Forkert kat hentet

En person bliver “fundet” af en skøn rødstribet ung hankat. En smule tynd og meget sulten. Hun tog ham med hjem, da han blev ved med at komme tilbage. Hun kan ikke have ham, men vil få ham kastreret mm på sin regning og vil søge et hjem til ham hurtigt.
Efter at have checket DBs hjemmeside blev en ejer i Århus fundet, godt nok langt væk fra stedet. Denne person tog til dyrehospitalet i Horsens hvor man afleverede katten og var stensikker på det var hendes kat og han blev taget med. Dagen efter finder hun ud af at det alligevel ikke er hendes kat. Man prøver at få hende til at aflevere katten hvor hun hentede ham, og så kan man starte forfra med planerne. Hun bliver bedt 2 gange om at aflevere den, hvor hun har hentet den. Så påstår hun, at den er afleveret på Skejby Dyrehospital, men de kender ikke noget til den, når man forespørger. Så siger hun det vist var i Tilst, men det var kæresten, der skulle ordne det. Dernæst påstår man, at katten er kommet ud til en rigtig god familie.

Så hvor katten er, er der ingen der ved. Måske er den bare sat ud. Hun har jo uretmæssigt erhvervet sig et dyr, der ikke tilhørte hende og som måske en anden ejer savner. Man nåede jo ikke at efterlyse eller noget.
Jeg har prøvet at ringe et par gange til hende, men telefonen tages ikke. Og hun har vist fået en balle så måske VIL hun bare ikke snakke med nogen.

Men, er der nogle der er i nærheden og er friske på at stemme dørklokker og se om de kan finde katten. ??
Jeg ”har” en fra Skanderborg der kan hente den og bringe den til Tilst eller Horsens, hvis den findes.

Personen som har hentet katten, og som efterlyste sin egen kan ses på DB’s hjemmeside. Jeg citerer
[b]18-08-2008
Kat
Huskat

Kaldenavn: felix
Alder: 1 år år Køn: Han
Farve: rød
Særlige kendetegn: grøn seletøj- klokke-vedhæng fisk
Forsvundet fra: Århus Teknisk Skole halmstadsgade
8200 Århus N
Dato: 11-08-2008
Bemærkninger:
Hej jeg Jeanette vil blive meget glad hvis en har set min kat som lyder navnet Felix. Er ked af at den er forsvundet i et område den ikke kender, da den kommer fra sønderjylland. Jeg vil gerne kontaktes på min telefon eller e-mail hvis en skulle finde den. Tlf: 22813934 E-Mail: [email protected] Med Venlig Hilsen Jeanette

Henvendelse: Jeanette Laursen
Nydamsvej 16 1 th
8200 Århus N

Telefon: 22813934[/b]

Altså stemme dørklokker, så mente jeg på adressen Nydamsvej 16 1 th for at finde ud af hvor katte er blevet af.

Ej hvor strid. Jeg håber virkelig at de finder katten igen.

Hun har selv mistet sin kat og så behandler hun andres kat på den måde [smilie=hate-boid.gif]

Jeg ved på et andet kattefora er der en der spurgte hvorfor nogle mennesker bare satte deres katte af. Jeg har lige skrevet en pb til hende om hvilke farve, alder og køn katten har. Hun bor nemlig i østjylland og der ved jeg ikke om århus hører ind under?

Jeg synes godt nok det er noget af en historie, at man fejlagtig får en forkert kat udleveret og så ikke vil aflevere den igen. Sådan kan man da bare ikke opføre sig … hvad f… går der efterhånden af folk [smilie=hate-boid.gif]

Ja, hvis man kan få et billede af den, så kan den i hvert fald genkendes.
Og det må så være omkring den adresse jeg skrev, altså Århus N.

Det jeg ved er:
Rødstribet ung hankat, ikke øremærket og ikke chipmærket og ikke afmonteret. Lidt tynd, glad, tillidsfuld og tydeligvis vant til at være inde og bo sammen med mennesker.

Hvor er det sørgeligt hvis han bare er sat af et sted, langt fra hvor han kom.

Hvis nogen boede i nærheden så kunne man måske få lusket ud af menneskene, hvor de havde sat katten hen -ked

Hun er desværre ikke online nu… men jeg vender tilbage til denne tråd så snart hun har svaret på min pb.

Jeg håber virkelig den stakkels mis kommer tilbage til sin ejer… jeg ville have det forfærdelig hvis nogle ved et uheld havde fået udleveret en af mine misser og nægtet at levere den tilbage.

Er det egentlig ikke tyveri og kan meldes?

