Fordele ved både tica og fife

overvejer om jeg skal søge stamnavn ved tica men hvad er fordelen i at ha både ved FIFE og TICA?

kan det ikke blive bøvlet hvis man står med to forskellige stamnavn?

Jeg ved ikke hvad fordelen er, men det kunne da være rart, om nogen af jer der er begge steder ville skrive lidt om jeres begrundelser for jeres valg:)

Hvad man trives bedst med, tror jeg handler meget om, hvordan man prioriterer de mange forskellige facetter, som vores hobby indebærer. Jeg har i nogle år udstillet, registreret og fulgt med i både FIFe, CFA og TICA, og sidstnævnte er for mig samlet set det afgjort bedste alternativ. Men jeg er så ikke (længere) registreret i FIFe; jeg har valgt at forlade Felis Danica efter 13 års medlemskab.

Mit valg af TICA som hovedorganisation (og CFA som sekundær organisation) er baseret på en række faktorer som jeg prioriterer højt, herunder:

* en høj grad af medlemsdemokrati
* en gennemtænkt håndtering af racespecifikke spørgsmål
* en høj grad af frihed under ansvar
* en ansvarlig ledelse med en klar politik
* et konsekvent registreringssystem baseret på genetiske principper
* klare regler og lighed for loven
* velfungerende kommunikation og lydhørhed
* klart formulerede holdninger til kattevelfærd
* et spændende, retfærdigt og lærerigt showformat, som mine katte trives med
* et bredt udvalg af kurser, seminarer og uddannelser

Om man skal registrere sig det ene eller det andet eller det tredje sted, eller dem allesammen, må vel baseres på hvad det er, man ønsker sig og forventer, og hvad man vil acceptere og ikke acceptere. :slight_smile:

Mange af vi danske opdrættere der har fået stamnavn, har nok ,- som jeg, søgt FIFE stamnavn, da der indtil 2008 ikke har været mulighed for udstille på andet end FIFE udstillinger i Skandinavien, og som medlem af een af de danske hovedklubber, var det for mig ikke noget valg jeg tænkte over, og Stamnavn er vel OK hvor det ligger.

Udstillingerne i Fife regi har også for mig i mange år været OK, da jeg har opdrættet og udstillet burmesere.
Siden jeg har anskaffet ny race: Singapura, som ikke er godkendt race i FIFE, men til gengæld i CFA og TICA har jeg overvejet at skifte til TICA, - - men, - - deres burmeser standard ligner mere den Amerikanske burmeser standard, som er lidt forskellig fra den Europeiske!, - -
Jeg er så een af dem der undrer mig over at reglerne for racer,- udstilling o.l. er forskellige fra de store katteklubber !!???
Jeg har endnu ikke prøvet en TICA udstilling, - - men mener at det er en form jeg vil synes om !M.v.h.:confused:

Cats og Conni

http://www.abeneburmeser.dk/

Jeg kan kun istemme Pils indlæg, bortset fra vi stadig er medlem i både FIFé og TICA - men jeg må indrømme at rigtig mange ting giver mere mening for MIG i TICA :ok:

Jeg gætter mig til at flere registrere begge steder fordi de endnu ikke er klar til at springe over i et nyt forbund (kun) :ok:

CFA er kommet til Sverige - mon ikke de også kommer her.

Jeg registrerer og udstiller i FIFe og CFA.

Den race jeg opdrætter er meget bedre repræsenteret i CFA- og eftersom de opdrættere jeg arbejder sammen med registrerer CFA gør jeg det også.

Jeg har ingen TICA planer overhovedet