Foder

Mine 2 maincoon killinger er nu 10 mrd og små er de ikke mere:D
Er lidt i tvivel om jeg skal til at skifte mit maincoon killinge foder ud med et voksent foder?
Drengen er stor og lang men ikke tyk, vejer lidt over 6 kilo.
Pigen er mere kompakt :smiley: nærmest lidt firkantet og vejer lidt over 5 kilo.
Hvornår plejer man at skifte til voksent foder?

når de er 12 måneder:) Så lad du dem bare spise killinge foder lidt endnu:D

Jeg tror ikke, der er noget “plejer” - bortset fra på producenternes poser :slight_smile:

Hvis du synes, dine katte har en passende størrelse og de er neutraliseret, kan du fint skifte ved 10 måneder. Mange bruger ikke engang at give killingefoder, uanset alder, så det er utroligt individuelt.

oki tak :slight_smile: tror jeg giver killingefoder lidt endnu, drengen kunne godt bruge lidt mere på sidebenene syntes jeg:) han vokser jo stadig mest i længden.

Jeg synes også det er halv svært med det foder, min han er også lang og ranglet (9 mdr) og kunne sagtens bruge lidt mere sult på kroppen, men jeg synes ikke killinge vartianterne ‘sætter sig’ på ham - og det voksenfoder jeg har ligget på virker endnu mere ‘slankende’, såååå…what to do.

Mine var også en tand for slanke før. Men efter at jeg bruger Acana, Iams og Sanabelle i en skøn forening og har killingefoder fra Hill’s i en anden skål, så er de blevet rigtig fine :slight_smile:

Prøv med noget RC / British Shorthair …Der er en pæn fordeling på dette produkt, og jeg har erfaring med at det giver lidt fylde på katten - Desuden tror jeg at alle katte kan li’ det :slight_smile: