Jeg har skrevet til hans særlige rådgiver og vil opfordre alle til at gøre det samme. Smed NU mens “hunden” er varm - vi skal ha en lov der beskytter katten - vis dem der er mange der vil sådan en lov - gå eventuelt sammen om et brev
Denne del er jeg så ret spændt på at se hvordan de får udformet, selvom jeg sådan set er helt enig i at avl på ekstrem typer i sådan en grad er etisk forkert
”Det skal ikke være modediller, der dikterer, hvordan hunde bliver avlet. Derfor ændrer vi nu loven, så dyr fremover bliver avlet, så e undgår vejrtrækningsproblemer eller medfødte skavanker, der hæmmer dem på anden måde,” siger Dan Jørgensen.
Hunde er ikke fladnæsede pga. mode, pekingeseren har set ud som i dag stort set uændret i 2000år - skal Dan Jørgensen ændre det med et pennestrøg i DK og give grobund for endnu flere stambogsløse hunde der netop har og får problemer med vejrtrækning, og såmen også knæ, hjerte, allergi… er det virkeligt det han ønsker? Eller vil han lade DKK som er underlagt FCI sætte rettesnoren for ordentligt opdræt sådan som de allerede gør i dag? Synes godt nok det er unfair at score nemme stemmer på kortnæsede hunde!
Nej han burde hellere se på at give skat resurser til at kigge ind hos alle dem der ikke har stambog i en international organiseret klub - men advatere i gul&gratis.dk, dba.dk og de forskellige gallerier mv…!
Hos Taras kiropraktor ser jeg godkendte hunderøgent - det er ganske skræmmende at de godkendes til avl med sådan en krop - fransk bulldog fx har ofte en hel snoet rygrad Hembo holder supergode foredrag om det emne her i hele landet eller man kan hyre ham - også til kat. Det naturlige bevægemønster osv det er virkelig spændende
På samme måde burde katteracer, der får smerter som fx Scottish Fold ind under den lov mener jeg, da de jo desværre kan komme hertil selvom ikke alle godkender dem. Men ja spændende blir det - enig Eva
Ang Pekingeseren så synes jeg da den har ændret sig ganske meget siden disse hunde var med til at grundlægge racen. Jeg har oplevet deres øjne poppe ud - det ved jeg så ikke hvor udbredt er, men i orden er det skisme da ikke for hverken hund eller ejer at stå med
Man kan selv finde andre racer i margin
Se chowchow - sikke flot hund
Omkring emnet - tak til alle dem, der har skrevet Sådan