Hej allesammen
Først, der skal ikke herske nogen tvivl om jeg elsker katte og vil dem det bedste, men hvor meget “snor” man skal give fremmede katte er jeg altså kommet i tvivl om.
Vi holder jo vores katte udendørs hvor de bestemt intet mangler, og vi bor ude på landet og det tætteste vej vi har er en grusvej, så jeg frygter ikke for at miste dem til trafikken…
Eneste ulempe er at på nuværende tidspunkt har vi kun 2 udendørs (Faith er hos killingerne indenfor, og Tinkerbell er også indendørs da hun er i behandling for en byld)…
Men stadigvæk fylder jeg et relativt stor ildfast fad med foder ca hveranden dag! Og vores egne får også rester så kan slet ikke se logikken i det voldsomme foderforbrug…
Vi har set 2-3 katte komme rendende men de er meget sky og væk så snart vi overhovedet overvejer at åbne døren og gå udenfor…
Og ja det er kun foder de spiser de har intet ødelagt…
Men kan vi tillade os at stille en fælde op, og så lukke vores egne ind natten over og se om vi fanger nogle??
Og hvis ja, såfremt de nu ikke er øremærkede eller noget, kan man så tillade sig at køre dem ned til dyrlægen??
Og hvis de er mærket så køre hen til ejerne med dem og spørge om de ikke selv kan begynde at fodre deres dyr så vi ikke skal bruge 15-20 kg i måneden på vores to og deres…
Det er et meget splittet emne, for har virkelig ikke lyst til at køre nogen katte til dyrlægen med udsigt til aflivning… Men heller ikke lyst til at bruge mange hundrede på den fulde pakke hos dyrlægen så det er slut med formering for så at sætte dem ud igen…
Åååh suk… Håber i lidt kan forstå hvad jeg mener for aner ikke hvordan jeg skal formulere mine tanker…