Foder/tilskud og dårlig mave

De drikker MASSER vand. Og har haft et fornuftigt antal tis klumper i nat. Men INGEN afføring. Ved ikke rigtig om jeg skal fortsætte med at give så meget Husk, eller om jeg skal tage det helt fra dem, eller hvordan?

Begge katte er glade og kælne og Balloo har sovet i sengen hos mig hele natten - så på den front er alt ok…

Jeg fortsætter med Husk’en… Der er stadig blød mave idag. Heldigvis fortsætter begge med at spise og drikke godt. Og i dag har de stor puttet i sofaen med masser nysser og slikken - man kunne tydeligt se hvor meget Gucci nød at have sin brormand tilbage i nogenlunde form :inlove:

Fortsat god bedring :kryds::kryds::kryds: - og hvor ser de søde ud. :hjerte::hjerte:

Mine erfaringer er, at maven sagtens kan være ustabil længe efter sådan en omgang. Jeg plejer at holde øje med hvordan katten ellers har det. Er han/hun ellers rask og glad og kvik, så må det ha’ sin tid (selv om det er møgirriterende). Men rigtig bekymret er jeg først, når jeg står med en sløv, sky, trist, almentpåvirket kat. Eller en kat, der ikke vil spise eller drikke. Det lyder som om den del går meget bedre :ok: Så kommer resten forhåbentlig :kryds:

Tak for billede - dejligt at se at de har hinanden igen :slight_smile:

Vi er helt enige Ann… De dårlige maver ( i perioder) kan jeg også håndtere - selv om det er død frustrerende. Men jeg blev virkelig bekymret netop da Balloo ændrede på ALLE hans normale vaner. Ingen glæde og ingen lyst ved noget - og så samtidig den dumme mave… Der var ingen tvivl længere om at han var skidt. Og det samme i lørdags, da han holdt op med at spise igen :frowning:

Men nu spiser de begge - og drikker en masse. Jeg har Husk over hele lejligheden - gulve møbler, katte, mig selv… Ja, det er ulempen ved at drukne tørfoderet i det og derefter servere tørfoderet på et bræt :tihi:

Har en SUPER god nyhed… Der lå store, lange næsten normale pøller i bakken til morgen. 2 stk - altså har begge afleveret. Og jeg lyver ikke når jeg siger store… Ved ikke om I kan huske FF’s Snehvide, mener jeg det var… Den str. Og næsten normal. Jeg kunne ikke få armene ned, efter at have renset bakken. Og jeg håber, håber, håber…

Kattene har leget lidt og Balloo har haft forvildet sig HELT ind i soveværelset uden mig og var nødt til at kalde på mig, for at finde ud af, hvor jeg var (3 meter væk - rundt om hjørnet :tihi: ) og DET er altså længe siden… Også før alt dette syge halløj… Så det er jo OGSÅ en dejlig ting :hjerte:

Tillykke med pøllerne - så er I på rette vej. :thumbup:

Og til dem, der ikke aner, hvad Marianne taler om, er billedet af Snehvides produktion [B]her[/B]. :tihi:

Dér var den, Finn :lol:

Ja, jeg har den jo hverken i album her eller fremme på min hjemmeside, men mere diskret placeret. på serveren.
Men jeg henviser altid gerne - af ren og skær videnskabelig interesse, naturligvis… :engel2:

Det er utroligt så glad man kan blive for rent ud sagt lort :høhø: Been there, done that - kommer der helt sikkert igen en dag :smiley:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1092086]Det er utroligt så glad man kan blive for rent ud sagt lort :høhø: Been there, done that - kommer der helt sikkert igen en dag :smiley:
VH
Susanne[/QUOTE]

Og hvis man har døjet med det længe nok, kan man faktisk glæde sig over det HVER DAG, når man renser bakker :høhø:

Jeg håber, de gode takter fortsætter :kryds:

Tusind tak Ingrid :slight_smile: Og I har begge ret - sikke man kan glæde sig over pøller :tihi: Har altid holdt øje med hvad de afleverer, men jeg skal lige love for, der er kommet ekstra fokus :tihi:

