"Forhornet" dievorte hos hankat

Først og fremmest vil jeg lige pointere at jeg selvfølgelig får en dyrlæge til at kigge på det, men var bare nysgerrig for at høre om nogen har en idé om hvad det kan være.

Jeg har lige opdaget at min hankat på 12 år har en dievorte som er helt brun og mærkelig. Jeg har intet kunne finde på nettet om det. Kan se at nogle af de andre dievorter også er begyndt at se lidt sjove ud.

Kan det tænkes at han er lidt for grundig/grov når han vasker sig?
Det kan min Fnuggi nemlig godt være, med det resultat at de hæver lidt og bliver røde, for derefter at forhorne lidt. Og endelig går det bare i sig selv igen. :slight_smile:

Det er muligt, han er nu ikke den kat jeg har haft der er mest grundig med rengøringen :slight_smile: Ingen af dem virker røde eller irriterede, men den på billedet er sådan helt lang og flad.

Det med forhorninger er vist noget som dyrlægerne ikke helt kan forklare (i hvert fald hvad jeg har kunnet google mig frem til).
Jeg blev selv obs på det da jeg opdagede at vores “lille” 10 mdr gamle har små forhorningerne under kløerne på trædepuden på “lillefingrene”.
Men såvidt jeg har kunnet forstå er dette overhovedet ikke skadeligt.

Men jeg synes ikke umiddelbart at dit billede ligner forhorningerne herhjemme.
Så om det er skadeligt eller ej for din basse tør jeg slet ikke udetale mig om. Kun egen erfaring :slight_smile:

Det har ham her faktisk også ved nogen af trædepuderne, men nej de ligner heller ikke det han har på dievorten.