Foderoptælling

Jeg fik lige den idé, at jeg ville prøve at se, hvor meget foder vi egentlig har stående til misserne, og vi har faktisk en del!

Sanabelle sensitive - 2 kg
Yams - 1 kg
Specific Kitten - 1,2 kg
Hills Kitten - 10 kg
Hills T/D - 6,7 kg
Vetpro - 2 kg
Hills R/D - 0,6 kg
Porta 21 - 13,9 kg
James Wellbeloved - 1 kg
Animonda kitten - 5,2 kg
Animonda Grandis - 9 kg (snyd, der står 10 kg på sækken)

I alt 52,6 kg + det løse som er hældt op i bøtterne i køkkenet, nok omkring 5 kg.

De 4 første på listen er det, som Bugatti vandt i Grindsted - rart med en kat, der faktisk tjener til føden i modsætning til de andre :wink:

Hvad har I stående?

50 kg Feline Porta

25 kg blandet i en fodderspand (ca).

Altså omkring 75 kg.

Vi har ikke meget stående p.t.
Kun omkring 20-22 kg i diverse dåser i køkkenet (på køkkenbordet og i skabet) og så står der en 15 kg sæk og en lille 2kg sæk hernede i kontoren i et skab.
Omkring 36-38 kg vil jeg tro og de rækker som en tændstik i helvede :tihi: læs: i knap en måned.

Jeg har ingen anelse om, hvor langt vores rækker til de 5 katte… 4-5 mdr måske.

omkring 30 kg feline porta holistic

Jeg har kun det tørfoder stående der er tilbage i min foderspand…der er nok ca. 10 kilo Sanabelle blandet med lidt præmiefoder.

Så jeg skal vist snart have motioneret VISA-kortet -høhø

Jeg har kun omkring 12 kg. fordelt på 3 poser (Hills T/D, RC Veterinary Dental og RC Growth), hvorfra der hældes over i beholdere, så poserne kan lukkes grundigt til, så de kan holde sig. Jeg har nemlig kun een kat. T/D og Dental er hendes dagligdagsfoder, mens Growth blot “bruges op” i hendes tumling, da hun desværre sluger det (som alt andet almindelig-størrelse foder).
Alt hvad jeg får foræret rundt omkring (eller fejlkøber) blive ekspederet videre til familiens katte pga. ovenstående problem :stuck_out_tongue:
Dertil 1,7 kg Feline Porta 21 - det holder sig lidt nemmere :wink:

Hold da op… det er godt nok meget foder… Er det virkelig nødvendigt :S
Jeg har en blanding af hills kitten, RC main Coon og Hairball stående… Hmm… Der er vel 7 kg tror jeg… Det hele er blandet sammen, for at sikre at Fie får nok killinge foder, og Nynne ikke får for meget… Da det ikke var blandet byttede de bare madskål :tihi: Kloge er de godt nok de katte :wehuu:

[quote=Houmann90;176652]Hold da op… det er godt nok meget foder… Er det virkelig nødvendigt :S
Jeg har en blanding af hills kitten, RC main Coon og Hairball stående… Hmm… Der er vel 7 kg tror jeg… Det hele er blandet sammen, for at sikre at Fie får nok killinge foder, og Nynne ikke får for meget… Da det ikke var blandet byttede de bare madskål :tihi: Kloge er de godt nok de katte :wehuu:[/quote]
Vi har enten vundet eller fået foræret de 16 kg af det, vi har stående, og noget af det er prøveposer eller diætmad. Vi blander normalt en 4-5 forskellige slags.

Det er blot fordi, at foderet er super dyrt at købe i mindre portioner. T/D og RC Vet. Dental koster over 100 kr. pr. kilo, hvis jeg skulle købe det i 1,5-2 kgs. poser herhjemme. Så jeg tager det hjem i henholdsvis 3,5 og 5 kg. poser fra England. Men det stiller krav til omhyggelig, lufttæt opbevaring, og at man ikke hele tiden åbner poserne.

Vi har ca. 14 kg stående… En blanding af 10kg RC Outdoor, 2 kg Hills Adult med tun og 2 kg Animonda kastratfoder. Samt ca. 30-40 dåser/pakker vådfoder… Men han får også 1 om dagen for det meste…

Og vi har kun Bølle-manden…

Ca. 10 kg. Felina Porta Holistic med and og ris, derudover 5 kg. Hills Kittens, og nogle forskellige prøveposer fra Acana og Applaws.

Skal lige huske vådfoderet omkring ca. 25 dåser af Grau i forskellige varianter.

30 kg James Wellbeloved
15 kg ProPlan
7,5 kg ProPlan kitten
20 kg IAMS

og al vådmaden og alt gruset

Ca. 6 kg Hills c/d og måske 2 kg Hills t/d
Et par prøveposer Eagle Pack
400 gram IAMS et-eller-andet
400 gram Royal Canin et-eller-andet
20-25 dåser vådfoder af varierende størrelse og mærke
Ca. 5 kg råfoder

Vi har også 15-20 dåser Hills stående, og nogle breve Hills Tender Chunks.

Måske vi også skulle skrive vores katteantal på. For dem med 50+ kg. er jo ikke just dem med kun een eller to katte :wink:
Men det lyder nu alligevel sjovt…

Til mine 2 marsvin har jeg i øvrigt som oftest 90 kg. hamp (strøelse) stående og for tiden i øvrigt 8 sække hø :tihi: Jeg er ganske glad for mit loft! Men det holder sig jo “evigt”, så det er om at købe hjem, når vi har bil (vi deler bil med kærestens søster). Der er det nemmere med kattefoderet og kattegruset, for det kommer med med fragtmand.

puha…

20 kg Animonda grandis… hmm ikke elt de ar fået af det
20 kg Animonda kitten
10 kg oral care fra hill’s
5 kg i/d
9 kg hills kitten

vådmad ups… 20 dåser a/d, 20 c/d 20 i/d 22 kitten hills…
en masse blandet dåser fra Feline porta, Appawls og Animonda ca 60 dåser
og så ligger der ca 200 kyller i min fryser

[quote=Hanne P;176698]puha…

20 kg Animonda grandis… hmm ikke elt de ar fået af det
20 kg Animonda kitten
10 kg oral care fra hill’s
5 kg i/d
9 kg hills kitten

vådmad ups… 20 dåser a/d, 20 c/d 20 i/d 22 kitten hills…
en masse blandet dåser fra Feline porta, Appawls og Animonda ca 60 dåser
og så ligger der ca 200 kyller i min fryser[/quote]

Til hvor mange katte??? :uha:

Et slag på tasken giver ca 25 kilo FelinaPorte m and eller kylling, blandet til en pærevælling sammen med 2 kilo et eller andet økologisk (uden fisk) jeg fik foræret af Iwersen… når det er begyndt at synke nok i det færdigblandede tilsættes de 10 kilo James wellbeloved med lam, som også står her…
Dertil lægges 20 dåser porta vådfoder diverse varianter, 30 dåser Almo Nature vådfoder m diverse kylling, 34 dåser Hills A/D, og 20 dåser Prarie m lam…

Tænke-så-det-knager Ja, det var vist det :smiley:

Når det ses bort fra de knap 8 kilo RC Renal og et ikke nærmere bestemt antal poser vådmad af samme slags… det er forresten til salg :slight_smile:

[quote=Ann K;176705]Et slag på tasken giver ca 25 kilo FelinaPorte m and eller kylling, blandet til en pærevælling sammen med 2 kilo et eller andet økologisk (uden fisk) jeg fik foræret af Iwersen… når det er begyndt at synke nok i det færdigblandede tilsættes de 10 kilo James wellbeloved med lam, som også står her…
Dertil lægges 20 dåser porta vådfoder diverse varianter, 30 dåser Almo Nature vådfoder m diverse kylling, 34 dåser Hills A/D, og 20 dåser Prarie m lam…

Tænke-så-det-knager Ja, det var vist det :smiley:

Når det ses bort fra de knap 8 kilo RC Renal og et ikke nærmere bestemt antal poser vådmad af samme slags… det er forresten til salg :)[/quote]

Hvad er det der prairie for noget? Og hvor købes det?? :?:slight_smile: