Foder til tynd hankat

Hej alle

Min meget smukke hankat på 2 år, er meget tynd. Hun er perser og veje omkring 3 kg og er indekat. Hun har altid været en lille kat, men på det sidste har hun tabt sig. Hun er på ingen måder alamerende tynd og til det årlige dyrlægetjek var der ikke noget at sætte en finger på. Hun spiser normalt og bruge bakken normalt. Hun får orijen med fisk og vådkost fra bonizita, som hun altid har adgang til. Hun er meget glad og frisk og der er umiddelbart intet at mærke på hende, udover at jeg synes hun er lige til den tynde side.

Er der nogen der har et godt råd til, hvordan jeg får hende til at tage lidt mere på i vægt. Evt forslag til foderskifte eller ligende.

På forhånd tak :slight_smile:

Er katten neutraliseret?

Hov, ja det glemte jeg at nævne. Hun er steriliseret:)

ok, man kan regulere en kats vægt, både op og ned, med vådfoder, vådfoder og så lidt mere vådfoder.

Lad kun katten få lidt tørfoder…men servér vådfoder “hele tiden”.

Har du fået taget blodprøver hos dyrlægen for at se om der skulle gemme sig noget…hvilken status har kattens tænder. Er tandkødet lidt rødt omkring tænderne ?
Jeg synes det lyder en anelse bekymrende, at du skriver at “hun altid har været en lille kat, men har tabt sig”…

Jeg kiggede lige i hendes sundhedsbog og der står faktisk at hun skal have en tandrensning næste gang. Jeg kiggede hende i munden og det er hendes kindtænder der trænger og tandkødet er derfor lidt irriteret der.

Jeg har ikke fået taget blodprøver af hende.

ok…så er det nok smart at fremskynde dyrlægebesøget og få taget tandrøntgen på hende…Jens Ruhnau er en kapacitet på området og den bedste !

Tak for svar… Det vil jeg få gjort med det samme :slight_smile:

tænder og nyrer er et godt sted at starte