Fødekasse Størrelse

Hej Alle Sammen

Jeg har længe været lidt træt af mine fødekasse er så tung og fylder meget og sometider svært at få plads til den, når den ikke bruges. Derfor har jeg længe gået og tænkt om det er muligt at lave en fødekasse i flot lyst træ og ikke vejer noget.

Det næste jeg os har ønske mig er at man måske kunne klappe den samme og putte væk og derefter tage den frem igen.

Jeg har endelig fået en ide til hvordan det kan laves. Jeg regner med at kan lave demo løbet af ugen. Der vil komme billeder af den.

Mit næste spørgsmål ville være om nogle herinde ville være intresseret i at købe dem. prisen skal jeg nok holde nede det er os en af de vigtige punkter.

Jeg har i dag sidde og kigget lidt rundt på nettet for at finde den rigtige størrelse om jeg har fundet frem til 2 næsten i samme størrelse men ville høre om nogle herinde ville dele jeres størrelse med mig.

Da jeg måske kunne lave den første i den størrelse som flest bruger.

Jeg tænker først omgang på størrelse af maine coom.(hvis det går godt kan der selvfølgelig os laves i andre størrelser)

Jeg har selv fundet frem til det her…

Lang…: 70cm
bredde.: 50cm
Højde…: 45cm

Eller

Lang…: 70cm
bredde.: 55cm
Højde…: 46cm

Jeg ville ikke være uinteresseret.

De lyder store, men jeg mangler faktisk fødekasser :ups:

Mine Norske ville nok gerne have dem mindre :høhø:

Hej marianne.

Jeg regner med løbet af weekenden eller starten
Af ugen måske lave en demo.

Hvad størrelse ved jeg ikke i nu men omkring
Den størrelse jeg har skrevet i indlæg.

[QUOTE=MitsuCats;627489]Hej marianne.

Jeg regner med løbet af weekenden eller starten
Af ugen måske lave en demo.

Hvad størrelse ved jeg ikke i nu men omkring
Den størrelse jeg har skrevet i indlæg.[/QUOTE]

Jeg ved ikke, om det er noget for mig, da du bor så langt væk :ups:

Jeg har selv en model i hovedet, jeg godt kunne ønske mig :tihi:

[QUOTE=Susanne L. Moshage;627485]De lyder store, men jeg mangler faktisk fødekasser :ups:

Mine Norske ville nok gerne have dem mindre :høhø:[/QUOTE]

Du skriver lidt for stor. Hvad størrelse tænker du
På.

[QUOTE=MitsuCats;627495]Du skriver lidt for stor. Hvad størrelse tænker du
På.[/QUOTE]

Jeg bruger flyttekasser, hvor jeg bruger de helt store til Mco og den et nr. mindre til Nfo. Og den “lille” af disse to var rigtig fin. Selv Mco’erne vil gerne ligge i den. Men jeg har ikke lige målene i hovedet. Jeg kan måske finde dem lidt senere.

Den fødekasse jeg har, er ca. L 65 x D 55 x H 45 cm.

Idéen med en sammenklappelig fødekasse er genial :ok:
Det er ikke alle, der har plads til at have kassen stående, når den ikke er i brug.

Hvis den kunne klappes sammen/skilles ad og skubbes ind under f.eks. en seng, ville det være rigtig godt.

Når vores ikke er i brug, bliver den sat op på lade-loftet, godt pakket ind, men det er ikke alle, der har en sådan mulighed.

Pøj-pøj med projektet. Jeg glæder mig til at se billeder :thumbup:

Flyttekasserne har følgende mål Pro 67,5 længde x 38,5 bredde x 37,7 højde og Senior 55,6 længde x 37 bredde x 34 højde.

De måtte gerne være en smule bredere og højere, men længden passer egentlig udemærket.

Mine katte vil åbenbart helst føde i små kasser …Første gang, blev killingerne født i en ubrugt kattebakke med låg jeg havde stående. Sidste gang foretrak Gaia at føde i en transportkasse i mellem størrelse. Derefter flytter jeg mor og børn over i den store Atlas Car, hvor mor og børn opholder sig indtil de skal flytte i kravlegård …De vil absolut ikke føde i Atlassen, sikkert fordi den er så stor at de ikke kan støde imod - Den måler 82 x 51 x 61 cm

Mine vil også helst have en “lille” kasse. Men så må jeg flytte dem i noget større senere hen :slight_smile:

[QUOTE=Susanne L. Moshage;627491]Jeg ved ikke, om det er noget for mig, da du bor så langt væk :ups:

Jeg har selv en model i hovedet, jeg godt kunne ønske mig :tihi:[/QUOTE]

Hej.

De bliver lavet i let træ som ikke vejer så meget.
Så mulighed for at sende med posten til os være der.

Nu skal jeg først ramme en ca størrelse som passer
Ind til de fleste af det i har skrevet. Kigger på mål i morgen.

Jeg foretrækker også kassen til mine små nipsting ikke er for stor - de holder og bedre varmen i en lille kasse

Hej

Hvis man sagde at den ville være 60 lang og 40 bredde og 40 i højde
Ville det være godt eller lige lille nok i højde eller bredde.

Hej

Jeg er gået i gang med projktet og skal nok vende tilbage en af dagene når jeg ved om det kan lade
sig gøre eller om det bliver lidt svært. :slight_smile:

Hej Alle Sammen

Jeg har i dag fået lavet fødekassen færdig og taget nogle billeder hvordan det ser ud. Kassen er lavet i 18mm træ og man kan derfor male den i den farve man ønsker eller skrive på kassen navne osv…

Dette er første model. jeg har valgt at bruge guld skinne med guld skruer, det er os muligt at lave den med sølv skinne og sølv skruer :wink:

Kasse er 60 lang og 40 dyb og 40 høj.

Hvis dette kunne have interresse så kan i sende mig en pb eller skrive her :wink:

Jeg kan lave den i anden slags træ så er prisen lidt dyre eller hvis man vil have den lidt længere eller højre kommer der lidt mere pris på :wink:

Step 1

Step 2

Step 3

Step 4

Step 5

Step 6

Hvad er prisen på kassen?

Og hvad er portoen?

Hej

Jeg er ved at flytte til Tyskland men tag tit til danmark og kan derfor sende nogle stykker fra Danmark så det bliver billiger i fragt.
Så kan vente tiden være lidt længere.

Prisen er 745 kr + 155 kr postdanmark.

eller hvis den skal sendes fra tyskland

Prisen 745 + 240 kr.

[QUOTE=MitsuCats;632379]Hej

Jeg er ved at flytte til Tyskland men tag tit til danmark og kan derfor sende nogle stykker fra Danmark så det bliver billiger i fragt.
Så kan vente tiden være lidt længere.

Prisen er 745 kr + 155 kr postdanmark.

eller hvis den skal sendes fra tyskland

Prisen 745 + 240 kr.[/QUOTE]

Hvor flytter du hen i Tyskland?

Hej

det bliver ca 1 time fra den danske tyske grænse hvis alt gør vel og efter planen