Födselstermin...?

Sker dette mest paa selve dagen, hvor terminen ligger? Eller er det ofte et par dage efter?
Kan man i det hele taget sige om noget er norm?
Löbetid og däkning / 25-26-27 feb. Födsels termin 29-30 apr. eller 1 maj ???

Jeg haaber det falder paa dagen, da jeg rejser hjem til Danmark…
Konfirmation d 3 maj… Saa jeg körer hjem over med min datter d 2 maj.
Min mand blir hjemme, saa der er en af os hjemme hos Bluebella.
Jeg vil saa gerne väre med, naar vores Bluebella föder, saa det er lidt träls at det maaske nettop falder paa denne weekend.
For hjem skal jeg… ellers blir jeg upopulär hos familien… ;o/

öv öv…

Man kan ikke sige nøjagtigt, hvornår katten føder.
Mine plejer at føde på dag 64-67 efter parring - meget afhængigt af linien :slight_smile:

sidste gang födte Bluebella paa 65 dagen… men om det har noget at sige denne gang?
vi blir nok nöd til at lade os overraske … der kan jeg ikke göre hverken fra eller til…!

Det er både race og liniebestemt. De fleste birmaer føder på 67-68 dagen. Forstår faktisk ikke at der flere steder står 63 dage, for det er de færreste der går så kort tid. :S

Eftersom det kan tage op til 30 timer før æggene løsnes og befrugtes og det er umuligt at vide hvilket tidspunkt at hun har dannet nok hormon til overhovedet at løsne æg er det ikke helt nemt at vide nøjagtigt hvornår hunkattene føder.
Derfor vi alle får grå hår at at vente og tro vores planlægning er perfekt med fridage osv-høhø

Marina

Ja det er de færreste katte der går så kort tid, men min første kat fik killinger på 62 dagen, og det kom virkelig bag på mig, at hun valgte at føde så tidligt -what Men ikke desto mindre kom der 4 små skønne killinger.

Og ja jeg er sikker, for der var kun en parring :ok: