Foderlabyrint der vælter - løsning?

Nobby har fået en Catit Foderlabyrint og den er da meget fin og alt det der… MEN den vælter jo nærmest bare man kigger på den :uha:

Lige nu har vi tapet et kvart kilo sukker fast under bunden før at gøre den bare lidt mere stabil…

Men er der nogen af jer andre som har løst problemet på bedre måder?

jeg har den og Jesper væltede den også omkuld :slight_smile:

Det hjalp da jeg lagde en papskive på den således at det ikke er muligt at spise fra toppen af :slight_smile: men at han nu er nød til at bruge poterne for at få maden :slight_smile:

Pelle har så en anden og meget effektiv taktik, han tager fat i den med kløerne, læggen den på siden og tømme den på denne måde :slight_smile:

[QUOTE=cæsar;1068815]jeg har den og Jesper væltede den også omkuld :slight_smile:

Det hjalp da jeg lagde en papskive på den således at det ikke er muligt at spise fra toppen af :slight_smile: men at han nu er nød til at bruge poterne for at få maden :slight_smile:

Pelle har så en anden og meget effektiv taktik, han tager fat i den med kløerne, læggen den på siden og tømme den på denne måde :-)[/QUOTE]

De er sq smarte er de :tihi:

Nobby får taget fat i den fra siden når han prøver på at skrabe maden ud… Og det ligner at han blir temmeligt forskrækket når den vælter - men kaster sig self over maden lisså snart han opdager det er ud over hele gulvet :dokdok:

Nøj nogle sjove billeder jeg får af jeres katte der rumstere med labyrinten :klapper:

  • har ikke lige de vilde løsningsforslag desværre.

Aner ikke, hvordan den ser ud - men kunne man få fat i en træplade af en art, som den kunne monteres fast på? :?

Du kunne måske købe en flise i et byggemarked og så sætte den fast med dobbeltklæbende tape? Man kan få noget som er meget kraftigt :slight_smile:

Så må NobNob drengen bare lære det, kære Lykke. Hvad man vælter og bliver bange for, skal mor ikke være pylleret over :klapper:
Undskyld men jeg får de sjoveste billeder på nethinden af den ellers så henslængende super :coool: dreng, skulle blive hys over noget han selv vælter

Nej som Diana foreslår, så måske en plade af en art den kan monteres på. Det skal selvfølgelig være en løsning hvor den let kan afmonteres i forbindelse med rengøring. Måske nogle strips forbundet til nogle ledningsholdere monteret på en plade der er større i dia end bunden af aktiveringsbrættet ??

Havde ellers tænkt vi kunne bytte aktiveringsting, for jeg har et til Bina som helt sikkert er stabilt og ikke vælter. Men “damens” poter :fin: er ikke egnede til at grave ned i dybet for, at finde føden - desværre. Aktivitetslegetøj | zooplus.dk Hun sulter hellere end nedværdiger sig til, at stikke poterne ned i de rør for, at overleve :tihi:

Men når selveste Hr. Jesper har bragt dom over Nobby tingesten, ved selv at vælte den, så er det skreven lov ifht. sprøde Birmaer :regler: Når han gør sådan, så gør Bina helt sikkert nøjagtigt det samme. Hun er jo godt opdraget i adfærd af Hr. Jesper :slem:
Mvh
Yvonne
Hvem? Mig? Nævner nogen mig? Har Jesper talt? så er hans ord “i min bog” selvfølgelig lov :slem: Nobby - du må forlade dig på at dine tobenede finder en god løsning på aktiveringsbrættet - for selvom jeg ikke selv ynder at bruge den slags, så :sladder: skulle den slags være rigtig gode for missere som os.
Potedask
Bina :fin::

Hmm… Det kan godt være vi skal ud i noget a la de her løsninger :gruble: Jeg har selv været inde på at tape hele bunden til med blylodder - men det her lyder noget mere praktisk :tihi:

[QUOTE=Kiwa;1068880]Så må NobNob drengen bare lære det, kære Lykke. Hvad man vælter og bliver bange for, skal mor ikke være pylleret over :klapper:
Undskyld men jeg får de sjoveste billeder på nethinden af den ellers så henslængende super :coool: dreng, skulle blive hys over noget han selv vælter :[/QUOTE]

Du er blevet grundigt snydt hvis du tror han er super cool :tihi: Han vælter/ødelægger generelt ikke ting, og hvis det går galt ser han meget brødebetynget ud - inden han flyver ind under sengen og gemmer sig :slight_smile: Det tog endda noget tid for ham at fatte at han GERNE må kradse i sin kradsepæl såk

[QUOTE=Kiwa;1068880]Havde ellers tænkt vi kunne bytte aktiveringsting, for jeg har et til Bina som helt sikkert er stabilt og ikke vælter. Men “damens” poter :fin: er ikke egnede til at grave ned i dybet for, at finde føden - desværre. Aktivitetslegetøj | zooplus.dk Hun sulter hellere end nedværdiger sig til, at stikke poterne ned i de rør for, at overleve :tihi:

Men når selveste Hr. Jesper har bragt dom over Nobby tingesten, ved selv at vælte den, så er det skreven lov ifht. sprøde Birmaer :regler: Når han gør sådan, så gør Bina helt sikkert nøjagtigt det samme. Hun er jo godt opdraget i adfærd af Hr. Jesper :slem:
[/QUOTE]

Jeg tror faktisk næsten den er svær IKKE at vælte… For tyngdepunktet sidder alt for højt på den…

Vi er rigtigt glade for den til ham… For sådan et Trixie-foderbræt som alle siger virker så man skal tænke sig om før man gider spise? Jamen, det støvsuger man da bare - og det ligemeget hvor meget mad man allerede har fået :dokdok: Man er vel ikke doktor for ingenting :muhaha:

Jeps, jeg har solgt den :rock:

Det er nu ikke, fordi den væltede. Men Magic (der ikke kunne finde ud af den) tog fat i kanten med tænderne, trak til, gav slip - og så stod der en sky at foder ud til alle sider :slight_smile: Det gider vi ikke. De sviner tilstrækkeligt med aktivitetsbrættet.

Mine drenge har den også og Coop har skam gennemskuet hvordan man snyder men den er ikke væltet endnu…

Jeg har med stor succes brugt glassene fra Castello hvidløgsost. De har en tilpas størrelse til at misseren kan få lappen ned og fiske tørfoderet op. Jeg tapede dem så fast på bordet med malertape, for det efterlader ikke lim på bordet.

Jeg har også et stykke af en plade til hylder liggende, som jeg også har haft klistret hjemmelavede foderlabyrintting på.

Jeg har den der med de grønne rør… den er ALT for nem til mine pillepoter L

Jeg havde faktisk overvejet at købe den foderlabyrint… men hvis den vælter for et godt ord… hmm… så er den nok ikke så smart som den ellers ser ud…

Er der nogen der har prøvet den her:

Hm, jeg har egentlig kigget flere gange på den foderlabyrint, men den dropper vi vist igen.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1068979]Jeg har den der med de grønne rør… den er ALT for nem til mine pillepoter L

Jeg havde faktisk overvejet at købe den foderlabyrint… men hvis den vælter for et godt ord… hmm… så er den nok ikke så smart som den ellers ser ud…

Er der nogen der har prøvet den her:
[/QUOTE]

Ja, den har vi og Slaggy eeeeeeeeeelsker den. :slight_smile:

Mosier kan vist også godt finde ud af den, men har bare fundet ud af, at det er nemmere at nuppe det mad Slaggy får ud af den. Så sidder de på hver sin side og deles om maden :høhø:

Du kan få en fornemmelse af den her, hvor Slaggy demonstrerer hvordan den fungerer og Mosier går i vejen :tihi:

//youtu.be/XcXPyEyMh0g

Slaggy er en pillepotte uden lige og er lynhurtig til at regne sådan noget ud, så de skal nok “være til det”. Jeg mener at Majbritt/Itzy Bitzy forsøgte sig med den, men at hendes vist aldrig fandt ud af at bruge den. :tihi:

Tak for flere ideer :slight_smile:

Velfa - Fine løsninger, jeg tror bare det er for nemt for ham… Det er det der er problemet med foderbrættet jo :slight_smile:

Trekkie - Vi er allerede super glade for den fordi den lige præcis er svær nok til at han grovæder… Så når det blir løst det med den vælter, så vil jeg anbefale den til alt og alle med ‘kreative’ katte :slight_smile:

Blabl - Hvor er hun da bare dygtig :hjerte:

[QUOTE=Blabl;1068983]Hm, jeg har egentlig kigget flere gange på den foderlabyrint, men den dropper vi vist igen.

Ja, den har vi og Slaggy eeeeeeeeeelsker den. :slight_smile:

Mosier kan vist også godt finde ud af den, men har bare fundet ud af, at det er nemmere at nuppe det mad Slaggy får ud af den. Så sidder de på hver sin side og deles om maden :høhø:

Du kan få en fornemmelse af den her, hvor Slaggy demonstrerer hvordan den fungerer og Mosier går i vejen :tihi:

//youtu.be/XcXPyEyMh0g

Slaggy er en pillepotte uden lige og er lynhurtig til at regne sådan noget ud, så de skal nok “være til det”. Jeg mener at Majbritt/Itzy Bitzy forsøgte sig med den, men at hendes vist aldrig fandt ud af at bruge den. :tihi:[/QUOTE]

Ah det ser godt ud :slight_smile: sådan en må jeg ha! Mine er allesammen pillepoter, meeeen måske ikke ubetinget de skarpeste knive i skuffen… Dog… de kan somme tider overraske :wink:
Stevie kan f. eks. lukke skuffer op helt selv L

//youtu.be/C9R6FuuU_AA

Kan hører vi skal genoveveje vores anskaffelser om sådan en til vores to banditter:tihi:
Tror vi en gang afprøver labyrint tingen i stedet for:)

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1068979]Jeg har den der med de grønne rør… den er ALT for nem til mine pillepoter L

Jeg havde faktisk overvejet at købe den foderlabyrint… men hvis den vælter for et godt ord… hmm… så er den nok ikke så smart som den ellers ser ud…

Er der nogen der har prøvet den her:
[/QUOTE]

Jeppe lurede den lige med det samme, der kom noget efter hans mening, ekstra lækkert tørfoder i:høhø:
Mille har ikke fattet den og spiser i stedet Jeppes efterlandskaber derfra, så vi bruger den ikke så meget til dagligt, men til forkælelse og hygge med Jeppe:)
Han er dog så god, at det er meget begrænset hvor meget mad der rammer den der plade, og så ryger lidt af arbejdet:tihi:
Men vi har ikke fortrudt den:)

hovhov! siger du at mine er nogle skaldyrshjerner? -LOL fyyyy Simone! :stuck_out_tongue: Men ja…den fangede de altså ikke rigtigt :tihi: mener at jeg solgte den til tante tut, men ved ikke om Silke fandt ud af den :slight_smile: