Foder

Lena - For lige at lave et regne eksempel mht. pris for at illustere hvorfor jeg synes det er dyrt for dig:
RC er det 539 kr for for 10 kg, dvs. 81 kr pr. kat pr mdr. For to katte bliver det så 161 kr :wink: Så jeg synes det er dyrt for dig med det andet.
Og mht den RC pris så er det endda en dyr pris jeg har her (maxizoo’s)
Køber du det via zooplus.co.uk, så er det 45,99 for 10 kg RC MCO plus shipping på 3,90 er det 49,89 pund. Ialt 420,05 danske kr. Der bliver det altså 63 kr pr kat pr mdr. og 126 kr kr for dem begge.
Altså, brug hellere end gerne det foder hvis du gerne vil det. Men jeg synes nu sagtens at du kan gøre det billigere, hvis det er det du gerne vil :slight_smile:
Med Sanabelle Sensitive (købt på udstilling) er det 42 kr pr kat pr mdr., 84 kr for dem begge. Via zooplus.co.uk er det 36,4 pund incl. fragt. Dvs. 306 kr i alt. Altså 46 kr pr kat pr mdr og 92 kr for dem begge. Dvs. under det halve for begge katte ifht. hvad du giver for én kat om måneden nu :slight_smile:

Og tak mht. at poste det en af dagene, det er bare fint. :slight_smile:

[QUOTE=Eva K;177133]Lena - For lige at lave et regne eksempel mht. pris for at illustere hvorfor jeg synes det er dyrt for dig:
RC er det 539 kr for for 10 kg, dvs. 81 kr pr. kat pr mdr. For to katte bliver det så 161 kr :wink: Så jeg synes det er dyrt for dig med det andet.
Og mht den RC pris så er det endda en dyr pris jeg har her (maxizoo’s)
Køber du det via zooplus.co.uk, så er det 45,99 for 10 kg RC MCO plus shipping på 3,90 er det 49,89 pund. Ialt 420,05 danske kr. Der bliver det altså 63 kr pr kat pr mdr. og 126 kr kr for dem begge.
Altså, brug hellere end gerne det foder hvis du gerne vil det. Men jeg synes nu sagtens at du kan gøre det billigere, hvis det er det du gerne vil :slight_smile:
Med Sanabelle Sensitive (købt på udstilling) er det 42 kr pr kat pr mdr., 84 kr for dem begge. Via zooplus.co.uk er det 36,4 pund incl. fragt. Dvs. 306 kr i alt. Altså 46 kr pr kat pr mdr og 92 kr for dem begge. Dvs. under det halve for begge katte ifht. hvad du giver for én kat om måneden nu :slight_smile:

Og tak mht. at poste det en af dagene, det er bare fint. :)[/QUOTE]

Tak for dine eksempler - ved godt det kan gøres billigere… Men hvis jeg skal hente RC/Hills er det i den stik modsatte ende af byen end hvor jeg kommer :slight_smile: Og det der med at bestille over nettet: hmm, jeg vil ik byde postbudene at slæbe på de mange kilo (måske er jeg bare pyldret - og det er ikke for at tale negativt om jer som gør det :slight_smile: - og at få det hjem på en cykel er ik så sjovt)…

Så måske er det bare dovenskab jeg tager maden i føtex :slight_smile:
Men det virker og kattene har det godt på det :slight_smile:

Foderet kommer efterhånden altid med fragtmand fra udlandet. Og helt ærligt, så får fragtmændene altså løn for deres arbejde :stuck_out_tongue:

De der tests omkring ALDI-foder og mere lødige mærker er også efterhånden blevet diskuteret til hudløshed. Problemet med testen er, at de ikke tager hensyn til, at katte næsten kun kan optage animalske proteiner. Og testen vægter bl.a. også pris højt, hvor den sammenligner ALDIs foder med de små poser af det lødige foder, der jo derfor bliver åndssvagt dyre.
I øvrigt alt, hvad der indeholder “EU-godkendte konserveringsmidler” o.lign., indeholder formentlig BHA og BHT.

Lena - Aah, den kender jeg :wink: Bruger fakta’s mærke i klumpende grus af samme grund.

Jeg går op i at foderet ikke skal være fyldt med ubrugelige produkter og konserveringsmidler. Der skal være en høj mængde reel protein i og så skal kattene synes godt om det, samt trives på det.
Vi er lige skiftet over til Felina Porta 21, og det virker rigtigt fint og har et fornuftigt indhold, desuden er prisen helt i top. Ellers så kigger jeg meget på det ny Applaws foder, hvor der er en utrolig høj mængde protein i, og det forhandles gennem Zooplus.co.uk. :slight_smile:

KH

Sofie

Sofie - Har du nogle tal? Jeg regner med at skulle købe porto felina gennem zooplus.co.uk næste gang der skal fyldes op. :slight_smile:

Zooplus oplyser det meste på hjemmesiden:

man skal lige et stykke ned på siden. :slight_smile:

Sofie - Ah okay. Men 32 % er så meget i foder eller hvordan? (jeg forsøger bare sådan at få en idé om hvad man min. kan/skal kræve)

Den reelle kødmængde i de fleste produkter er ikke særlig høj, hvis man ønsker sig en meget høj mængde protein skal man kigge efter noget lig Applaws, som reklamere med 80% kød indhold. Deusden kan man læse selve indholsdeklaration, da det også giver en god ide, da indholdet nemlig listes efter hvad der er mest af, i Hills voksen kylling udgave er det fx. ris, mens det i Felina Porta er and/kylling.
-I forhold til høj mængde af protein er der naturligvis også Orijen og Acana, men de to mærker vil tøserne herhjemme bare ikke spise.

Sofie - Ok, tak. Ved du hvpr man kan købe det der applaws? Synes ikke jeg kunne finde det på zooplus. :slight_smile: Men jeg er heller ikke ret meget hjemme på deres hjemmeside endnu.

:slight_smile: Jeg har erhvervet mig en lille pose til prøvesmagning herhjemme, den købte jeg hos Zooplus:

[QUOTE=Sofie P.;177373]:slight_smile: Jeg har erhvervet mig en lille pose til prøvesmagning herhjemme, den købte jeg hos Zooplus:

http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/dry_cat_food/applaws[/QUOTE]

Det ser super ud, men jeg bliver altid så mistænksom når Taurin indhold ikke nævnes.

Det bliver jeg også og har derfor sendt en forespørgsel til producenten, men jeg har ikke fået svar endnu. Netop Taurin-spørgsmålet var grund til, at jeg endte med at købe Felina Porta i stedet for i denne omgang.

er det ikke sådan at at Taurin skal tilsættes alt foder? Alligevel skal man kunne se det. Poster du svaret her?

Det mener jeg, men jeg er ikke sikker. Jeg poster svaret her, når jeg hører fra dem.

Sofie - tak, for alle linksene. Det med taurin vil jeg også gerne høre om :slight_smile: for ellers lyder det ret tiltalende med de 80% protein.

Jeg har opgivet mine - de VIL have RC.

Lige nu får de outdoor og Digestive samt killingemad fra RC. Blandet i en stor pærevælling.

Ikke en gang Porta 21 gad de have - de skarn:-)
Jeg råfodrer så ved siden af som supplement plus giver en masse vådmad fra Opticat

Sofie - Har du hørt næmere ang. taurin?

Mini og jeg er fuldt ud tilfredse med Royal canin.

Forresten, medierne slår til igen: http://politiken.dk/tjek/dagligliv/husholdning/article711718.ece
(dog synes jeg at det er noget mere sagligt, end blot at erklære ALDI/LIDL-foder som vinder).