"For min søsters skyld"

Jeg har lige læst BOGEN “For min søsters skyld” af Jodi Picoult.

Det er en virkelig aktuel bog og den behandler et meget kontroversielt emne, nemlig donorbørn og designerbabyer…
Den giver virkelig stof til eftertanke og man får virkelig tænkt nogle ting igennem…

[ul]
[li]Bogen handler om den 13årige Anna, som er en “designerbaby” - “designet” fordi hendes storesøster Kate har leukæmi. Hun har hele sit liv doneret blandt andet blodplasma og knoglemarv til Kate. Kate mangler nu en nyre, og deres forældre mener at Anna skal donere… Anna sagsøger forældrene, og søger om medicinsk afhængighed. Hun vil selv have lov til at bestemme over sin krop.[/li][/ul]
Bogen er skrevet så man får historien fra alle vinkler. Man får både historien fra morens, farens, storebrorens, advokatens, procesværgens og Annas side.

Jeg kan helt klart anbefale bogen, til folk som har lidt tid i overskud :thumbup:

Den bog har jeg haft til at stå på hylden i et par år. :ups: Jeg har dog ikke læst den endnu, men burde nok snart læse den, den lyder i hvert fald stadig ligeså god som da jeg købte den :slight_smile:

Jeg har også læst bogen, og den er rigtig god, såååå det er bare at komme i gang:-)

Jeg læste den for nok et år siden og det er en rigtig god bog.

Det lyder som en bog jeg godt gad læse … er faktisk lige gået i gang med nr. 3 bog af den forfatter og hun skriver altså spændende bøger :thumbup:

Ja, jeg fandt ud af den er lavet på film - så den skal jeg da lige til at se nu :slight_smile: Håber filmen er lige så god!

Hva hedder filmen? Det samme som bogen?

My Sister’s Keeper ?

http://us.imdb.com/title/tt1078588/

Ja, filmen hedder det samme som bogen. Men i forhold til bogen, er den ikke specielt god - faktisk er den meget langt fra bogen.

Men en ok film - men slet ikke i stil med bogen - men er nogen film ligeså god som bogen :wink: ?