Jeg frygtede lidt bakken til morgen, for jeg hørte dem i den og det lød ikke heeelt opmuntrende - og det LUGTEDE heller ikke opmuntrende. Men det var heldigvis ikke helt så glat som frygtet. Det var et godt mix af det hele - men størstedelen var fast"agtig"…

Men puuuuh ha… Jeg havde helt glemt hvor meget en kat skider, når den er på ren tørfoder - eller hvor meget mine gør. Det er jo HELT vildt!!! GLÆDER mig til der er styr på mavserne og vi kan gå tilbage til normalt foder engang om 100 år :slight_smile:

Opdatering herfra…

Begge katte har heldigvis mere eller mindre normale maver igen. Omend det holdt hårdt - ikke mindst på mig, når jeg skule tømme bakken :tihi:

Nu har jeg bare fået et nyt “problem” - som er SLEMT!!! Kattene har jo kun fået Iams Hairball den sidste måneds tid (sådan ca) og nu NÆGTER de at røre vådt. Jo, de slikker sovsen af - men resten lader de ligge. Lige gyldigt om jeg moser det eller ej. Så 2 års lang kamp om at vænne dem til at spise vådt som hovedmåltid, lader til at være blevet ødelagt på 1 måned. De KRÆSNE kræ!!:dokdok: De står på hovedet i skabene , hvis jeg går i køkkenet nu, for at få deres elskede tørfoder! suk :argh: Og jeg VIL have dem på vådt igen! Nå, men jeg har vundet kampen én gang tidligere - og fan**me galme om jeg ikke har tænkt mig at vinde den igen.

Game on, kattekræ - game on!! :rock:

Hvis du før har fået dem omvendt til vådfoder, så er det min oplevelse, at det går nemmere næste gang. Håber det kan trøste dig lidt.

Held og lykke :kryds:

Jeg håber, du har mere held en mig med kræene herhjemme :venter:

Det er endelig lykkedes mig at finde noget vådfoder, som Asani gider spise, så nu har jeg bestilt en hel vognladning af det - og forventer derfor også, at han i næste uge nægter at røre det :dokdok: Desværre er Chili ikke særlig glad for det. Hun gider også kun slikke sovs og gelé af ting. Så det er altså ikke nemt. Det er kun Magic, der er til at have med at gøre. Han skal bare have sin Lux, så er han glad. Til gengæld spiser han faktisk ikke rigtig tørfoder mere, så jeg er ind imellem lidt bekymret for, om han nu også får nok at spise :S

Nå, men du kan jo ikke bruge mine klagesange til noget som helst :slight_smile:

Lene, jeg håber og satser på du har ret. For jeg vil godt nok være ked af kun at fodre med tørt. Jeg kan se Guccis pels er blevet fedtet igen og den var lige blevet så pæn ovenpå alt det våde (har altid haft problemer med hans pels). Heldigvis er de gode vanddrikkere - men det gør mig stadig ikke tilfreds :tihi:

Åhh Ingrid altså… Hvad skal vi da gøre med vores kræsne kræ! Magic er en go’ dreng - dejligt, han er så glad for Lux’en… Jeg er sikker på mine gerne vil have FP’s kylling. Men det kan min pengepung ikke klare. Jeg er nødt til at have et billigt, godt foder også. Nå, men jeg kæmper med dem. Må lade dem små sulte lidt og se om det kan hjælpe :engel2: Nu er det jo så varmt, så de spiser mindre for tiden, og så må jeg… Tjaaa… Være standhaftig, selvom jeg tror de er ved at gå til af sult :smiley:

[QUOTE=FinnFrode;1092035]Ja, jeg har den jo hverken i album her eller fremme på min hjemmeside, men mere diskret placeret. på serveren.
Men jeg henviser altid gerne - af ren og skær videnskabelig interesse, naturligvis… :engel2:[/QUOTE]

Det der er ingenting, når man har en Mattis i huset (som jo også har lidt af meget dårlig mave i en periode). Hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg tro at det var en labrador der havde været på spil i bakken, når jeg renser hans efterladenskaber. Jeg har aldrig i mit liv set noget så stort komme ud af en kat, men det er måske en Maine Coon ting. Stor kat = store pøller :slight_smile:

Har du billeddokumentation? :høhø: