Fodring af fremmede katte

[QUOTE=LoanS;962757]Battlestar :

Hvis der var en ordning med det ikke blev for min regning, kørte jeg dem gerne ned og lige blev snippet, passede dem til de var ovenpå og så lod dem løbe frit igen, men mig bekendt er der kun mig til at betale den slags, og så kan det jo hurtigt løbe op i nogle store regninger.
(Hvilket jo nok er derfor folk ikke selv tager ansvaret)[/QUOTE]

nemlig ! - det er lige præcis derfor

det kan hurtigt blive enormt dyrt… men hvis det er fertile dyr du har løbende og så ingen vil kendes ved - så vil du slet ikke tænke på hvad det vil koste når alle deres killinger kommer næste forår

der er desværre ingen fonde eller noget der kan hjælpe… ikke rigtig… der er nogle foreninger du måske kan søge noget hos, men det er der andre herinde der ved mere om end jeg :slight_smile:

[QUOTE=Mega;962770]
Men bortset fra det, så skriver du, at den ene af dine katte ligger med killinger.
Hvad er fremtiden for dem? Skal de også ud og være friløbere og får du dem (og dine egne katte) neutraliseret og øremærket?[/QUOTE]

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?43275-3-Huskatte-killinger

Tak for linket - Det var gået min lange næse forbi :smiley:

Mega:

Har lige siddet og læst hele din tråd, om hittekattene og må indrømme jeg er dybt imponeret!
Har ganskevidst tit tænkt på at få oprettet en konto og så betale så meget ind på den hver månede som muligt, til at kunne hjælpe dyrene, er bare aldrig nået så langt.

Men det er virkelig inspirende! Og tror jeg vil se om jeg ikke kan finde et par kattefælder selv som er harmløse, og så få mig en snak med KV, hvis der nu skulle gå nogle i som ikke er øremærkede :slight_smile:

Fra 1 november høre der ingen fertile katte til her på ejendommen :slight_smile: Hverken voksne eller killinger… Selvom vi kun havde en voksen dreng som ikke er fikset… Resten er killinger og mormis :slight_smile:

((Og det ser faktisk ud til at alle killingerne har fundet nyt hjem))

[QUOTE=LoanS;962757]Battlestar :

Hvis der var en ordning med det ikke blev for min regning, kørte jeg dem gerne ned og lige blev snippet, passede dem til de var ovenpå og så lod dem løbe frit igen, men mig bekendt er der kun mig til at betale den slags, og så kan det jo hurtigt løbe op i nogle store regninger.
(Hvilket jo nok er derfor folk ikke selv tager ansvaret)[/QUOTE]

Jeg mener det er omkring 700-800 pr kat man selv betaler, hvis KV hjælper ifbm genudsætning.
Så bliver de checket for et par (smitsomme) sygdomme, vaccineret, mærket og neutraliseret (og måske er der også ormekur inkluderet).

Hvis der ‘kun’ er et par stykker er det en god ‘investering’ at forhindre der pludselig er mange killinger til foråret og klart det bedste for kattene

:slight_smile:

Var lige inde og kigge på KV’s hjemmeside :slight_smile:
De har desværre ingen aftale med Vejle kommune så beløbet for mig vil være 1300,- pr kat, det skal der jo lige tænkes over, men vil se om man kan finde en aftale, såfremt jeg selv indfanger i egne fælder og de så kun henter og bringer om det så kan gøres billigere.

[QUOTE=LoanS;962849]Var lige inde og kigge på KV’s hjemmeside :slight_smile:
De har desværre ingen aftale med Vejle kommune så beløbet for mig vil være 1300,- pr kat, det skal der jo lige tænkes over, men vil se om man kan finde en aftale, såfremt jeg selv indfanger i egne fælder og de så kun henter og bringer om det så kan gøres billigere.[/QUOTE]

det er så dejligt når der findes folk som dig :kram:

det betyder så meget for vildkattene at de kan få et roligere liv som glade genudsætningskastrater… :ok:

[QUOTE=Battlestar;962924]det er så dejligt når der findes folk som dig :kram:

det betyder så meget for vildkattene at de kan få et roligere liv som glade genudsætningskastrater… :ok:[/QUOTE]
HELT ENIG :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;962744]1: ja - du må gerne stille en fælde op - det er der ingen lovgivning imod…

:)[/QUOTE]

På betingelse af, at dyret inden der er gået 24 timer afleveres til retmæssige ejer :wink:

Hvis det viser sig at det er katte uden ejer, kan du prøve at kontakte www.oasa-dk.dk.

Vi har selv fået økonomisk hjælp hos dem for et par år siden, da vi pludselig stod med 2 morkatte og deres tilsammen 5 killinger, foruden vores egne to.