Fødselsdagspige og dronning over os alle

I dag er det Devis fødselsdag. Min lillepige bliver hele 10 år gammel. Men det er nu ikke noget man mærker i det daglige, snarere tværtimod. Hun er blomstret op de sidste par år og har fundet sin anden ungdom - eller er det mon barndom? Der leges, der fræses, der drilles, der nusses, der opdrages - både mig og de to blå - og i det hele taget er der bare en eller anden ro over hende som hun aldrig tidligere har haft.

Devi flyttede ind den 23. maj 2003. Hun var en lille mager pind der skulle finde sig til rette sammen med to voksne huskatte.

Hun fandt heldigvis en reservemor i Freya som hun elskede højt, og selvom de stoppede med at være puttevenner da Freya mente Devi var blevet voksen, var Devi stadig glad for Freya:

Gennem årene har vi prøvet en del:

  • et par udstillinger - det var ikke noget for Devi
  • butikskat da jeg var selvstændig
  • en delvis lammelse i bagkroppen der heldigvis gik i sig selv
  • Freyas død og en efterfølgende depression
  • 2 hittemisser der ikke kunne lide Devi - og omvendt
  • en flytning
  • mere plads OG en altan
  • Gizmos død og endnu en depression, denne gang længerevarende
  • opblomstring
  • operation for formodet mælkekirtelkræft
  • og en masse gåture i sol, måneskin, sne og sand

Vi har klaret det hele, mig og min sære lille kat og nu fylder hun ti år. Det er ikke sikkert hun var nået så langt hvis hun var endt et andet sted. Det er ikke alle der gider have en kat der ikke gider løftes, bider når man rører forkerte steder eller kæler for længe, river og kradser hvis man forsøger at fastholde hende for for eksempel at klippe kløer - og nærmest ikke kan håndteres af dyrlæge m.m. uden at sætte livet på spil.

Heldigvis endte hun her. Og jeg har altid kunnet se om bag alle ulemperne og forelsket mig dybt og inderligt i den fantastiske lille sjæl jeg fandt.

Devi - jeg håber vi får ti år mere sammen, når du nu alligevel opfører dig som en stor, fjollet killing, kan jeg ikke se hvordan det skulle være noget problem :hjerte:

Og så lige et par billeder taget i dag.

Fødselsdagsgaven var en fin piget nullerput fra Brita, men kunne fødselaren indfinde sig og prøve den? Næh nej, det havde hun overhovedet ikke tid til, der var baldrianbolcher der skulle gnaves i, papirposer der skulle løbes ind i og plastikrotter der skulle bæres rundt på:

Og da hun endelig faldt nok til ro til at der kunne tages et billede var det selvfølgelig i en af de allerede godkendte nullerputter:

Snu som jeg er tænkte jeg at det var placeringen den var gal med, så jeg flyttede fødselsdagsgaven, men det fik jeg ikke andet ud af end at den blev erobret af…Niggi :tihi:

Og fødselsdagspigen selv? Hun tog sig en velfortjent morfar i nullerputten ved computeren - og der ligger hun for øvrigt stadig :inlove:

Tillykke med dagen Devi!!! Hvor er det dejligt at du kan fejre den med madmor og de store skrumler… :inlove:

Tillykke med den endnu unge pige :flag: :flag: :flag:

Tillykke med fødselsdagen, dejlige Devi. Gamle katte må nemlig også godt fjolle rundt. :smiley:

:flag::fløde1::flag::fløde1::flag::fløde1::flag::fløde1::flag:

Mange hilsener fra
Prinsesse Snehvide af Høje-Taastrup

Tillykke med de første 10 år, Devi :flag:

:tillykke:TilLykke & må i få mange gode år endnu!!!

Endnu engang tillykke med fødselsdagen :puuuuust:

Skønne billeder :hjerte:

:puuuuust:
Tillykke med fødselsdagen Devi !! Smukke pige, må du have rigtig mange år i dig endnu :smiley:

Tillykke med den smukke pige-mis.