Jo det skulle man da mene, og personen har også fået læst og påskrevet. Måske derfor hun ikke tog sin telefon.
Men spørgsmålet er hvad dyrehospitalet i Horsens gider og nu er Susanne W, som havde fundet katten, gået på natarbejde. Men jeg har lovet at sige, at hvis nogle finder missen, så kan han til enhver tid sættes af på Bygholm Dyrehospital i Horsens med besked om at det er “Susannes hittekat”!
Eller som sagt vil en anden Susanne kunne hente ham i dag og køre ham dertil. Hun kommer fra SKanderborg.´

Men bare man kunne få fat i hende der hentede den og få et ordentligt svar på hvor katten er sat af, så nogle måske havde en chance for at finde den. Eller måske er der politi eller falck i nærheden der har taget den ind.
Men vi må se hvad du hører, når du får en PB.

Nå nu går jeg i hvert fald i seng. Håber der sker noget i morgen, eller er sket noget.

Hej

Jeg bor tæt på nydamsvej. Er faktisk lige cyklet af den nu, på vej hjem fra arbejde.
Jeg vil gerne stemme dørklokken :slight_smile:

Super, der bliver da interessant at høre,hvor missen er blevet af. -thumbs

Jeg kan tidligst gøre det i morgen. Og inden da vil jeg gerne liiiige have en tlf samtale med en af jer der er inde i sagen, så jeg har nogle detaljer :slight_smile:
(Er på vej i teater og ud og spise, fødselsdagsgave fra kæresten)

Eva, jeg kan heller ikke se det nytter noget mere, for jeg har lige ringet til dem og nu tog de røret. Jeg snakkede med damen og manden. De siger katten er kommet ud til en af deres familie og selv om jeg siger de bliver anmeldt til politiet, hvis de ikke fortæller det, for det er tyveri, så siger de bare vi skal lade være med at ringe.
Og de lagde røret på 3 gange, så nu gider jeg ikke mere.
Men det viser altså tydeligt for mig, at katten er sat ud på gaden. [smilie=hate-boid.gif]

Så der er vist ikke andet end at lede efter katten i området eller spørge hos politiet eller falck.
For helvede nogle kvajpander [smilie=hate-boid.gif]

Eva, ligger der noget politi, falck eller dyreværn i nærheden, bare skriv lidt adresser, så skal jeg nok selv finde ud af resten ?

Der er både falck og Politi i nærheden så vidt jeg husker. Hæng mig ikke på det. Vejen er lige over for Danmarks Radio og Journalist Højskolen med den stærkt befærdede Randersvej imellem. Den er også meget tæt på Skejby sygehus. Håber virkelig ikke at hun har sat katten ud i det område. Hun har tilegnet sig en kat der ikke tilhøre hende og derfor burde hun kunne straffes på en eller anden måde.

I det mindste kunne hun fortælle hvor katten er så en eller anden kan checke at det er rigtig

Desværre var det ikke den fra det andet kattefora for den jeg troede det var, er en grå killing på ca. 8 uger :frowning:

Øv, det kunne ellers have været skønt :frowning:
Susanne har meldt hende til politiet, så må vi håbe DE kan få noget ud af dem.
Ja Birthe, har set på kortet at Randersvej ikke ligger så langt væk -ked

Håber nogle søde kattemennesker har taget den til sig.

Jeg synes, I skal oprette en efterlysning af katten med beskrivelse af forløbet på www.dyrenesbeskyttelse.dk
Hvor må den stakkels kat være frustreret nu :frowning:

Den er forhåbentlig ikke fertil!

Sikke en skandale!

Denise - Ok, kunne godt forestille mig at det måske var spild af tid.
Hmm, dansk dyreværn hører til i Århus?
http://www.ddaa.dk
Og der er self. også falck i Skejby, lidt længere ude. Mht politi er det vist kun inde i centrum. Men der kan jeg kun give hvad i selv kan finde. Ved ikke rigtig noget om det.
Og dog. Dette er et nummer jeg fik på et tidspunkt der var en løs stanggal ko i det område hvor jeg rider, der skulle man ringe hvis man så den, så ville de komme og skyde den. 87311448

Tak Eva. Jeg har talt med politiet, de havde ikke fået “noget” ind og jeg fik nummeret til Internatet i Tranbjerg - vist dyreværnet - men de har telefonsvarer på og åbner først mandag.

Jeg blev bare så gal da jeg læste det Susanne skrev på Birma listen. Hvor dum har man lov til at være helt ærligt. Kvajpande er ikke ordet. Sikke en møgtøs [smilie=hate-boid.gif]

Stakkels lille mmisser som må være dtybt frustreret og forvirret -ked