FØJ! Hundeauktion

Hundehandel, når det er værst!!! :ked:

//youtu.be/vEt1rkq0Gw4

:ked:

Føj for s…

:ked:
De stakkels hunde, et bevis på hvor ond mennesker kan være, og hjerteløse.

:brist:

Jeg tør ikke at se det…

Jeg tør ikke at se det…[/QUOTE]

Der vises som sådan ikke noget “grimt”… Jeg har set billeder fra diverse puppy mills, der langt overgår det videoen viser.
Det er hele den forråelse og hjerteløshed, som videoen repræsenterer, jeg næsten ikke kan klare…
Jeg oplever større respekt for dyr som levende individer (og økonomisk ressource) på kvægauktioner…

Her er et show som Oprah Winfrey lavede for nogle år siden om Puppy Mills…
Der er skruet gevaldigt ned for de værste og mest horrible foretagener (showet sendes trods alt i primetime, som et familieshow), men det lykkes hende og hendes gæster at komme rigtig godt omkring emnet - også uden at det hele ender op i amerikansk rørstrømt GoodieGoodie, når den er værst :slight_smile:

Vil man se nogle af de rigtig modbydelige sager indeholder Youtube masser af den slags… bare søg på puppy mill…

:brist: :blegne: :ked:

Jeg fik ikke set det hele, men fik set RIGELIGT… men er det virkelig lovligt at behandle hunde sådan ???

[QUOTE=Tante Tut;1015625]:brist: :blegne: :ked:

Jeg fik ikke set det hele… men er det virkelig lovligt at behandle hunde sådan ???[/QUOTE]

Jeps… i USA betragtes hunde i nogle stater som en del af en gårds “Live stock” - og kan derfor behandles derefter… (eller værre efter min mening)…
For mig personligt har det været chokerende at opdage at nogle af de allerværste puppy mills tilhører amish/menonitterne… Og der er desværre MASSER af dokumentation for den påstand, så der er ingen grund til at himle op om forfølgelse pgr anderledes religiøs overbevisning her :frowning:
Her i Europa (for det foregår skam også her! både i de gamle øststater, men også i bla Irland, Spanien og Frankrig) handler det også om manglende lovgivning, dyreværn og hele synet på dyr som levende følende væsner…

[QUOTE=Ann K;1015630]Jeps… i USA betragtes hunde i nogle stater som en del af en gårds “Live stock” - og kan derfor behandles derefter… (eller værre efter min mening)…
For mig personligt har det været chokerende at opdage at nogle af de allerværste puppy mills tilhører amish/menonitterne… Og der er desværre MASSER af dokumentation for den påstand, så der er ingen grund til at himle op om forfølgelse pgr anderledes religiøs overbevisning her :frowning:
Her i Europa (for det foregår skam også her! både i de gamle øststater, men også i bla Irland, Spanien og Frankrig) handler det også om manglende lovgivning, dyreværn og hele synet på dyr som levende følende væsner…[/QUOTE]

:brist:

Det er ganske enkelt rystende - hvordan har nogen samvittighed til at behandle levende væsener på den måde ??

Men mammon er vel det vigtigste for dem…

Og så Amish… bildte mig ind at vide, at de ikke går op i materielle goder/penge - men det må man da sige de gør…

Stakkels-stakkels dyr - det må påvirke dem resten af livet at have været spærret inde på den måde.

Men det går nu også ud over al forstand, at der er købere til hunde der sidder sådan i alt for små bure - hvis der ingen efterspørgsel var - kunne man håbe, at det stoppede !!!

FØJ?!
Synes det ligner amish folk? eller ser det bare sådan ud i den stat?

Det er ganske enkelt rystende - hvordan har nogen samvittighed til at behandle levende væsener på den måde ??[/QUOTE]

Det har jeg også svært ved at forstå…
Nej, det passer ikke… jeg kan godt forstå mekanismerne og til dels tankegangen bag… jeg kan bare ikke hverken acceptere eller respektere det!

Men mammon er vel det vigtigste for dem…

Og så Amish… bildte mig ind at vide, at de ikke går op i materielle goder/penge - men det må man da sige de gør…

Jep… Og det er netop også derfor at jeg ikke forstår, at netop amishfolket er så involveret i denne modbydelige handel…
Omvendt - jeg har jo læst religionsvidenskab, hvor jeg bla har beskæftiget mig lidt med de der tidlige protestantiske seekter og især deres livssyn. Så jeg forstår måske nok tankegangen bag - dyr har ingen sjæl og er underlagt menneskets hersken, derfor kan man behandle dem umenneskeligt - men jeg forstår ikke ønsket om at tjene (mange) penge på hundene!
Jeg har dog hørt at amishfolket som helhed skulle være “ganske velhavende”, som man kalder det, når man skal være diskret…

Stakkels-stakkels dyr - det må påvirke dem resten af livet at have været spærret inde på den måde.

I Oprah showet viser man en retriever, der hele sit liv har gået på trådnet… den kunne ikke finde ud af at gå på et almindeligt gulv! :frowning:
Det er kun en lille ting, men det viser i al sin grusomhed, hvor alvorlige lidelser hundene udsættes for…

Men det går nu også ud over al forstand, at der er købere til hunde der sidder sådan i alt for små bure -

Jamen… køberne ser skam IKKE de der bure!!!
De køber deres hunde i en dyrehandel (ulovligt i DK, heldigvis!) eller via internettet eller på andre måder, der betyder at de ikke ser noget andet end søde små dejlige fluffy hvalpe!
Som en af deltagerne i Oprahshowet siger, så er det ikke hvalpene eller hannerne man skal have allermest ondt af… hvalpene sælges som 8 uger gamle og hannerne skal være i en vis kondition for at kunne bruges…
Men de stakkels tæver blive parret i hver evig eneste løbetid!
En hund har to løbetider om året… den lægger mellem 2 og ti hvalpe pr gang… og kan producere hvalpe i hvert fald til den er 8 - 9 år gammel… Regn selv ud, hvor mange hvalpe det kan blive til!

hvis der ingen efterspørgsel var - kunne man håbe, at det stoppede !!!

Det ville stoppe omgående… ingen tvivl om det!
Men så længe købere kun ser små billige fluffy hvalpe, så vil det fortsætte…

Det kan ikke understreges nok, at hvis man skal købe hundehvalp, så skal den komme fra :

  1. Hvis man vil have racehund, så skal det være registreret opdræt - hvor man kan se i hvert fald tæven og evt søskende… og meget gerne opdrætters øvrige hunde.
  2. Internat - der sidder rigtig mange dejlige hunde, som bare venter på et hjem. Hun der ikke nødvendigvis har haft det hårdt, men som bare er kommet i klemme i deres menneskers liv…
  3. Blandinger eller designerhunde, som man nu kalder dem… fra private hjem, hvor der er tale om ups-hovsa-parring og hvor man se tæve og søskende… Lige så snart parringen er lavet bevidst er den også lavet for at tjene penge! det er den hovedregel, man bør have sig for øje i hvert fald…
  4. Voksne hunde kan komme fra internat eller private hjem… aldrig via et privat formidlingsfirma! Og da slet ikke fra bagagerummet på en bil!

[QUOTE=DK Zaphy;1015674]FØJ?!
Synes det ligner amish folk? eller ser det bare sådan ud i den stat?[/QUOTE]

Auktionen, som jeg linker til, afholdes af amishfolk - de er dog ikke de eneste købere, der er tilstede. Og man kan sagtens finde auktioner, der ikke afholdes af amish…
Dog - det store flertal af puppy mills i staten Arkansas ejes/drives af amishfolket…

[QUOTE=Ann K;1015715]Det har jeg også svært ved at forstå…
Nej, det passer ikke… jeg kan godt forstå mekanismerne og til dels tankegangen bag… jeg kan bare ikke hverken acceptere eller respektere det!

Jep… Og det er netop også derfor at jeg ikke forstår, at netop amishfolket er så involveret i denne modbydelige handel…
Omvendt - jeg har jo læst religionsvidenskab, hvor jeg bla har beskæftiget mig lidt med de der tidlige protestantiske seekter og især deres livssyn. Så jeg forstår måske nok tankegangen bag - dyr har ingen sjæl og er underlagt menneskets hersken, derfor kan man behandle dem umenneskeligt - men jeg forstår ikke ønsket om at tjene (mange) penge på hundene!
Jeg har dog hørt at amishfolket som helhed skulle være “ganske velhavende”, som man kalder det, når man skal være diskret…

I Oprah showet viser man en retriever, der hele sit liv har gået på trådnet… den kunne ikke finde ud af at gå på et almindeligt gulv! :frowning:
Det er kun en lille ting, men det viser i al sin grusomhed, hvor alvorlige lidelser hundene udsættes for…

Jamen… køberne ser skam IKKE de der bure!!!
De køber deres hunde i en dyrehandel (ulovligt i DK, heldigvis!) eller via internettet eller på andre måder, der betyder at de ikke ser noget andet end søde små dejlige fluffy hvalpe!
Som en af deltagerne i Oprahshowet siger, så er det ikke hvalpene eller hannerne man skal have allermest ondt af… hvalpene sælges som 8 uger gamle og hannerne skal være i en vis kondition for at kunne bruges…
Men de stakkels tæver blive parret i hver evig eneste løbetid!
En hund har to løbetider om året… den lægger mellem 2 og ti hvalpe pr gang… og kan producere hvalpe i hvert fald til den er 8 - 9 år gammel… Regn selv ud, hvor mange hvalpe det kan blive til!

Det ville stoppe omgående… ingen tvivl om det!
Men så længe købere kun ser små billige fluffy hvalpe, så vil det fortsætte…

Det kan ikke understreges nok, at hvis man skal købe hundehvalp, så skal den komme fra :

  1. Hvis man vil have racehund, så skal det være registreret opdræt - hvor man kan se i hvert fald tæven og evt søskende… og meget gerne opdrætters øvrige hunde.
  2. Internat - der sidder rigtig mange dejlige hunde, som bare venter på et hjem. Hun der ikke nødvendigvis har haft det hårdt, men som bare er kommet i klemme i deres menneskers liv…
  3. Blandinger eller designerhunde, som man nu kalder dem… fra private hjem, hvor der er tale om ups-hovsa-parring og hvor man se tæve og søskende… Lige så snart parringen er lavet bevidst er den også lavet for at tjene penge! det er den hovedregel, man bør have sig for øje i hvert fald…
  4. Voksne hunde kan komme fra internat eller private hjem… aldrig via et privat formidlingsfirma! Og da slet ikke fra bagagerummet på en bil!

Auktionen, som jeg linker til, afholdes af amishfolk - de er dog ikke de eneste købere, der er tilstede. Og man kan sagtens finde auktioner, der ikke afholdes af amish…
Dog - det store flertal af puppy mills i staten Arkansas ejes/drives af amishfolket…[/QUOTE]
Ja, det giver egentlig ikke mening i forhold til hvordan de lever… FØJ siger jeg bare!!
De burde få en over tuden! ØV!

:brist::ked::ked::ked::ked::brist:
Puuuh… Ser Oprah - hvor er det skrækkeligt! :ked::ked: