Forbudene breder sig (Muskelhunde)

[B]http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1176979.ece[/B]
[B]http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1177407.ece[/B]
[B]http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1008996.ece[/B]
[B]http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1177041.ece[/B]
Der er da medie plads til aggressive gravhunde hvis de er ejer af vores alle sammens prins Henrik

Se hvis man har den rigtige ejer må man angribe ligeså tosset man vil

Kender ironisk nok MANGE der er blevet snerret af eller nappet efter af gravhunde de er sjovt nok ikke på listen :tihi:

Er splittet om muskelhunde/kamphunde. De racer der er avlet til kamp som pitbull(og amstaf skræmmende mange amstaf er jo pits på falske papirer nu om dage) og tosa osv forstår jeg GODT man vil total forbyde MEN de er jo allerede ulovlige selv blandeinger med det er alligevel ser man rednose og de kridhvide amstaf til salg til trods for disse farve slet ikke er godkendt i amstaf avlen (ergo der er pit i dem) og blandinger med en forældre af denne variant. Dette gør politiet intet ved selvom folk ikke just skjuler deres pit blandinger. Så ved ikke het hvad de regner emd at opnå med alle de forbud.
Forstår godt man er bange for kamphundene da de angriber på en helt anden måde end mange andre hunde.
Mine forældres gamle hund en old english sheepdog/newfoundlander fik de som 1½ årig og han HADEDE andre han hunde (mit bud manglende prægning). Han “angreb” 2 gange en hund. Min nabo havde 2-3 hanhunde som jeg luftede før vi fik egen hund og de hadede logisk nok hinanden. Den ene dag bryder naboens cocker spaniel ind i vores have hører en snerren og knurren og gøen. Styrter ud i haven og ser den STORE hund stående oven på cockeren mens han knurrede og gøede. Cockeren lå på ryggen og tissede. Skyldte mig at redde hunden og få ham hjem og leveret til ejer der tog ham ind i huset mens vi løste problemet med hegnet. Han var MEGET ophidset men bed IKKE så var kun en trussel fra hans side af
.
Anden episode var mine forældres der brød ind i naboens have var selv derinde for at hente en af hans hunde. Fik snor på naboens hund (de 2 andre holdt sig på pæn afstand og blandede sig ikke var lederen han var efter) og bunden ham til deres volliere. Hundene cirklede snerrende om hinanden men da jeg først fik snor på den ene og skældte dem ud slappede de af og snappede ikke efter hinanden pustede sig kun op. Fik min egen hund i nakkeskindet slæbt hjem(hans halsbånd var selfølgelig røget af da han brød igennem hegnet).
Min nabo tog episoderne ganske pænt og vi fik bare ordnet hegnet igen. INGEN af episoderne var der mærker i hundene bagefter til trods for der både var territorie og jealousi indvolveret. Racer der ikke er fremavlet til kamp bider ikke de truer og snapper og har et LANGT forspil så man kan nå at bryde ind. Havde det været en race med kamphund i blodet havde begge 2 episoder nok giver hunde på dyrehospitalet for de bider altså og rusker og kan IKKE stoppes ved ejer kommer hen og skælder ud(og jeg var altså 15-16 år ved de 2 episoder). Det er det der gør hunde med kamphunde gener så ufattelig farlige.
Skal så siges når jeg gik tur med den hund og der kom en anden hund fik han hjemmelavet grime på. Håndtag om munden og snor på hver side af hunden og hoved klemt ind. Han synes det var VILDT udmygende men forholdt sig i ro ellers prøvede han at slæbe af med mig og vi snakker som 35-40 kg New Foundlænder mix(de er fremavlet til at kunne trække reb svømmende) og en pige på under 17 år på 45-50 kg… Med de rette redskaber behøver man ikke fysisk styrke for at styre en stor hund skal bare bruge små tricks som grimen og huske at sætte grænser. Samme hund prøvede at knurre når han havde kødben var vel omkring 14 da jeg blev sur. Jeg tog hunden nakken pressede ham