Tillykke til Devi med de 10 år - det er jo ingen alder! :flag:

Tillykke med fødselsdagen Devi :flag::flag::flag::flag::flag::flag::flag::flag::flag::flag:.

10 år er ingen alder for en glad missepige :hjerte:.

:tillykke:
Stort tillykke med hende!

Ååh, Devi er så skøn og dejlig en pige (og hvor gør hun mig vemodig, for hende og Mea havde mange fællestræk, og er født med 19 dage imellem dem i øvrigt). Men tak for fødselsdagstråden. Den skinner tydeligt af din kærlighed til hende, og det er meget dejligt at læse!

Tillykke med fødselsdagen, Devi!

På Devis vegne vil jeg gerne takke for alle fødselsdagshilsnerne, hun har fået dem alle læst højt :tihi:

Hun er vågnet op til dåd efter en rigtig lang morfar og det er ikke så lidt hun har brugt sin fødselsdag på. Hun fik prøveputtet den nye nullerput, men kun lige til hun blev for nysgerrig efter hvad jeg rodede med i den anden ende af stuen. Så derefter hjalp hun mig med at julepynte lidt, først ved at forsøge at rydde ud i mine nissefigurer inden de kom op på hylderne (godt der er så langt til spisebordskanten, jeg nåede at fange alle dem hun havde udset sig :surrender1:), derefter valsede hun afsted med en stofjulemus i munden - og den har jeg for øvrigt ikke fundet endnu.

Niggi har fået en klør fem i rumpen bare fordi Devi havde lyst og der er blevet sendt det onde øje efter Junior, der tillod sig at snige sig op i hendes opvarmede nullerput da hun rejste sig…han er ikke gået endnu, så måske han også skal have en klør fem.

To julesokker er blevet pillet ned, den ene faktisk hendes egen, og så er hun rendt med nissens vasketøj inklusive vasketøjssnor…stakkels nisse.

Tror juletræet får lov at vente til i morgen middag, for med den energi damen lægger for dagen lige nu tør jeg ikke andet.

I stedet må jeg hellere servere lidt midnatsguf for dronningen og pøbelen naturligvis og se om det måske kan få hende til at overveje at sætte i et lavere gear igen :smiley:

:klapper:

Ja, det har da været en rigtig god fødselsdag, Devi har holdt… :smiley:

Et forsinket ‘‘tillykke’’ til Devi :puuuuust:
Jeg kan hurtigt regne ud, at hun har delt fødselsår med Tarzan … der blev lavet nogle gode katte det år :hjertetildig:

Også et forsinket tillykke til smukke Devi.
Du sagde godt nok i Vissenbjerg, sengen var en fødselsdagsgave til hende og hun skal nok blive glad for den…og gør hun ikke, gør Niggi (kan man tydelig se)
Blåt er forøvrigt “flåt” i rødt

[QUOTE=kamikaze;991091]Du sagde godt nok i Vissenbjerg, sengen var en fødselsdagsgave til hende og hun skal nok blive glad for den…og gør hun ikke, gør Niggi (kan man tydelig se)
Blåt er forøvrigt “flåt” i rødt[/QUOTE]

Niggi er meget, meget glad for Devis fødselsdagsnullerput, faktisk så glad at hun nærmest ikke er til at drive ud af den igen. Men hun er nu også så sød i den og så holder hun mig med selskab om aftenen når jeg ligger på sofaen og ser fjernsyn, for sengen står på sofabordet lige foran mit hoved :wink:

Devi skal nok få puttet i den på et tidspunkt, hun skifter favoritputtested ca. en gang hver uge og i denne uge endte det altså med at blive en nyvasket nullerput jeg har haft stående i over et år ellers :slight_smile:

Et forsinket tillykke til Devi - 10 år er da ingen alder, når man holder sig så godt som den smukke dame:gave: