Fordomme-dag!

:slight_smile:

Hvad er den største fordom, som I støder på om jeres racer?

Mig?

MCO: de er dumme…

Huskat: De skal have lov at strejfe

Ak ja…:slight_smile:

MVH Helle

jeg har egentlig ikke mødt nogle fordomme racemæssigt om de katte jeg har

men ja katte skal have lov at løbe frit, det er deres natur

det er synd at neutraliserer

katten er sin egen, ergo behøver man ikke at bekymre sig om den, den klarer sig altid

Det er meningen, at vores nye lille Hampus skal udstilles. Og siden jeg har offentliggjort vores planer, har jeg mødt mange, der siger, at det er synd - ja nærmest dyrplageri - at tage katten med til “sådan et cirkus” :S

Og efter vi har indhegnet vores have, har jeg også mødt folk, der siger, at det er synd for katten, at vi afskærer den fra dens naturlige territorium.

har ikke mødt nogle fordomme om NFO heldigvis, har hørt en masse gode ting men ikke fordomme :slight_smile:

Ja måske, folk kigger i hvert fald underligt, når jeg siger der er strøm i hegnet omkring haven. De tror nok kattene falder døde om hvis de rører trådene.

Jeg hører tit og ofte, når jeg snakker Hittekilling med nogen. Tager i penge for dem, vi kan jo få dem gratis ved landmanden.
Har man kæmpet for en killing, som jeg gjorde med Xena, ja så får man bare lige det her smidt i hovedet. Hvorfor gav du den ikke en med en skovl, det skravl er der sgu nok af.

Sådan kan jeg blive ved,. Først blev jeg ked af det, men nu enten overhører jeg dem og tænker, ja ja de ved ikke bedre eller de få læst lektien både forfra og bagfra, fordi jeg bliver så vred når jeg hører sådan noget bavl.
Når jeg er færdige bliver folk underlige tavse og siger ikke så meget.
Knus ELin

Jeg har perser:
“Uha, den ser så sur ud, jeg er bange for den” - Ja da, hun er skeptisk overfor fremmede, giv hende dog tid til at sige goddag.
“Aj, de er over-raffinerede og usunde, kan de overhovedet spise selv” - Ja tak, hun guffer fint flere slags tørfoder, og hendes exo kammerat kan lide både tun og råt hakket oksekød -thumbs
“De kan ikke trække vejret gennem den næse” - OK, hvordan er de så blevet hhv 5 ½ og 9 ½ år…
“De er bare sofapuder med øjne, til pynt og rører sig nærmest ikke” - Jo tak, hvem er det så, der har kaldt på leg (vift med DaBird, vildt, tak!) og jagtet hinanden for fuldt ræs, og leget musejagt under dynen (jeg er småsyg selv p t ) og småslåsset i leg -LOL
Fordomme om persere er der i massevis - godt fodret af dumme journalister og ditto Hollywood film :S -ass Det kan gøre mig sur, når dit eller dat bliver sat i bås -tommelned
Vel er der forskel på Siameser, Aby, NFO, MCO og PER - og hurra for det. Men så stor er forskellen altså heller ikke. Det er stadig katte. -forelsket

Nej det Elin skriver er de mere grimme… dem om, at katte ikke er noget værd. den møder jeg, når de hører, at jeg har betalt for mine katte. især racekræene.

Mens hunden var gratis:-)

[QUOTE=MiSi;85410]
Vel er der forskel på Siameser, Aby, NFO, MCO og PER - og hurra for det. Men så stor er forskellen altså heller ikke. Det er stadig katte. -forelsket[/QUOTE]

Meget sjovt at du skriver det her:-) Jeg kigger siam og har snakket med nogle opdrættere - de siger det samme:-) siam kan have en temmeligt overvurderet ry - og jeg har åbentbart “fordomme” om racens hærgen:-)

Så den faldt jeg lige over i dit indlæg:-)

MVH

Vores nabo havde fået at vide at deres hæk var gået ud fordi kattene pissede op af den,nå ja de er store men pisse 4½meter det kan de nu ikke,de åd også alle fuglene i haverne, nå ja men da kun dem der er så dumme at flyve ind i kattegården.og den værste at det var forbudt at have så store dyr i fangenskab,da de nemt kunne dræbe et menneske,så nu har jeg købt et emaljeskilt hvor der står FARLIG KAT som jeg skal have sat op over kattelemmen så er folk advaret.

he he… jeg har hørt meget om mine siamesere og orientaler…
Men tit høre jeg HVOR ER DE GRIMME, DE LIGNER JO ROTTER og jeg grinte meget da en barn kiggede op på mig mens mor stod bagved og sagde at hun ikke kunne forstå hendes mor synes den var grim. Morenfik meget travlt med at gå væk, men jeg nåede at sige til barnet at ikke alle er enige om hvad der er smuk og det er helt okay og at hun havde ret i at de var søde.

Men ja jeg tror mange bliver overrasket over at besøge mig og oplee hvor rolige mine orientaler er, men jeg har også mødt nogle der synes de er for voldsomme

Den fordom ( hvis man kan kalde det det ? ) jeg har hørt var fra vores gamle nabo på landet- vi var da SÅ tåbelige, at vi slæbte dyrene til dyrlæge i tide og utide og det gjorde de altså ikke.

En af hans katte var blevet revet i øjet af en mus :D- ja, det var den altså- jeg så det selv. Anyway- dens øje så forfærdeligt ud, så jeg synes jo, at de lige skulle få det tjekket, men det kunne der ikke blive tale om. Øjet var så heldigvis pænt, da jeg så katten igen.

[QUOTE=line_refsgaard;85421]
Men ja jeg tror mange bliver overrasket over at besøge mig og oplee hvor rolige mine orientaler er, men jeg har også mødt nogle der synes de er for voldsomme[/QUOTE]

Jeg var overrasket over deres ro og mildhed og at jeg var der TRE timer og ikke hørte ET miauv! :-)))

Da jeg var barn havde vi huskatte derhjemme, men jeg ville rigtig gerne have en racekat, men det måtte jeg ikke, fordi min mor havde hørt, at racekatte blev syge, hvis bare de fik den mindste smule træk :eek:

“Briten er doven og gider ikke nusse og lege”

NOOOOOOTTTT!!!

SÅ har jeg ihvertfald nogle meeeeget mystiske og ikke normale drenge :stuck_out_tongue:

[quote=Leopolds mor;85408]Jeg hører tit og ofte, når jeg snakker Hittekilling med nogen. Tager i penge for dem, vi kan jo få dem gratis ved landmanden.
[/quote]

Ja den er vist ret gængs. En af mine veninder, ja det er hun trods alt stadig, spurgte mig hvad Blonde’s tandoperation kostede i sin tid. Jeg mente det var omkring 4000, hun var simpelthen ved at falde ned af stolen. Jamen du kan jo få en masse katte hernede fra på gårdene.
Det var da fuldstændigt vanvittigt at give så mange penge ud. -doh

Vi undgår altid at diskutere katte, for vi var nær blevet dødelig uvenner engang. Jeg prøvede at råde hende fra at bruge p-piller på hendes hunkat og få den steriliseret. Hun har ikke så mange penge og mente det var nemmere med p-piller. Jeg sagde at mange faktisk fik kræft af at gå mange år på p-piller. Og så sagde hun gud hjælpe mig, at det var kun racekatte der fik det, for det havde hendes dyrlæge sagt. Hold da kæft jeg blev tosset og sendte hende en masse udklip, men hun troede mere på sin dyrlæge i grønne gummistøvler. -doh

MCO kommer fra vildmarken - du er dyreplager fordi du holder dem inde

klipper du kløer på din kat - hvor mange måder prøver du at ydmyge dyret på ?

MCOer ser så onde ud - de er bidske

Jeg husker, at Nemo en gang slap ud ved et uheld af løbegården. han skreg uden for og vækkede mig ved hans forsøg på at komme IND igen. nemo var huskat:-)

MCOer dumme… hm… jeg plejer at efterlade den slags mennesker alene med Nanoqs øjne, som læser dem, mens jeg liiige går på toilet:-)

Battlestar: Tara siger, at hun er bidsk hahahha (men mellem os, sådan helt hemmeligt - hun er noget så mild er hun:-)))

Hov jeg har en!

Norsk Skovkat knytter sig KUn til sin ejer og andre kan ikke løfte katten op.

Er det sandt?:slight_smile:

[quote=lenschow;85466]Hov jeg har en!

Norsk Skovkat knytter sig KUn til sin ejer og andre kan ikke løfte katten op.

Er det sandt?:-)[/quote]

Nu er vores kun 1/4 NFO, men de jagter gerne gamle damer på gaden ( er udekatte ) for, at snakke med dem og de vil også gerne snakke med alle gæster. Hver gang naboen har børnebørn på besøg er Piper derover for, at snakke- de elsker heldigvis når hun dukker op og har kun hørt brok en enkelt gang fra dem, hvor det var så varmt, at hun ikke kom over til dem.

Det er faktisk Filur, som er mest skeptisk over for fremmede- han skal lige se folk an først.