mod jorden og fortalte jeg ikke gad det pis. Han slikkede sig om munden og så meget flov ud. Derefter knurrede han ikke mere af mig og huskede at ROSE ham meget da jeg senere kom forbi uden han knurrede. Samme historie med hans hårpleje han var SKIDE sur over børsten fordi tidl ejer aldrig havde lært ham det. Var faktisk kun mig der kunne ordne hans pels(han blev korthåret da jeg flyttede hjemmefra). Han elskede min mor men hun præsterede aldrig at sætte sig i respekt hvilket var synd for han var MEGET dominerende men ville meget gerne følge ordre og lave tricks han var en pleaser hvis han mente man var det værd. Forestil jer den hund i et hjem hvor INGEN opdragede på ham han var blevet et HELVEDE selv så sød en hund som han var er en tikkende bombe.
(og nej ved han helller ikke opfattede mig som 100% leder når han ikke pænt gik væk fra de 2 hunde da jeg skældte ud og ville angribe hanhunde). Hvis jeg som 14-17 årig kunne håndtere sådan en hund hvorfor hulen kan fuldvoksne ikke sætte sig i respekt.
Enten tror folk det er kæft trit og retning eller Laden stå til. Yderst sjældent man ser mellemvejen ros og grænser og self skældud hvis de går over grænsen. Hunde bliver skide bange når de ikke har grænser, de bliver underkuet og utilregnelige hvis folk skælder dem ud hver gang de åbner munden og de underdanige skal man faneme passe på ikke at knække eller behandle som en dominerende for så får man angstbidere og DE er farlige.
Havde en anden der havde en 9-10 uger amstaf eller am. bullmastiff (husker ikke hvilken) siger glad og fjollet hej med dig smukke vovse. HUnden reagere ved at LOGRE og er himmelhenrygt over en de rivl sige hej. Ejer siger sådan må du ikke snakke med ham du hidser ham op brug en DYB stemme. Hunden var glad for en succes oplevelse som ejer venter til en nederlags oplevelse. Jeg holdt forsigtigt halsbånd så han ikke kunne hoppe og kom med et dybt NEJ når han gjorde og snakkede ellers sødt til ham. Nej man skal kkke hidse hunde op men en hvalp skal squ have lov at være hvalp og se fremmede kan være et sjovt bekendskab. Unghunde under opdragelse skal man kke snakke sådan til men en hund skal kunne holde til man taler fjollet med den og viser man kommer med fred og ikke endnu en person der vil jorde den.
Og stik modsat pol er de “poptøser” med deres små pyntedukker de ringen grænser for og også kuldres. Man kunne jo se det bid henriks hund lavede NEJ den flænsede ikke huden af men af en hund på den størrelse er det et hårdt bid der kommer uden varsel.
Må være ærlig og sige jeg stoler ikke på de klassiske potensforlængere og tæppetissere mere Til trods for de velopdragne er skide søde men har set lidt for mange hidsige hunde i min tid.
Synes det er trist så lidt folk vil sætte sig ind i deres hundes behov er jo sjældent hunden der er den onde den aner bare ikke hvad den må eller er mentalt knækket.

Min morale er ALLE hunde kan være hanhunde aggressive men er ejerne der styrer problemerne ikke forbud mod racer. Så bla der på listen over de der “listehunde” står engelsk mastif. Mere afslappet hyggehund skal man lede længe efter. Så er meget bekymret for deres udvikling i at forbyde ALLE muskelhunde for en del muskelhunde er faktisk familie hunde og er tit de små hunde der snapper og er uopdragne de fleste der skaffer en muskelhund(snakker her ikke pitbull/amstaff dem regner jeg for kamphund) tager ansvaret da de ved deres hund kan sprede frygt og hunden kræver en fast hånd. Vil selv MEGET gerne have en kuwaisz MEN den når jo nok at ryge i forbuds ræset de har gang i fordi den er en molosser(og ja det er IKKE en begynder hund). Undres også MEGET over schæferen ikke er på lidten da den i en periode blev pop avlet hvilket har givet en deæ schæfere med sært temperament. ELSKER schæferen tag endelig ikke fejl kan bare se nogle af de nye er sære i temperament.