Forebyggende loppekur eller ej?

Ja, nu sad jeg lige og kiggede på http://www.chemistdirect.co.uk/ og der kom jeg på vej ind til maden lige forbi loppekurer. Og så kom jeg til at tænke på at vi jo da snart flytter ned i stueplan hvor de tre katte får adgang til indhegnet have på et tidspunkt, og den sidste får lov at gå frit.
Hvordan bør jeg gøre der med loppekur? Skal de bare have, hvis jeg ser en loppe eller bør jeg give forebyggende til dem alle, eller i hvert fald til hende der kommer til at gå frit.

Første gang kunne du godt gøre det, men herefter ville jeg ikke give med mindre de har det.

Da jeg flyttede fik mine lopper for første gang - det var fordi en fritgående kat havde boet her. Surt - det tog lidt tid at komme af med.

Så belært af erfaring ville jeg give forebyggende ved en flytning.

MVH

Helle - Okay, tak for svaret… Nuværende beboer har ikke kat, men områdets katte færdes i hendes have…

Jeg har én fritgående kat, men bortset fra en enkelt Capstar forud for Roskilde-udstillingen har jeg ikke givet loppekure i flere år.

Så udover at Helles tanke lyder meget fornuftig ville jeg undlade loppekur til der rent faktisk kommer lopper (hvis de overhovedet kommer) :slight_smile:

Alle mine går frit. :slight_smile:

De får loppekur 2 gange om året.
Jeg har ikke haft lopper i 20 år. :slight_smile:

Okay. Sidst jeg havde fritgående kat havde hun nemlig SÅ mange lopper… Vi kunne bare ikke slippe af med dem overhovedet… Det lykkedes først da vi flyttede til et nyt sted og kunne lægge loppe-æggene i huset bag os.

Forebyggende (pipette i nakken) er det eneste rigtige

Derved undgår du :
Sidst jeg havde fritgående kat havde hun nemlig SÅ mange lopper… Vi kunne bare ikke slippe af med dem overhovedet

For hvis først kattene får lopper kan det være et mareridt at slippe af med igen, derfor skal man ikke vente til “man ser en loppe”…for så er der mindst 150 man ikke ser og sådan ca 10000 loppeæg spredt rundt i boligen

Enig Felis :ok:
Desuden er det ikke ligegyldigt hvilken loppekur man giver når man har fundet en loppe. Det er nemlig alfa omega at fx give frontline combo som nemlig også tager de 1000-vis æg i omgivelserne som man ikke ser og som ikke sidder på selve dyret.

Min dyrlæge siger, at Advantage virker - Combo er flere immune overfor… Jeg ved ikke om han har ret, men han sælger mig Advantage som er billigere for mig at købe så jeg tror ham…

MVH

[quote=lenschow;259247]Min dyrlæge siger, at Advantage virker - Combo er flere immune overfor… Jeg ved ikke om han har ret, men han sælger mig Advantage som er billigere for mig at købe så jeg tror ham…

MVH[/quote]
Jeg sværger til Advantage + program vet. Så er man godt dækket ind :ok:… Da vi fik Trols hjem havde han lopper, som vi ikke kunne komme af med. Vi havde prøvet frontline først, men det gav udslæt og ingen døde lopper. Efter et par ganges behandling med Advantage og Program Vet var vi loppefrie.

Vi var så også fanget ind af, at jeg ikke tror, at frontline’en virkede… Vi prøver advantage denne gang, hvis det er, regner jeg med…

Felis og andre - det rigtige er altså at give dem alle fire en pipette lige inden vi flytter?

[quote=Eva K;259469]
Felis og andre - det rigtige er altså at give dem alle fire en pipette lige inden vi flytter?[/quote]

Ja, helt bestemt

Mine katte (indekatte) får kun loppekur når de har lopper :slight_smile:

Vi er gået fra frontline til Advatage, da lopperne er ligeglade med frontline

Tanja - Jeg har også kun haft indekatte de sidste 4½-5 år og der har jeg heller ikke haft lopper og de har kun fået loppekur én gang. (Efter at jeg havde været i kontakt med det loppe- og midebefængte lille myr som min lillebror tog ind sidste sommer) Men jeg vil meget gerne gøre det bedste for dem nu her, hvor de kommer til at komme ud, og derved i mulig kontakt med lopper :slight_smile: