Hej alle.
Så er Pennie igang med at sætte nogle nye ( forhåbentlig sunde og raske bimsebørn ) til verden.
kl. 18.32 gik vandet på hende. Jeg havde netop fået hende ind i bunden af det skab som er indrettet som fødekasse.
Hvor lang tid går der normalt fra vandet er gået og til hun for alvor går igang med fødselen.
Hun vil ikke lade mig forlade hendes side så vil hun med. Skal helst sidde lige ved siden af og nusse hende.
ps. meget præcis dame. Det er dag 63 fra sidste parringsdag…
Næhh, hvor hyggeligt! Jeg elsker online fødsler, det er så spændende at følge med!
Ja hyggeligt men man er su selv en smule urolig om alt går som det skal. Vi var dog ved doctor dyr i sidste uge og han sagde at hun var fin og frisk så det skulle nok gå
Hej Dorthe! Rigtigt meget held og lykke med de små bimser. Fødsler er jo meget forskellige. Men mon ikke der snart kommer en lille ny verdensborger?
Held og lykke med fødslen!
Det er ikke altid man ser vandet gå. Ligesom på mennesker, kan der gå længere eller kortere tid efter.
Det du skal kigge efter er, hvornår hun får presseveer.
Krydser fingre for, at alt går som det skal
[quote=Vivi_Fletcher;347758]Det er ikke altid man ser vandet gå. Ligesom på mennesker, kan der gå længere eller kortere tid efter.
Det du skal kigge efter er, hvornår hun får presseveer.
Krydser fingre for, at alt går som det skal :-)[/quote]
Tak Vivi. Ingen presseveer endnu. Hun lister lidt rundt og spinner som en gal… Hvis jeg tillader mig at stå op et øjeblik miauer hun hæst efter mig. Spændende
Så er det nok lige op over
Rigtig meget held og lykke med fødslen, spændende
Jeg synes altså det er sjovt! Mange af jer beskriver den der damhørighed man får med sin hunkat når de er gravide og skal lige til at føde! Hold op jeg glæder mig til at det måske engang bliver mig som skal være på sidelinjen til min egen hunkats fødsler!
Ja samhørigheden den er der 110%. Jeg SKAL være indenfor røre og se afstand. Det er hyggeligt men jeg håber ikke det vil tage hele natten. Nu får vi se… Ingen rigtige veer endnu… Håber snart vi starter for alvor.
Doka - Krydsede fingre herfra for at alt går glat! .)
Doka - Krydsede fingre herfra for at alt går glat!
for at alt går som det skal, husk nu at følge åndedræts øvelserne så du ikke selv bliver helt udkørt
Held og lykke og en god nat til både mormissen og til dig.
Glæder mig til at logge på i morgen og læse hvor mange der kom.
Takker for jeres xxxéde fingre. Her i huset sker der bare ikke en hujende hattefis :S (endnu)
Det kommer forhåbentlig snart
Som regel vil man ikke opdage, at vandet går - det sker oftest i fødekassen. At du har set det, gør måske du er ekstra nervøs.
Men hvis hunkatten ikke er gået rigtig i fødsel endnu, kan du ikke gøre andet end at se tiden an.
Tag hende med i seng og få dig et par timer - som regel kommer det i løbet af natten.
Forhåbentlig har du en erfaren opdrætter du kan ringe til, hvis du er i tvivl om noget er normalt eller unormalt.
[quote=Vivi_Fletcher;347847]Det kommer forhåbentlig snart
Som regel vil man ikke opdage, at vandet går - det sker oftest i fødekassen. At du har set det, gør måske du er ekstra nervøs.
Men hvis hunkatten ikke er gået rigtig i fødsel endnu, kan du ikke gøre andet end at se tiden an.
Tag hende med i seng og få dig et par timer - som regel kommer det i løbet af natten.
Forhåbentlig har du en erfaren opdrætter du kan ringe til, hvis du er i tvivl om noget er normalt eller unormalt. :)[/quote]
Hej Vivi.
Har været med til et par fødsler før så regner med at vi klarer den. Den opdrætter jeg normalt er i kontakt med sidder i Egypten lige nu såee… Men jeg har varskoet min dyrlæge og fået et akutnummer i tilfælde af at vi får brug for det. Tror du har ret i at det er fordi jeg har set vandet gå at jeg mener at NU skal det være. Det har jeg ikke oplevet tidligere men opdaget at der var ved at ske noget da veerne begyndte.
Jeg slæver en dyne herind og slapper af indtil hun starter for alvor… Takker for dit indlæg
herfra
glæder mig til at læse med i morgen
HURRA
¨
Så er det vist nok overstået…
Det blev en meget lang nat med mig installeret på gulvet på en dyne.
Pennie syntes hun skulle liste rundt så det fik hun lov til. Ind imellem sneg hun sig ned under min dyne og krudtede lidt rundt. Det blev ikke til megen søvn for hverken hende eller mig
Faldt dog hen ud på de små timer og vågnede ved at hun pressede på mine ben (hvor imellem hun lå lunt og godt)
Kl. 05 kom det første vidunder til verden. Vist nok en lille dreng på 94 gram, 20 minutter senere kom der en pige (tror jeg) som vejer 98 gram og som rosinen kom en stor pige på 106 gram.De to piger kom ud med bagenen først så jeg holdt meget øje med om de kom helt fri.
Alle moderkagerne er også kommet med ud men Pennie fandt aldrig rigtig ud af at bide navnestrengen over så det måtte den trætte men spændte fødselshjælper klare.
Syntes ellers hun har klaret det flot af en førstegangsfødende kat og hun har på intet tidspunkt jamret sig eller hylet.
Nu ligger de så der og er meget små og hjæleløse men en mælketår er det blevet til. Syntes godt nok den ene har svært ved det der med at finde patten. Har netop holdt pause fra skriveriet og prøvet at guide den det rette sted hen. Nu ser jeg lige om den finder sig til rette selv ellers må vi prøve i fællesskab igen…
Pennie syntes absolut ikke at jeg skal forlade hende og babyerne. Går jeg ud herfra kommer hun og henter mig… Håber på en smule søvn lidt senere…