jeg har prøvet det før - at hunkatten føder normalt, og så stopper og så bliver der født baby dagen efter ( kan huske mit N1 kuld - der kom en døgnet efter, som var død".
Jeg har en hunkat som fødte lørdag aften, og 1 søndag morgen kl. 5…så her i formiddags mærkede jeg noget “mærkeligt”…det føles unægtelig som en killing i maven, og jeg havde ellers palperet hende let igennem, men tror der er en mere…ellers er organerne ihvertfald noget hurtig til at flytte sig rundt derinde ;O)
Jeg er ikke nervøs overhovedet, for Only er dygtig mor - men hvor ofte ses dette fænomen? jeg har vel selv 3 kulds erfaringer her i huset og ude i byen med birmaer, at sammenligne med - det har givet både levende og døde børn
Jeg har oplevet det et par gange - at der holdes laaaaang pause.
Så længe katten har det godt og ikke ligger med veer, så må det tage den tid det tager
vi snakker om flere døgns pause ik? - Only var sat til at føde idag, så det er fint der kommer lidt på dagen også ;O) ej lad os se om jeg tager fejl af en killing, men det tror jeg altså ikke
Første gang kom der en ganske uventet efternøler dagen efter de andre. Hun var meget levedygtig.
Anden gang, fødte hunkatten en uge før termin 4 små lyserøde pelsløse men meget livlige skravl uden sutterefleks. Til den beregnede termin kom 4 fuldbårne meget levedygtige killinger.
Jeg har prøvet det et par gange,- min første Burmeser Mulle, fødte en onsdag 4 dejlige drenge,- hvor hun og jeg troede, at alt var overstået, men 36 timer efter fødte hun endnu en dreng! Hun havde opført sig somom, hun var tilfreds med sine 4 drenge, - - og jeg kunne ikke mærke flere killinger,- så det var lidt af en overraskelse!
Min Singapura, lavede lidt det samme, fødte om aftenen/natten 2 killinger,- og besluttede, at det var den fødsel, men næste morgen var der 3 killinger i fødekassen:)
Jeg har flere gange oplevet fødsler, hvor sidste killing(er) blev født 1-3 døgn efter de andre.
Men een gang kom en sidste killing dumpende 10 dage efter sine søskende. Han var fin, men det var mærkeligt at se den lille fyr lille sammen med sine store søskende, hvoraf et par havde fået øjne.
[QUOTE=Mega;589383]Jeg har flere gange oplevet fødsler, hvor sidste killing(er) blev født 1-3 døgn efter de andre.
Men een gang kom en sidste killing dumpende 10 dage efter sine søskende. Han var fin, men det var mærkeligt at se den lille fyr lille sammen med sine store søskende, hvoraf et par havde fået øjne.[/QUOTE]
hold da op - det var da vildt syntes jeg. Kan du huske hvad døgn de første var født på? Håber ikke vi skal vente 8 dage mere ;O)
[QUOTE=Con Meo;589406]hold da op - det var da vildt syntes jeg. Kan du huske hvad døgn de første var født på? Håber ikke vi skal vente 8 dage mere ;O)
Heidi, den formodentlig vortende mor[/QUOTE]
Jeg kan ikke huske det, men det står sikkert i en af mine gamle mapper over hver hunkat: fødselsforløb og killingernes udvikling.