"fordrukne" katte?

Det her er mest et spørgsmål til jer med mere end en kat :slight_smile:

Har I også en kat der er en drukkenbolt? Altså uden at det er fordi katten i øvrigt har nyreproblemer?

Her er det (hvem ellers) Ib der ikke kan se vand uden at skulle BÆLLE det i sig. Og da han altid har gjort det tror jeg ikke det er fordi der er spor i vejen med ham… han kan bare godt li’ vand. :slight_smile:

Men jeg synes det er sjovt. Han drikker nok lisså meget som de fire andre til sammen. Dels af det glas med vand der altid står på badeværelset, og dels af vandfontænen i køkkenet. Og af diverse vandglas der mtte stå i huset… Andrea er også meget glad for vand, men det er ikke altid hun selv når at drikke af det først… sjovt nok vil hun ikke dele med Ib :?..

jooooo, vores gaia er ægte drukkenbolt, hun skal hen og slubre i alt hvad vi har i glassene og er det mælk el vand er hun ikke til at stoppe igen, selv juice slubre hun i sig, nåja, vi kan heller ikke have et glas med bailey stående, for det vælter hun osse indenbords

Min somali drikker også RIGTIG meget (ingen nyrerproblemer, det blev checket i mandags).
Når jeg gør antridt til at bevæge mig ud på toilettet, SPURTER Siff med, og hopper op og forventer at få vand fra vandhanen. Hvis man har et glas vand stående, stikker hun altid hovedet helt ned, også gerne selvom man sidder med glasset i hånden :tihi:

De er skøre de kræ!

Ista drikker også rigtig meget i forhold til de andre katte jeg har haft.

Ib er da helt normal! :wink:

Mine drikker også rigtigt meget vand - alle de steder fra, de kan komme til det!
Ud over deres vandskål - som sjovt nok altid er den der er mindst interessant - drikkes der også en del af vandhanen på badeværelset. Flap står og vræææler når han er tørstig, hvilket godt kan være en anelse belastende… så det første jeg gør når jeg går på toilet, er altid at tænde en lille smugle for vandhanen, så Flap (og Jacquotte og Hawai) kan få noget at drikke…!

Men ja, mine drikker også rigtigt meget vand (undtagen Nut & Mille, de drikker normalt).

/Mette

Mine drikker begge rigtig meget. Men det er først noget der er kommet efter vi købte en raindrop fontæne til dem - før drak de bekymrende lidt.
Ligesom hos Johnny, kan vores lillefis heller ikke stå for Baileys - vi kan ikke have det stående uden opsyn. Og sidder vi med et glas er hendes fokus ikke til at ryste fra glasset, hun følger det simpelthen med øjnene konstant :høhø:
Det er værst med baileys men hun er meget interesseret i AL alkohol - hvis vi har et vinglas eller en øl stående, så kommer hun med det samme, og der skal vi være hurtige før hun får stukket snuden ned i det. Den anden vrænger næse og går sin vej, hvis glasset lugter af alkohol.

Selma elsker også at drikke vand, både fra vandskål, vandhane, glas og hvor hun nu ellers kan komme til det - men hun drikker også mange andre ting - kakaomælk er en af hendes store favoritter, men også sodavand, juice, kaffe mv. drikker hun. Så man skal virkelig passe på med at sætte et glas et sted, for så er det helt sikkert at hun har væltet det og står og drikker indholdet.

Pixie får hver aften et glas i køkkenvasken med iskoldt vand. Så hopper hun i vasken og sluprer vand i sig. Og er helt våd bagefter… Hvis jeg IKKE stiller glasset i vasken sejler hele køkkenet! Enkelte gange har jeg glemt glasset, og så står hun og råber indtil hun får det. Hun har adgang til vand hele døgnet, men det der aftenritual er åbenbart blevet lidt hyggeligt. Ud over det drikker hun også af skålene… Og vandhaner… Og toiletter…

IMHOTEP - han drikker mange deciliter om dagen…

Jep, Cæsar drikker enormt meget og der bliver også leveret nogle ordentlig tåre i bakken. (Blev oprindeligt nervøs, men nyretal er fine. :slight_smile:
Og så drikker han med hele hovedet og begge poter. Han har altid dråber siddende i hele ansigtet bagefter - det ser så sødt ud. :slight_smile: