Forgiftet på udstilling

Det er en hund, men sikke da noget :frowning:

Fra hesteverden evd jeg at den slags desværre sker. Men hvad med i katteverden? Please sig at kattefolk er bedre end dette?

Gør I noget særligt for at passe på jeres katte? Eller er det ikke relevant? Hvad med de store internationale udstillinger?
Har nogle nogensinde oplevet noget ala dette?

Man skulle jo tro det gjalt liv og død for nogle folk :frowning: Hvor er det skrækkeligt at mennesker kan finde på den slags

Det er set i katteverdenen, men mig bekendt dog ikke i Danmark :frowning:

Nej, de historier jeg har hørt har vist mest været fra f.eks. Rusland? Dog aldrig noget bekræftet. Her fra DK eller Europa har jeg ikke hørt noget.

Jeg har læst noget om det på et forum engang :cool: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=46120

Ja, det var netop den historie, jeg tænkte på - og den var i høj grad bekræftet :frowning:

Jeg har aldrig hørt om det i mine mange udstillingsår, og mon ikke det hurtigt ville rygtes, hvis det skete ?

Hilsen fra Cats og Conni

Jeg tror, der er en god grund til, at mange udstillere (især i udlandet) bruger at dække deres bure med gennemsigtigt plast eller net :frowning: Da jeg så det første gang i Tyskland, fik jeg at vide, det var for at beskytte kattene… :S

Jeg kan så fortælle at jeg så sent som i dag læste en status på en af de hundebekendte jeg har, at de var kommet hjem fra en gåtur med deres hunde og ville lukke dem ind i deres løbegård. Og heldigvis når ejer at spotte to blokke med rottegift der var smidt ind i løbegården til hundene. Så det er ikke blot på udstillinger men også ved folks eget hjem at disse forgiftninger finder sted eller ude på steder hvor hunde må løbe frit :frowning:

Beskytte mod hvad? Plastik beskytter også mod, at besøgende spreder smitte, fordi de lader kattene slikke på deres fingre.

vh

Andreas

At nogen f.eks. hælder noget i kattens vand eller mad.

Mit spørgsmål var til Camilla. Blev det dengang sagt lige ud af de tyske udstillere, at de frygtede, at andre udstillere eller besøgende ville forgifte kattene?

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;1235665]Mit spørgsmål var til Camilla. Blev det dengang sagt lige ud af de tyske udstillere, at de frygtede, at andre udstillere eller besøgende ville forgifte kattene?

vh

Andreas[/QUOTE]

Jeg indrømmer, jeg var stadig så ny i faget, at jeg syntes plastik for burene var hysterisk og ikke publikumsvenligt (det synes, jeg stadig, det er!), at jeg ikke husker svaret præcist. Men der blev vist mumlet noget om andre udstillere :S

Som gammel og gl. opdrætter sidder jeg og tænker: " Ja, alt i livet er jo !! farligt, da der findes andre mennesker"!!!
,— men livet kan også blive for trist, hvis" frygten for det værste" overtager ens gøren og laden"

Jeg har altid vist mine katte frem på udstillinger, også med “gerne kæle” ude af buret

Og jëg  har dog haft en kat,  som   mange konkurrenter    helst ikke så på en udtilling!  [:thumbup:](http://javascript<strong></strong>:void(0)) 
Alligevel   virker det lidt paranoidt på mig,  at :" sikre mod overgreb" 

Jeg håber aldrig, at det bliver "normalt"med plastik over burene, da jeg så forudser, at der så ikke kommer publikum der evt. er på udkig efter en racekat

Jeg ved en opdrætter for nu mange år siden desværre mistede 2 katte af forgiftning på show i DK og det gjorde de aldrig udstillede igen. Så jo det er sket i DK og hvor er det sørgeligt at misundelse som det må være, kan få mennesker til og skade dyr på den måde !