For f.... i h......, hvad gør jeg?

Så er nok en kat blevet smidt af her, tror jeg:(…rød fertil dreng, der udmærket ved, hvad en kattelem skal bruges til…sikke et kamphyl jeg blev vækket af:uha:

Jeg fik ham ud uden nogen kom til skade og lige siden har han gået rundt om huset…alle mine føler sig truet af ham og nu er han begyndt at humpe på hø. forben, så han har været i kamp med en eller anden:S

Jeg ringede så til Kattens Værn og de vil såmen gerne hente ham men der blev sagt, at han vil blive aflivet uanset om han er tam eller ej-what…og jeg tror han er tam, for han er da slet ikke bange for mig selvom jeg ikke må røre ham…

Hvad pokker gør jeg…jeg kan bare slet ikke have at han bliver aflivet men på den anden side, han skal BARE lade mine misser være i fred:mad:

Lige et snapshot af synderen…troede lige i tawet, at det var Lucky :ups:men de røde katte er jo umulige at se forskel på, det er jo ikke ligeså nemt, som med de sorte:høhø:

:hjertehop::hjertehop::hjertehop::hjertehop:

Hvor ER han bare smuk… nogen må da savne ham ???

Kan godt forstå, at du ikke vil have ham ind dog - men sikke en dejlig stor rødhåret bamse.

:hjerte::hjerte::hjerte:

Aaaiii, du ér sgu da også uheldig!!!:tihi:

Ellers en lækker vamset kat.

Jeg ville lade Kattens Værn hente ham, en aflivning er trods alt bedre end at skulle kæmpe om mad, damer osv. samt prøve at holde varmen i dette vejr.
Du kan jo ikke have ham boende, og han er jo tydeligvis uønsket.

Hvor ER han bare smuk… nogen må da savne ham ???

Kan godt forstå, at du ikke vil have ham ind dog - men sikke en dejlig stor rødhåret bamse.

:hjerte::hjerte::hjerte:[/quote]

Han må såmen gerne flytte ind men han får mine til at føle sig truet og han følger efter dem udenfor…og det dutter ikke, der SKAL være fred her ellers må han væk…jeg kan bare ikke klare tanken om aflivning:(

Ja, han ser da umiddelbart både rigtig pæn og velpasset ud (god stand og pæn pels).

Først og fremmest så hæng sedler op i nærheden og hør om der er nogen der mangler ham, og så kontakt evt. Brita Kamikaze, hvis der ikke er nogen der melder sig. (Det kán jo være et uheld at han er endt hos dig) Måske hun har mulighed for endnu en Simba…
Er det ikke muligt ville jeg også lade kattens værn komme og hente ham til aflivning, lud og koldt vand skal han i hvert fald ikke gå for… Stakkels dreng

IIIhhhh, han er da ellers lækker.

Der MÅ da være nogen der savner ham???

Smuk rød kat :inlove: Jeg ville også forsøge med fremlysninger og efterfølgende kontakt til Brita/KV, såfremt ingen savner staklen.

Noget jeg IKKE forstår er. Hvorfor står KV så forskelligt i diverse sager. Hrönn’s Bøllemissefar tog KV ind og ordnede, men i dit tilfælde, Anne siger de, de vil aflive kræet.
Det er en meget forskellig politik. Jeg syntes du skal ringe til Benedicte hos KV i Ålborg og fortælle om Bøllemissefar og at hun stod i Vrå og fortalte hvor gode de var.
Hvis alt andet glipper, så tager vi den derfra. Sådan en fin missedreng skal ikke miste det dyrebareste han har bare fordi han ikke ved hvor han bor (eller hvad grunden nu er).
Du må gerne hilse Benedicte fra mig og minde hende om hendes egne ord

Det med aflivning harmonerer da ikke rigtig med den udtalelse, som Kattens Værn kommer med i dag i en artikel på TV2-nyhederne:

“Men hvis man ikke passer på, så har man pludselig 14 katte rendende istedet for to. Derfor er det en god ide, at få neutraliseret kattene. Det kan man gøre ved at ringe til Kattens Værn, som så kommer og henter katten. Når den så er blevet steriliseret, kan vi sætte katten ud igen, hvis man ønsker det.”

Artiklen er her:

Hvis jeg var dig, så ville jeg nok ringe til KV igen og nævne den artikel for dem. Om det så kan hjælpe på deres velvillighed, det ved jeg ikke.

