Foder til skovkatte killinger

Hej.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at hører hvad I andre fodre med?
Mine katte fik begge RC main coon kitten fra opdrætteren af, og derfor valgte jeg bare at fortsætte med det da de flyttede ind her.
Men jeg er lidt i tvivl om jeg skal skifte over, da jeg ikke helt syntes Bella spiser så meget tørfoder og jeg er faktisk også i tvivl om det er det bedste mad.
De får RC kitten vådfoder ved siden af, men ved ikke om der også her er et bedre alternativ??

//Helene

Mine to har fået RC Kitten siden de kunne spise selv, og det får de stadig, nu hvor de er 8 måneder gamle. Jeg blander lidt forskelligt i det, alt efter hvad jeg har med hjem fra udstillinger, men hovedparten er stadig RC Kitten. Jeg blander andet i, for ikke hærde deres maver lidt. :slight_smile:

Hvor gamle er de? Og vokser de som de skal, eller er det fordi hun vokser for lidt at du tænker at hun ikke spiser nok?

de er begge 19 uger. Jeg syntes bare ikke hun tager helt så flot på som Balou. Så tænkte det måske var grundet foderet ikke var det bedste til dem.

Der skal jo helt naturligt være en forskel på hanners og hunners størrelse og vægt, særligt hos fx. norske skovkatte :slight_smile: Hvor meget vejer de?

Jeg er gået helt væk fra Royal Canin, for jeg synes, at mine piger blev for tynde, og pelsen blev tør og kedelig at se på. Nu fodrer jeg med alt mulig andet :wink:

Jeg har en maine coon på godt 7 måneder (de to racer kan hvis godt sammenlignes). Han får også RC maine coon kitten tørkost og RC kitten instintive. Derudover får han en del rå kyllingefileter og en gang imellem råt oksefars. Han er helt syg efter råt kød. Han vokser rigtig godt på denne diæt uden at være tyk. Du kunne måske tilbyde noget rådt kød ved siden af det “færdig lavede”.

[QUOTE=Jenny;1000194]Da jeg fodrede med tørkost, brugte jeg RC’s Maine Coon piller… Domino fik vist nok RC Maine Coon Kitten foder hos sin opdrætter, og i overgangsperioden til mit foder.

Jeg fodrer med råt, og det har givet mine en fantastisk pels og kondition. Specielt Bite har udviklet sig så flot, siden han kom på råt kød i stedet for tørkost. De får dog en smule tørkost hver dag, som supplement til kødet, og fordi jeg gerne vil, de kan spise alt :slight_smile: Skulle det ske, jeg en dag står i en situation på en udstilling fx. hvor jeg har glemt kød, der ikke er køleskab eller noget helt 3., så ødelægger jeg ikke deres maver ved, at servere tørkost, fordi de er vant til det i forvejen. Men ~80-85 % af det mad de får dagligt, er råt kød :)[/QUOTE]

Hvordan fodrer du med råt?
Altså, hvad fodrer du med?

[QUOTE=Jenny;1001866]Jeg fodrer med råt kød fra http://rigtighundemad.dk. Forhandlerlisten er her: http://rigtighundemad.dk/pages/webside.asp?articleGuid=53399 - jeg handler selv hos Trenddog :slight_smile: Deres udvalg af kød, der er blandet med vitaminer og olie er ret lille, så køber lakseolie og vitaminer ved siden af, jeg så blander i, inden kattene får det :slight_smile:

Jeg er gået ud fra en guide, som Ann-Dorrit har lavet til mig - hun har fodret med råt i rigtig mange år, og mange af forhandlerne ovenover har primært erfaring med råfodring af hunde. Men generelt handler det om, at det skal være varieret. :)[/QUOTE]

Tak for info :slight_smile: