Foder der varer længe

Jeg tror bestemt ikke at han får dårlig mave af det.
Du skal jo selvfølgelig nok starte med at give lidt af gangen indtil at han er vant til at spise råt.

Her får de mange rå kyllingelår også når her er små killinger og flere af dem spiser rigtig meget af det.
Og ingen dårlige maver af det.:slight_smile:
Jeg syntes snarere at hvis her er en som er ved at få lidt dårlig mave så hjælper det rigtig godt med noget råt kylling :slight_smile:

Jamen tak for tip.

Han spser pænt meget Applaws, og det er store stykker - han vil ikke have de der dåsefoder hvor det er lige som boller i sovs eller gele. Og paté gider han heller ikke.
Og ellers får han jo sit RC kitten foder. Og lidt råt oksekød med den høje pedtprocent i ny og næ, også problemfrit.

[quote=Helene;517938]Jamen tak for tip.

Han spser pænt meget Applaws, og det er store stykker - han vil ikke have de der dåsefoder hvor det er lige som boller i sovs eller gele. Og paté gider han heller ikke.
Og ellers får han jo sit RC kitten foder. Og lidt råt oksekød med den høje pedtprocent i ny og næ, også problemfrit.[/quote]

Jamen så er han jo vant til lidt råt, så kom du bare igang :slight_smile:

  • hvad med kyllingelever og/eller kyllingehjerter? Har i erfaringer med det?? Tænker bare at de to ting er i mundrette størrelser.

[quote=Vivi_Fletcher;517940]Jamen så er han jo vant til lidt råt, så kom du bare igang :-)[/quote]Tror næsten også det var dig der rådede mig til det rå oksekød i første omgang fordi han var/er så kræsen.

Hjerter kan de fleste li’, men jeg kan næsten aldrig finde det i butikkerne.
Lever får de somme tider, men de er ikke vildt begejstrede for det i større mængder.

Det er helt tydeligt, at de foretrækker kyllingelår eller -strimler.

Når vi selv skal have kylling så får misserne gerne det som er i posen indeni kyllingen, hals og lever og hvad der ellers er derinde :slight_smile:
Rumpen skærer jeg af før jeg tilbereder den ( jeg vil ikke have rumper i mine gryder :tihi:) så den får de også og æder med største velbehag.:slight_smile:

Synes altid de har kyllingehjerter og lever på frost hos Kvickly på Englandsvej.

Glæder mig til at prøve at give ham kylling.

[quote=Coon Danica;517945]Når vi selv skal have kylling så får misserne gerne det som er i posen indeni kyllingen, hals og lever og hvad der ellers er derinde :slight_smile:
Rumpen skærer jeg af før jeg tilbereder den ( jeg vil ikke have rumper i mine gryder :tihi:) så den får de også og æder med største velbehag.:)[/quote]Tør man give katten det der er inde i ænderne, krås mm??

For har jo to ænder i køleskabet:tihi:

[quote=Helene;517948]Tør man give katten det der er inde i ænderne, krås mm??

For har jo to ænder i køleskabet:tihi:[/quote]

Jeg har aldrig selv prøvet det, men mon dog ikke at de spiser og kan tåle det også.

Enig - da Maf (lille MCO) var hos mig, fik han kylle-lår serveret - i mit badekar :ups::tihi:
Han kunne nu kun spise det halve :slight_smile:
Ingen af mine fladsnuder gider råt kød, jeg har skam forsøgt med flere slags.

[quote=Coon Danica;517950]Jeg har aldrig selv prøvet det, men mon dog ikke at de spiser og kan tåle det også.[/quote]Uha, når du skriver MON IKKE, så tør jeg ikke at prøve:tihi:

Sådan et kyllingelår med knogler er der ingen problemer med så længe det er råt korrekt ??:?

Når jeg ved at det er så godt for deres tænder og tandkød så må jeg tage med at de slæber kød lidt rundt.
Jeg skal alligevel vaske gulve hver dag med den flok jeg har.
Bare at se den glæde de har ved at sidde og gnave gør at jeg må leve med det :slight_smile:

Der kommer heller ikke samme mængde ud af den anden ende som der gør de dage hvor de ikke får råt kød syntes jeg :slight_smile:

Kråser er mine specielt vilde med - det kunne man få til “ingen penge” i gamle dage.

Rå ben er uskadelige - når det gælder kogte/stegte ben bør man passe lidt på, men heldigvis så sluger katte jo sjældent deres mad og så længe de gnaver i det kan man godt give lidt tilberedte lårbasser.

Når det gælder lever så husk lige på at det er meget fyldt med A-vitamin og samtidig kan give lind mave så det må ikke gives i for store portioner eller for ofte.

Teresa

[quote=Fire misser;517955]Sådan et kyllingelår med knogler er der ingen problemer med så længe det er råt korrekt ??:?[/quote]Hvad mener du med råt korrekt??

Ja skulle have sat komma :pmener - det er korrekt at ben i råt kød ikke er “farligt”.

Ja, det er korrekt at de godt må få rå ben men IKKE tilberedte ben.

Man skal passe lidt på med andekød da det er meget fedt.

[quote=Fire misser;517969]Ja skulle have sat komma :pmener - det er korrekt at ben i råt kød ikke er “farligt”.[/quote]Nååååå okay, blev helt nervøs:D…fandens til forskel:tihi: