Foder - hjælp, Smilla vs. Sanabelle?

Sidder og kigger lidt rundt på Zooplus, skal snart bestille nyt foder - og synes det er svært at beslutte sig i den foderjungle :tihi:

Kom til at kigge lidt på Smilla: (Oversat med googletranslate)
Sammensætning:
Fjerkræ mel, majs, animalsk fedt, byg, ris, lever måltid, fiskemel, koncentrat, kødmel, kød grever mel, hele æg pulver, roetrævler (tørret), cellulose (tørret), hørfrø, gær (tørret), fiskeolie, kaliumklorid, tørret tranebær, tørret blåbær musling kødmel, cikorie (tørret), morgenfrueekstrakt blomster (tørret), yucca (tørret) (0,01%).

Tilsætningsstoffer:
Vitamin A (17.000 IE / kg), vitamin D3 (1.500 IE / kg), E-vitamin (150 mg / kg), kobber [som kobber sulfat] (10 mg / kg), taurin (1,950 mg / kg).

Analyse

Feuchtigkeit 10.0 %
Rohfaser 3.0 %
Phosphor 1.0 %
Rohprotein 32.0 %
Kalzium 1.1 %
Rohfett 22.0 %
Rohasche 7.0 %

Sammenlignet med Sanabelle som jeg bruger nu:

Sammensætning:
Fjerkræ måltid, ris, byg, animalsk fedt, lever måltid, fedtegrever (tørret), kød hydrolysat, cellulosefibre, fiskemel, hele æg (tørret), hørfrø, fiskeolie, gær (tørret), natriumfosfat, kaliumklorid, tranebær (tørret), blåbær (tørret), musling kødmel , cikorie, morgenfrue blomster (tørret), Yucca ekstrakt.
Kød indhold eller proteinindhold støtte af animalsk oprindelse (ca. 42,5%) (tør basis), procent af animalsk protein i total protein (ca. 85%).

Tilsætningsstoffer:
Vitamin A (25.000 IE / kg), vitamin D3 (1.500 IE / kg), E-vitamin (600 mg / kg), vitamin B1 (20 mg / kg), vitamin B2 (22 mg / kg), vitamin B6 (20 mg / kg), vitamin B12 (40 mikrogram / kg), biotin (350 mikrogram / kg), pantotensyre (20 mg / kg), niacin (80 mg / kg), folinsyre (2 mg / kg), K-vitamin (1 mg / kg), cholin (2.450 mg / kg), taurin (2000 mg / kg).
Teknologiske tilsætningsstoffer:
Antioxidant.

Analyse

Calcium 1,0%
Fosfor 0,9%
Træstof 6,0%
Råprotein 30,5%
Magnesium 0,08%
Råaske 7,5%
Råfedt 15,5%

Hvilket af de to foder er så bedst, vil i mene? :slight_smile:
Lige nu er de ved at spise det sidste af en 10 kg. Sanabelle Dental foder - som de har fungeret godt på. Men har aldrig set Smilla før - så vil bare lige høre jeres vurdering af det. :ok: Ren nysgerrighed, tror det bliver et helt tredje mærke jeg bestiller hjem her i december. :slight_smile:

blev lige lidt tørkost nysgerrig og måtte ind på zooplus og kigge.

efter hurtigt at have luret lidt på tørkosten ville jeg da vælge denne her

den ville tiltale mig mere da det virker som om der er lidt mere kød i den, hvordan det hænger sammen prismæssigt kiggede jeg ikke på. men jeg må indrømme at jeg krummer lidt tæer når jeg ser hvor mange grønsager der er i tørkosten, men det er en hel anden snak som vi ikke gider her:tihi:

ellers er svaret den første du skrev hvis valget er mellem de to…

:S mel og mel hvor er kødet henne :S

Jeg ville finde et foder hvor kød står som det første

[quote=R500;498833]:S mel og mel hvor er kødet henne :S

Jeg ville finde et foder hvor kød står som det første[/quote]

Det var også da jeg kom til at læse på Sanabelle posen og så at der stod fjerkrækød mel at jeg tænkte på at købe noget andet næste gang - men jeg har også nogle gange fået af vide at kød mel ikke gør noget, at det bare er kød uden væsken? Jeg ved ikke. :gruble:

Grunden til at jeg ville høre jeres mening om sammenligning af de to foder, var fordi jeg synes lidt de minder om hinanden - men Smilla koster kun 3,60euro og Sanabelle koster 4,35euro pr. kg. Ikke at det gør nogen forskel, jeg er bare nysgerrig. :stuck_out_tongue:

hvad med at prøve en kornfri produkt der er rigtig kød i …

<orijen , acana og applaws

[quote=R500;498852]hvad med at prøve en kornfri produkt der er rigtig kød i …

<orijen , acana og applaws[/quote]
Regner også at med at bestille enten Porta 21 eller Acana hjem her til december, måske begge, så de kan få lidt blandet. :slight_smile:

Smilla: For meget fedt og for lidt protein. Men sådan er det selvfølgelig også billigst at producere :slight_smile: