Foder mængder til Maine Coon pige

Jeg har lige fået min dejlige pige på 2,5år og 5kg hjem.

Hun spiser så ikke rigtigt noget endnu noget endnu.
Imorgen kommer opdrætter lige med noget foder som vi ved hun kan lide.

Det jeg tænkte på er hvor meget spiser sådan en ca pr gang den spiser?

For mens vi har været ude af huset med hundene har hun spiset ca.10g tørfoder tror jeg hvis vægten ikke bare snyder mig for vådfoderet vejede 3g mere da vi kom hjem, og tror da ikke hun har spidt mere på:høhø:

Men jeg hun fik lidt vådfoder ind i går og hun har fået lidt i dag men tror ikke det er ret mange gram pr gang.

Har i ikke noget klogt i kan fortælle mig.

Hun virker stadig frisk, og har været på bakken, dog er det kun i går der kom pøller i dag er det kun tis.

Jeg taler selvfølgelig lige med opdrætter imorgen, og har jo også talt med hende derfor hun kommer med noget foder.

Men jeg gad bare godt vide hvor meget de spiser pr gang:?:?:?

Jeg fjerner vådfoderet når hun ikke har spist af det i noget tid, for at det ikke skal stå og blive kedeligt.:slight_smile:

Altså du skal huske på at når katten spiser vådfoder, så skal den mængde regnes med som tillæg den til mængde tørkost katten spiser,forstået på den måde at den mængde tørkost der ikke bliver spist er istedet for spist med vådfoderet :wink:

Den er jeg med på, men det er måske kun 30g mad hun har spist i dag og det er over mange gange.

Og i går var det måske kun 10g hun spiste. Ja tror også 30g i dag er for højt sat.

Da vi fik Bernie (MCO) hjem spiste han ikke rigtigt noget i et par dage. Ikke hvad vi så ihvertfald, men han har bestemt taget revanche :besvimer:

Hældte 2 x 85 g. Animonda Carny Ocean og 50 g. aften-tørfoder. Haps haps, så havde han tømt sin skål med 85 g. vådfoder, spiste godt af Frejas skål og toppede af med en ordentlig omgang tørfoder :what: Intet under, at han ligger og snorker i sengen nu!!

Det er meget forskelligt hvor meget en ny indflyttet kat spiser oftes skal de lige falde ordentlig til, inden de går i gang med den store madpakke

MVH
Gitte

Tja… Mine spiser i én omgang 370 gr - bidderne = Kun sovsen / med 3 :rock:

Tak for jeres svar.

Hun er begyndt at spise lidt mere, så det er rart:)

Jammen så regner jeg med hun snart begynder at spise mere:D

Karen - Det håber jeg. Det sker ofte at der bliver spist meget lidt de første dage i et nyt hjem :slight_smile: der er jo mange nye og lidt skræmmende ting sådan et nyt sted :slight_smile:

Ja det er der, når hun endelig spiser så stopper hun når hundene larmer, hun skal lige vende sig til at have aktive hunde i huset:)
Men det går nu rigtig godt.:smiley:

Karen - Ærgeligt, men mon ikke det kommer. Er det også hvis hundene ikke er i samme rum? For så kunne det være at hun lige skulle have et par timer uden dem indimellem :slight_smile:

Ja det er også selv om de er i et andet rum.
Hun har sin bakke og mad i køkkenet (ikke op af hinanden) og hundene er mest i stuen.
Men de er så vilde med hende:)

Men i dag har hun været på bakken selv om Lila sprang der ud da hun opdagede det og begyndte at gø.

Ok jeg skal lige fortælle noget rigtig sødt.

I går da vi var på vej i seng og sad og hyggede på sengen, begyndte Hanna og vaske Ziyeh og Ziyeh hun lå bare og spandt imens:hjerte:
Her til morgen har Hanna igen vasket på Ziyeh, Hanna syntes godt nok at Ziyehs poter skal vaskes når Ziyeh har været i bakken:tihi:

Men Ziyeh er begyndt at spise mere, og er meget mere modig, går rundt i huset op oplever det hele.
Hun gør det når pigerne er ude eller sover.
Pascal er hun ligeglad med, men han er også så rolig, de kan bare ikke helt enes om hvem der skal ligge ved mig, så det ender med at de er her begge to ellers skiftes de til at være den der giver sig.

Karen - Ih, det var da et dejligt indlæg at læse. Hvor hyggeligt at Hanna sådan synes at hun skal vaske Ziyeh :smiley:

Ja det var bare så dejligt at se:D

Hanna er bare så glad for Ziyeh.
Og Ziyeh kan også godt lide Hanna når hun er rolig:tihi:

Tror Hanna bliver en perfekt mor.
Når jeg har hende og Lila (hvalpen) med afsted så holder Hanna sig i nærheden af Lila hele tiden, for der er ikke nogen der må gøre hende noget.
Og Pascal vasker hun også.

Jeg er bare så glad for vi har valgt Ziyeh, eller hun valgte os.
Hun er perfekt i vores hjem:wehuu: