Fødsel

Når der nu lige er faldet lidt ro over tropperne så er det en rigtig god ide at veje dem, også veje dem dagligt. Men gør det kun hvis det er ok med missemor.

Det med at holde øje med deres vægt dagligt giver lynhurtigt en indikation af hvis der er noget galt med nogen af dem, hvis de bliver syge fx eller bliver skubbet væk i mælkebaren

…og tillykke med dem :blush:

2 Synes om

Tillykke med dem :ballonbamse:

Jeg havde en enkelt der ikke ville spise nogen af moderkagerne i nogen af sine kuld, hun fik splatmave det første døgn alligevel. Tror det er alt det væske mv. de slikker i sig. Og jeg synes at splatmaven går over helt af sig selv ved dem der får det i løbet af 1-2 dage, når de lige får en chance for at få balance i maven igen :slight_smile:

1 Synes om

Tillykke med dem! Hvor er de bare fine :inlove:

Så er der da dømt killinger for alle pengene. :joy::joy: Tillykke med de 6 små. Om et par mdr så bliver de rigtig sjove! :sweat_smile:

1 Synes om

Mht splatmaver så har jeg pgså fået vide at de kan få splatmave ved for mange. Mira fik to, der gik en dag så var hun dårlig, som I seriøst dårlig så hun endte på antibiotikakur med en pille mere om dagen end hun skulle have. Hun var virkelig skidt tilpas og i længere tid før antibiotikaen begyndte at virke. Jeg vil ikke afvise at vi bare har været megauheldige

Har kunne veje 2 stk. En på 88 g, og en på 92 g :heart: de har ligge til konstant siden. Mis mor har spist og drukket lidt i kassen. Hun er rolig men syntes hendes vejrtrækning stadig er lidt hurtigere.

7 Synes om

Tillykke med flokken :flag:

1 Synes om

Tillykke :flag: med det dejlige kuld. :thumbup:

1 Synes om

Tillykke med kuldet, og pas på der går meget tid med bare at sidde og kigge til dem

3 Synes om

Enig, min man så ikke meget til mig da jeg havde kuld for nylig :grin:

1 Synes om

Tak for beskederne alle sammen. Fødsel er gået over al forventning,. Og tilmorges da jeg gik ind til kassen rejste mor mis sig og kom ud af kasse, og hun spise udenfor kassen(er dette ok) jeg har efter følgende ladet hende være for ikke at stresse.
Hvor længe må og kan hun lade killingerne ligge? Kan og skal jeg gøre noget for at holde dem varme hvis hun går? Alt er inden for rækkevidde, men hun ville meget gerne kæle. :heart:

billedet er taget da hun forlod kassen

6 Synes om

Hun må gerne forlade kassen og hvis killingerne ikke står i træk eller noget så skal du ikke gøre mere. Nu er det heldigvis sommer så der er ikke så fodkoldt. Husk at sørg for at der er rigeligt mad til mormis.

1 Synes om

PS. Jeg er totalt forelsket i dem alle, og min søn på 4 blev helt trist da jeg sagde vi ikke kunne beholde dem alle. Er det muligt at beholde 1 af dem, og hvis ja kan det så godt være en han kat :two_hearts:

Der er fyldt godt op på mad og vandfronten, og hun har lige fået vådfoder, hvilket hun sluprede sig i.
Der er dejligt varmt på værelset, allt for varmt for mig ihvertfald :heart:

Det kan det godt. Men vær opmærksom på at lige børn leger bedst :slightly_smiling_face: Jeg har en hankat fra mit seneste kuld, og både mormis og min gamle dame er ved at kværke ham ind i mellem :smile: Han er meget teenager lige nu, og derfor ekstra “træls”. Men når så det er sagt, så handler det også om den enkelte kat. Så længe begge bliver neutraliseret så er du et lang stykke af vejen til et godt makkerpar :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Okay, vi vil nemlig gerne beholde en af dem. Og det er klart meningen at de skal neutraliseres, mor mis når killingerne er omkring 4 uger❤️

1 Synes om

Du kan også vente til de små er 12-14 uger og så tage hele dyngen sammen, så vil du formentlig også kunne få en fin pris, når du kommer med sådan en flok :slightly_smiling_face:

4 Synes om

Du kan med fordel ringe rundt til nogle forskellige dyrlæger og få en god samlepris på vacciner og neutralisering. Der kan godt være penge at spare