Føler katte savn når de er for meget alene?

Pænt goddag alle kattegale mennesker…

Om et par dage tager jeg til Thailand :yatta:og skal være væk i 2.
Jeg har været så heldig at få 2 piger til at komme og passe mine 2 katte her hjemme, så de ikke skal i pension… Men her de sidste par dage er jeg blevet ramt af en voldsom dårlig samvittighed, for der er tale om mine katte kun har menneske kontakt i 3 timer i døgnet i hele 2 uger!!!

Nu kommer mit spørgsmål… Går katte og føler savn? Tror i de vil gå og kede sig og vente på der kom nogle og så til dem?
De har jo hinanden og pinligt meget legetøj…:pote: ?? Synes i det er for meget de skal være alene?

M.v.h Michelle

Ja, jeg tror de vil savne selskab.

MEN - det er jo altså kun 2 uger ud af de 52 uger, der er på et år - og de skal nok klare den :slight_smile:
De har jo hinanden.

Synes det er mere synd at sende dem i pension - der får de endnu mindre kontakt.

Garanteret de vil savne dig! Og når du kommer hjem vil de nok lige skulle kigge en ekstra gang på dig. Men jeg tror nu sagtens de kan klare det.

Vi har også været på ferie i en uge, hvor vi har haft kattepassere på, og det klarede de helt fint. Og det var langt fra 3 timer om dagen, der var nogen her. Nok nærmere en time om dagen.

Rigtig god ferie :slight_smile:

Nej, det skal de nok klare sådan to uger…blot du er sikker på du kan stole 100 % på, at kattesitterne gør deres arbejde

du skal IKKE have dårlig samvittighed… for de er 2 :slight_smile:

selvfølgelig vil de savne dig - MEN - hver gang kattesitterne kommer vil de være elle-vilde og happy for kontakt… og i al den tid de er alene - så har de hinanden…

Min mor passede mine 4 i 3 uger da jeg var afsted på bryllupsrejse… det gik fint… og jeg har lige været en uge i Lalandia… der blev de passet af min morbror og igen - ingen problemer…

nu har jeg selvfølgelig 6 så jo flere der er jo mindre savn - men sålænge de er 2 og pasningen forløber som den skal - så har du intet at være ked af

glæd du dig til ferien :slight_smile:

Hvis kattene ikke savnede dig hvad der da noget helt galt, men de kan sagtens klare det.
Mine 4 bliver passet hjemme hvis min datter kan, eller kommer de i pension.

Dette mest fordi jeg har et par stk der skal have medicin hver dag, og hvor det er nødvendig med et meget godt kendskab til katte er helt nødvendigt.