EDIT: Det er endda chefinspektøren i KV, der har udtalt ovenstående: Kattens værn | Vi elsker katte!

:kryds::kryds::kryds:

LOV mig, at du vælger KV og aflivning som det aller-aller-sidste alternativ ??

:brist::brist:

Han hører helt sikkert til et sted - måske er han endda chipmærket ??

:kryds::kryds::kryds:

Tænk, hvis vores kat var ude og føjte og en anden person bare valgte at få ham aflivet ?

:uha: :uha: :uha:

For lige at udrede nogle tråde inden KV bliver hængt op i en strik:høhø:…så vil de aflive rødbamsen fordi de ikke har plads til ham nogensteder…mine vildmisser vil de gerne afmontere og aflevere tilbage til mig for de sædvanlige 500 kr…så det er ikke fordi de ikke vil hjælpe…det er bare ikke en hjælp, jeg har lyst til at tage imod…som nogen nok ved, så er jeg inderligt imod aflivning af sunde og raske katte:)

Han er fremlyst på egnen via. telefon opkald…vi har ikke rigtig nogen gadelygter, at hænge efterlysningsplakater op på herude på landet:tihi: …hører han til i området, så får jeg det nok snart at vide…

Og han kommer ikke til at gå sulten i seng, jeg skal nok sørge for, at han får hvad han kan spise og der er 275 kvm udebygninger han kan søge ly i, indtil jeg beslutter mig for, hvad pokker jeg gør med ham:S

Uha… Han er eller RIGTIG sød, håber nogen savner ham!

Flot at der er så mange der gør noget for de her søde dyr…

Kære Anne.

Umiddelbart ser han jo ud til at være i find stand.
Når muligheden for opslag på gadelygter ikke er tilstede, kunne et opslag med billede de steder, hvor I lokale køber jeres dagligvarer, den lokale benzintank, og nu hvor Julen nærmer sig, der hvor I henter/sender pakker være en mulighed + andre relevante steder.

[quote=Jane K;512611]Kære Anne.

Umiddelbart ser han jo ud til at være i find stand.
Når muligheden for opslag på gadelygter ikke er tilstede, kunne et opslag med billede de steder, hvor I lokale køber jeres dagligvarer, den lokale benzintank, og nu hvor Julen nærmer sig, der hvor I henter/sender pakker være en mulighed + andre relevante steder.[/quote]

Han er i MEGET fin stand og jeg har aldrig set ham før, deraf kommer min overbevisning om, at han er blevet smidt af i skoven…det er såmen sket før:doh:

Jungletrommen (mund til mund metoden:tihi:) er hurtigst herude…og hvis nogen tror han kan være deres, så kommer de og kigger eller jeg mail’er dem hans billede, det plejer at være effiktivt…men uanset, så gør jeg ikke noget før jeg er helt sikker på, at han ikke hører til her i området…

Ps. Han er ikke øremærket, det er meget let at se…

Uha, hvor er han da lækker :wehuu:

Og endnu en kat der har været snu nok til at søge ly hos et menneske, der gerne hjælper hittemisser :thumbup:

Hvis der kan findes et hjem til ham, vil KV så også “ordne” ham for kr. 500 :?

Hvis han virkelig er “dumpet” :doh: ufatteligt i denne kulde.

For at istemme koret;

Lækker missekat! :inlove:

Undersøg om han er savnet et sted.

Dernæst mulighederne for at få ham kastreret og omplaceret.

Hvis ikke, så er en aflivning trods alt bedre end et liv som fertil, herreløs kat.

Hvis ikke der findes en ejer til den lækre bamse, så tror jeg såmænd da godt at han kan flytte til Langeland… over til mine forældre :gruble:må hellere lige snakke med dem inden altså hihi
Og mjaeh de vil ikke have kat før efter jul… :slight_smile:

Åh og ja de VIL at det skal være en killing…

Jojo - Hvis der ikke dukker en ejer op, så hvis dem billedet og “syng en sørgelig sang” for dem om hans ellers skæbne? -høhø Måske de så vil genoverveje

Rødbamsen er forsvundet op i røg…hvad han egentlig også gjore lidt klogt i:venter:…idet han har strintet flere steder indenfor:argh:…føj, hvor det stinker:S

Viser han sig igen, så ryger juvelerne uanset om det så senere viser sig, at han har en ejer…kræet er ikke øremærket og så er han i min verden ikke ‘ejet’ af nogen…så snip snap snude :muhaha2: