af dagen hvis flyttefolkene for eksempel bliver færdige med at slæbe ting ind i soveværelset.

Hvor var det dog meget nemmere at flytte da man ikke havde kat…lørdagens arrangement er godt nok ved at gøre mig mere gråhåret end jeg er i forvejen :([/quote]

jeg flyttede godt nok fra en 2vær til en to vær. og da flyttemændene kom, tog jeg transportkasse, bakken, mad og vand med ud på toilettet, ringede efter en taxa og fik flyttemændene til at låse efter sig.

da jeg kom op i den nye lejlighed, satte jeg Mini i køkkenet med de samme ting som før, hendes tæppe, og så satte jeg mig og nussede hende mens min mor fortalte flyttemændene hvor de forskellige ting skulle stå.

udover at Mini var utrolig stresset og mærket af situationen gik det meget bedre end forventet.

hvis jeg havde bil havde jeg gerne tilbudt mig, men jeg har desværre ikke engang kørekort. :frowning:

:tihi: - det er også mit eget problem.

…men du skal da være hjertelig velkommen på Kattegale-rengøringsholdet på søndag (og det er ikke sagt for at få en ekstra hjælpende hånd, men for hyggens skyld -engel)

Vi bliver pt. tre Kattegale (undertegnede, Eva K og TineL), der skal have gjort hovedrent i min så fraflyttede lejlighed, på altan og i kælderrum.

Jeg har lovet mad, drikke og kattenus for indsatsen -høhø

Mette - Ja, har du tid og lyst kan du bare tage bussen sammen med mig :slight_smile:

Hej Tina. Hvis det har interesse så kan dine mislinger låne mit soveværelse på lørdag der er ca. 15 km2 godt med hylder og sakbe og masser af gode sove pladser både på seng skrivebor og i skab og vi er hjemme indtil aften, der skal vi til føsdag, hvis flytningen trækker ud så får du bare en nøgle.

Så vil vi meget gerne have banden på et mindre weekend ophold til alle sagerne er kommet på plads-høhø