Foder der varer længe

(underligt jeg skal vælge prefix og åbenbart skal stille spørgsmål … det er egentlig ikke et spørgsmål om foder, men snarere et godt tip - sorry)

Har i dag taget tid fra jeg gav kattene rå kyllingelår.

De fleste af dem spiste på lige knap en time.

Det er nu halvanden time siden de fik serveret og en af killingerne gnasker stadig lystigt.

De fik et lår hver, men den søde lille Glamour-killing, mente hun skulle forsvare 2 styks. Et lår havde hun i munden og så en klo i et andet lår, mens hun knurrede truende af Queenie. Så jeg måtte lige redde aftensmaden til hende - hun turde ikke tage den selv. :tihi:

Jeg har givet kyllingelår et par gange de seneste dage - ordineret af dyrlægen, der mente det var for tidligt, at Queenie har fået tandsten. Så nu står den på mere råt end sædvanligt.

Det klager kattene nu altså ikke over :thumbup:

Det skal vi også prøve…lyder både godt og sjovt :høhø:

Jeg har prøvet, men er ikke begejstret for jeg tænker på at kattene slæber råt kød rundt i huset. Men de voksne var nu heller ikke så vlde med det, så det kommer ikke på menuen ret ofte.

Det kunne være at jeg også skulle prøve det . Nu hvor mine dags gamle ællinger er ved at slippe op, og først kan får i foråret igen.
Er det et helt stk lår du giver dem eller deler du dem i under og over lår.:?

Hehe, måske den større størrelse cooner har, men de plejer at være ret effektive til at gøre kål på den slags herhjemme… Dvs. det tager nok ikke et kvarter…

Og jeg begrænser i øvrigt bare deres adgang (om sommeren får de det ude i haven) og så får gulvet lige en gang vask bagefter :slight_smile:

Ja det er et hit her også og rigtig godt til bisserne :slight_smile:
Hilsen Lisbeth

Vi bruger en del at give rå kyllingeunderlår til vores katte og de elsker det. Og ikke sjældent ser vi at der er nogen der har svært ved at få deres spist simpelthen fordi de er så grådige at de hellere vil holde fast på to styks uden at kunne spise dem end spise et styk og gå glip af noget. Nøjagtig lige som nogen mennesker :tihi:

Rå kyllingeunderlår er rigtig godt til katte med dårligt tandkød og/eller tænder. Råt kød et også godt til katte med fordøjelsesproblemer af forskellig art. Og så nyder kattene jo den mere naturlig føde.

Katte der ikke er vant til rådt kød skal man starte meget langsomt op for de vil ofte ikke have de enzymer i mave og tarm der skal bruges til at nedbryde rådt kød. Til gengæld menes det at netop disse enzymer er med til at styrke kattens naturlige immunforsvar.

Teresa

Vores katte holder heldigvis kyllingelårene ude på køkkengulvet :ok:

Det er godt nok velopdragne katte :høhø:

Her i huset er der ingen grænser for hvor kyllingelårene kan ende - derfor foretrækker vi at fodre dem ude i haven med dem. For tiden er det ikke rigtig vejr til det og derfor holder vi en lille pause med kyllingefodringen.

Men ellers anbefaler jeg at man lukker stue og soveværelse af så man ikke får fedtet sofa og senge til - for kyllingelår fedter gevalidt.

Teresa

Mine skal prøve at have rå kyllingeunderlår i aften :kryds: Men jeg ved at den eneste der evt vil spise det er Shrek. Hvis nu en af de andre skulle finde på at have interesse for det, skal jeg så tage låret fra dem når de har spist halvdelen?? ingen andre end Shrek gider normalt spise råt kød, så tænker deres mave måske ikke kan klare det :?

Det kommer jo an på, hvor sarte maver de har.
Umiddelbart ville jeg ikke tage det fra mine.

Køber I bare en pose frosne underlår og serverer dem i optået stand?

Jeps - eller køber dem ferske :slight_smile:

Ja og de elsker det.
Overlår kan også bruges.:slight_smile:

Jeg MÅ altså prøve det på et tidspunkt!!

Lige nu er jeg i dialog med Margith fra www.pro-pet.dk omkring Barf, hun har noget til killing nemlig…jeg synes altså det lyder spændende.

[quote=Helene;517908]Jeg MÅ altså prøve det på et tidspunkt!!

Lige nu er jeg i dialog med Margith fra www.pro-pet.dk omkring Barf, hun har noget til killing nemlig…jeg synes altså det lyder spændende.[/quote]

Mine er ikke synderlig begejstret for “alm barf”-kød. Det er som regel noget hakket og det gider mine ikke rigtig - de vil have noget at tygge i :slight_smile:

Så start med det, der er lettest - en smule kyllingestrimler eller lign fra supermarkedet :slight_smile:

Og du tror ikke han får tyndskide??

Nej, det tror jeg umiddelbart ikke.

Når jeg har killinger får de ofte råt kød - jeg har aldrig haft dårlige maver på den bekostning.

Men start da med, at give ham lidt af din egen mad, før du tilbereder den - så bliver det heller ikke så dyrt, hvis han nu ikke vil ha’ det.

Ja, det må jeg prøve. Jeg kan jo bruge det som en ‘godbid’ i begyndelsen for at se om han har smag for det. Og så ellers holde øje med bakken…

Jeg kan huske at hunden fik pænt dårlig mave i begyndelsen, men det var kun en overgang, så blev det normaliseret…men det var rigtig pinligt når han lavede sådan en sø ude på gaden og man ikke rigtigt kunne samlet op og komme det i posen.:surrender1:

[quote=Helene;517930]
Jeg kan huske at hunden fik pænt dårlig mave i begyndelsen, men det var kun en overgang, så blev det normaliseret…men det var rigtig pinligt når han lavede sådan en sø ude på gaden og man ikke rigtigt kunne samlet op og komme det i posen.:surrender1:[/quote]

Det afhænger jo af, hvad katten vænnes til.
Hvis den aldrig nogensinde har fået andet end fx RC tørfoder, så vil den sikkert få dårlig mave. Er den derimod vant til forskellige tørfodermærker, forskellige vådfoder, forskelligt råt m.v., kan man ikke se på maven om den får lidt nyt.

Årsagen til, at jeg altid forsøger at fodre mine killinger meget varieret. Så får de faktisk heller ikke dårlig mave, når de stjæler et stykke karrymedister, hvidløgsmørbrad eller andet godt :rock: