Foderblandinger

Her mener jeg ikke om blandinger indenfor katte, men indenfor foder.
:)Er flere gange faldet over at nogle de blander flere forskellige slags foder sammen - først vil jeg gerne vide hvorfor og hvad i blander sammen?

Jeg har selv overvejet at blande kingsmoor, Arion og evt lidt royal canin sammen? Eller skal jeg bare holde mig til at fodre med en variant? Jeg frygter lidt at de begynder at spise uden om nogle bestemte stykker foder hvis de er mere vilde med noget andet…

Og hvad blander i det hele sammen i? Hælder i det i en foderspand og blander eller??:stuck_out_tongue:

Jeg blander foder. Jeg gør det af flere årsager, men det handler lidt om pris, lidt om hvad mine katte trives på, meget om at mine katte/killinger ikke bliver sarte i forhold til foderskift.
Jeg har en basis der hedder Sanabelle, for det tåler de alle tre og Sugieh synes ikke det smager så fantastisk at hun skovler det ind :slight_smile: Jeg supplerer så med, forskellige produkter på tilbud, præmier og prøver.
Når jeg køber ind kan det være Porta 21, Hills, Ilams, RC det er foder af god kvalitet. Som de alle tre ser fine ud på :slight_smile:
Det betyder meget for mig at mine killinger har robuste maver når de kommer ud i nye hjem og måske skal skifte foder, og eftersom Lucky er sart i maven, ved jeg hvilket cirkus det kan være :slight_smile:

Jeg opbevarer mit foder i en spand, hvor det står i, i poserne. Jeg blander det så i foderskovlen :slight_smile:

Her i huset bestemmer jeg menuen, og vil de spise uden om, så er de ikke sultne nok :wink: Jeg taber af og til på vådfoder-kontoen, men det tørre bliver ikke dårligt af at stå, så der taber jeg ikke :smiley:

Jeg blander altid flere slags foder sammen, da jeg har den holdning, at variation er godt. Jeg har endnu ikke oplevet at de ikke spiste det hele.
Fanni’s mad er blandet sammen i fodertønden, hvilket er det nemmeste. Hun får en blanding af det foder jeg vinder og Porta 21.

Jeg blander dagsrationer i dåser til min huskat, der bor hos mine forældre. Det er mest fordi at det er super nemt for min far at fodre på den måde. Katten har nemlig ikke 100% fri adgang til foder, men fodres 4-6 gange i løbet af dagen med både vådt og tørt. Madammen kan desværre ikke administrere at have fri adgang til tørfoder og hun SKAL holde vægten nede pga. hendes gigt.
Madammen får en blanding af Hills j/d og Happy Cat, som hun er alt for glad for. :stuck_out_tongue: Dog glider det hele ned, for hun ved godt at hun skal spise op, før der kommer mere. Min far er pensionist og går hjemme, så madammen sulter altså ikke. :stuck_out_tongue:

Okay tak for svaret… har overvejet at blande Kingsmoor, arion ig rc (Sensisive oral) min hankat er nemlig begyndt at få tandsten og det skulle jo modvirke det…

http://fidoogfelix.dk/kattefoder-11/wildcat-62/ de fire i en lukket tønde og våd mad af samme kvalitet .

Jeg blander flere forskellige sammen. Jeg gør det fordi jeg synes hver enkel har noget godt at byde ind med hver i sær.
Jeg bruger; James Wellbeloved. Iams hairball. RC hair and skin. Hills dental.
Jeg har hver enkel slags i hver sin spand, og blander det op i en bøtte løbende. - Efter flere mave problemer og foderskift, blander jeg ikke alt sammen i en stor spand mere, det har jeg måtte smide meget foder ud på, når et af foder mærkerne måtte tages fra.

Har blandet Arion, Kingsmoor, Royal canin adult oral sensive, royal canin fit og lidt royal canin sterilised sammen og de kan godt lide det…

Jeg blander af samme årsager som de andre. Så skal de ikke spise det samme foder hver dag, flere gange om dagen, i flere år. Så smager det lidt forskelligt, også efter hvad der er i blandingen pt. For den skifter altid efter nogen mdr. Hvis den spiser udenom nogen stykker, så spiser den anden resten. Ellers tager mine ildere også godt fra i kattefoderet.
Så er der aldrig nogen som bliver kræsne, og jeg synes at de vægtmæssigt holder sig rigtig fint, uanset hvad blandingen består af.

Ilderne får også blandet deres tørfoder. Deres foderbehov er anderledes end kattene hvad angår fedtprocenten og mængden af animalsk protein. Men jeg ved at de også spiser af kattenes foder, derfor sørger jeg for at kattemaden også lever op til deres krav så vidt som muligt.

Hvad der ryger i kattespanden er: Applaws, Orijen, GranataPet, Hills: Lam/ Kanin/ Oral Care/ Kylling, Taste of The Wild Rocky Mountain, Porta 21, Sanabelle… og en eller anden mere jeg ikke lige kan huske.

Jeg synes at det er fedt når der kommer nogen varianter med anderledes smag. De ryger straks i indkøbskurven! Alt skal ikke gå op i kylling, kylling og atter kylling! :tihi:

Ilderne får så pt: Applaws killing, Carnia Lynx, Taste of The Wild, James Wellbeloved Ferret og Orijen. Men har flere fede mærker på bedding næste gang der skal fyldes depot op.

Jeg blander i store foderspande der står i køkkenet med art skrevet på, så man ikke tager forkert. Selvom jeg har idiotsikret ved at købe noget som begge arter kan tåle behovsmæssigt. Så er ilderblandingen bare noget mere fedende end katteblandingen, så derfor skal kattene ikke rovæde deres mad.

Jeg blander fordi mine katte ikke altid vil spise det samme flere dage i træk - når der så i foderskålen er adgang til mere end et produkt, så har de et reelt valgt mht at variere deres valg agf tørfoder…
Blandingen består næsten altid af Porta 21 Grainfree eller Holistic som base… pt er der så blandet Smilla, Arion, Grau og Almo Nature i, samt lidt Dreamies :slight_smile: og lige straks kommer der også Taste of the Wild.
Hvad jeg blander i er lidt afhængig af gevinster og hvad der lige nu er på tilbud rundt omkring… Jeg foretrækker dog klart grainfreeprodukter og bruger aldrig GO (jeg har min ene kat mistænkt for ikke rigtig at kunne tåle det) eller Iams…

Og så gives der vådmad mindst to gange dagligt - i en mængde så der også ligger noget tilbage en time efter servering… Vådmaden er primærfoderet, så der skal være nok af det!