Fødselsdagsdilemma

Hvad ville I gøre?

Sagen er den at jeg til januar fylder 40. Jeg fik aldrig holdt noget til min 30-års fødselsdag, så min plan var at venner og familie skulle inviteres til 70-års (30+40) fødselsdagfest efter sammenskudsgildeprincippet på grund af min slatne pengepung.

Det gik så desværre sådan at de penge der var sat til side til at leje festlokale blev brugt på Devis operation for et par måneder siden - og Devi er også mere værd end nogen fødselsdag - men det satte også sine begrænsninger for planlægningen. Jeg havde så en enkelt mulighed for at låne et gratis lokale, men det er ikke ledigt på datoen.

Så nu kommer vi til mit dilemma - hvordan skal jeg planlægge videre?

Skal jeg udskyde fejringen til sommer hvor det gratis lokale formentlig har masser af ledige datoer? På plussiden giver det mere tid til at planlægge, invitere, koordinere osv, der er ikke fare for at vejret forhindrer folk i at komme og jeg har forhåbentlig fået styr på et par ting der fylder meget i hverdagen. På minussiden synes jeg helt personligt at det føles underligt at holde fødselsdag så langt fra selve dagen.

Alternativet er at invitere gæster af flere omgange i min lejlighed - det kunne være min fars side af familien en dag og min mors side en anden dag og venner en helt tredie. Ulempen her er at der på begge sider af familien er 1 af dem vi omgås mest der er allergisk for kat og derfor ikke vil kunne deltage.

Nu jeg skriver det lyder det faktisk næsten som om jeg allerede har taget beslutningen, men kan et vinterbarn virkelig godt holde en sommerfødselsdag? Det føles…underligt bare at tænke tanken :?

Det kan et vinterbarn godt :D…jeg har prøvet at holde fødselsdag på selve min dag i Februar med kun mine forældre og bror, og så da vi kom til Maj kunne hele familien dvs fætre, kusiner osv…så det blev til en fejring af min fødselsdag men også min “non-firmation” blev holdt samme dag :slight_smile:

Jeg ville vente.

(siger hende der holdt housewarming 1,5 år efter indflytningen :tihi: )

Jeg ville vente.

(siger hende der holdt housewarming 1,5 år efter indflytningen :tihi: )

Du skal gøre det præcis som du føler for! :slight_smile:
det er din fødselsdag - hvad vil DU helst? :slight_smile: for fødselsdagsbarnet bestemmer! :smiley:

Du kan sagtens holde sommer fødselsdag selv om du er vinterbarn.

Du bestemmer :wink:

Og jeg ville som gæst ikke finde det det underligt.

Jeg kunne / kan selv finde på det samme.

Jeg ville til enhver tid holde fødselsdagen om sommeren hvis det passer dig bedst:D

Du kan jo altid skrive noget i invitationen,noget sjovt:tihi:

Min datter holdt 5 1/2 års fødselsdag,simpelthen fordi hun har fødselsdag i sommerferien og aldrig havde prøvet at holde børnefødselsdag før. Så det blev til en vinterfest i stedet:cool2:

Tine

Tina går det helt galt, så kan vi da bare slå vores ½’e fødselsdage sammen :tihi:
vi laver da bare en 96-års fødselsdag :tihi:

Altså du behøver jo ikke vente helt til sommer, for der kan jeg som juli-fødselar hilse og sige at de fleste er på ferie eller skal alt muligt andet :tihi:

Men måske undersøge hvornår lokalet næste gang er ledigt, hvor det passer dig? :slight_smile: For jo, man holder da bare lige når man vil!

Selvfølgelig kan du vente til sommer.
Du har ventet 10 år på at holde din 30-års, så et halvt år fra eller til… :høhø:

Selvfølgelig kan du vente til sommer, bare det ikke bliver holdt samtidig med min 40 års fødselsdag :høhø:

Jeg er gammel, så jeg vil mene det skal holdes nogenlunde hvor du har fødselsdag. Ikke nødvendigvis på dagen, men indenfor en måneds tid.

Nå ja, ellers kan man vel bare invitere til “Når nu jeg ikke fik holdt fødselsdag, da jeg blev 30 og 40, vil jeg gerne se jer nu”-fest :slight_smile:

Der er intet som dikterer at en 40 års dag skal holdes på selve dagen… og jeg vilel da hellere holde den på et tidspunkt, hvor der er lys og luft end i den mørke vinter :wink:

Det er så kedeligt at være bundet af konventionerne…

Bla derfor holdt jeg min 49 års fødselsdag i år… og har afgjort ingen planer om at holde noget som helst, når jeg fylder 50!
(Andet end at jeg skal ned til Birthe og lave mad :smiley: )

Du kan sagtens holde din fødselsdag længere hen på året. Men som en anden også har nævnt, er det en god ide at holde den før folk begynder at tage på sommerferie, i maj - juni feks.

Min mand og jeg blev gift i februar, men holdt først festen i vores have i juni.

Jeg blev 35 i marts, men holdte altså først havefødselsdagsfest i august… Sammen med min mand, der bliver 55 her i november!
Så… Det er vel op til hvad du helst selv vil…

At jeg så lige havde mine forældre og bonusbørn og bror på besøg i weekenden da jeg havde fødselsdag er en helt anden sag! Og at de kommer igen senere på måneden for lige at fejre Søren også snakker vi heller ikke om!

[QUOTE=Eife;981740]Altså du behøver jo ikke vente helt til sommer, for der kan jeg som juli-fødselar hilse og sige at de fleste er på ferie eller skal alt muligt andet :tihi:

Men måske undersøge hvornår lokalet næste gang er ledigt, hvor det passer dig? :slight_smile: For jo, man holder da bare lige når man vil![/QUOTE]

Det kan jeg stemme med i, som fødselar på samme dag som Eife.
Der var et år hvor jeg først kunne holde dagen i august, da dele af familien havde så meget der skulle ordnes.

Jeg kan ikke se noget problem i at du venter et par måneder med at holde dagen. :slight_smile:

Tak for alle svarene - de stemmer meget godt overens med de tanker jeg har gjort mig.

Tror det ender med en eller anden form for lille familieting på selve dagen (det er jo ikke hver gang man kan være så heldig at fylde rundt på en hverdag) og så laver jeg noget “større” og fælles senere på året. Synes også under alle omstændigheder det er ved at være for sent at sende invitationer ud til sammenskudsgilde sidst i januar, for med den travle decembermåned er der ikke meget tid til at koordinere hvad folk medbringer.