Jeg syndes mine killingers knorhår i panden (hedder det knorhår :?) pludselig ser mærkelig afstumpede, krøllede og forkerte ud.
Har I en ide om hvorfor de ser sådan ud?
Jeg syndes mine killingers knorhår i panden (hedder det knorhår :?) pludselig ser mærkelig afstumpede, krøllede og forkerte ud.
Har I en ide om hvorfor de ser sådan ud?
Jeg tror de er bidt af.
Hvis de stadig er sammen med mormissen, er det nok hende der har gjort det
De er ikke sammen med mormissen, men jeg har to søskende.
Jeg har haft (er ved at komme til livs) et kæmpe loppeproblem, da jeg først brugte Frontline som var totalt uden virkning, jeg kæmmede som en sindsyg uden det hjalp meget -surrender og nu har de fået Avantage som har slået bæsterne ihjel. Men kan de krøllede knorhår være fordi de har vasket sig meget (med forpoterne) i ansigtet pga. kløe og derfor er de blevet nedslidte? Jeg syndes jeg har set dem vaske sig en del i ansigtet med slik på poterne.
Eller har de bidt dem af på hinanden?
De ser da forkerte ud ikke?
Når knurhårene ser sådan ud, så plejer det at være fordi de er bidt af - og det er typisk når de ligger sammen og vasker, så tygger de lige lidt i knurhårene også rigtig mange af mine killinger får barberet knurhårene helt af af moderen - de ser lidt sjove ud, men de vokser jo ud igen
Det kan jo være alt fra overdreven grooming til begyndende ringorm.
De ser gullige ud i spidserne som om de har været tæt på et stearinlys, men måske det bare er lyset på billedet der snyder.
Ok. Tak skal du have. Så vil jeg ikke bekymre mig mere om der er noget som generer dem.
[quote=KKH;425383]Det kan jo være alt fra overdreven grooming til begyndende ringorm.
De ser gullige ud i spidserne som om de har været tæt på et stearinlys, men måske det bare er lyset på billedet der snyder.[/quote]
De har lige fået ormekur. Vi havde for første gang tændte fyrfadslys på bordet igår. :øhmm: Så jeg vil da lige tjekke om de er svedne i spidserne når jeg kommer hjem fra arbejde. Det tror jeg nu ikke, syndes de var meget hvide, men de kan måske krølle pga. varmen? Det var faktisk min egen tanke noget med varme og måske ovnen, men kunne ikke forstå at de ville komme tæt på noget varmt.
Hvad er grooming?
[quote=Sylvester;425388]De har lige fået ormekur. Vi havde for første gang tændte fyrfadslys på bordet igår. :øhmm: Så jeg da lige tjekke om de er svedne i spidserne når jeg kommer hjem fra arbejde. Det tror jeg nu ikke, syndes de var meget hvide, men de kan måske krølle pga. varmen? Det var faktisk min egen tanke noget med varme og måske ovnen, men kunne ikke forstå at de ville komme tæt på noget varmt.
Hvad er grooming?[/quote]
Ringorm er en svampeinfektion, og har slet ikke noget med orm at gøre, så navnet er faktisk ret misvisende. Men jeg tror ikke helt på den, så ville de nok have flere bare pletter.
Grooming = pelspleje, soinering
Ja, det er rigtigt, det kunne faktisk også godt ligne at den er kommet lidt for tæt på et lys - så krøller hårene (ligesom vores hår, hvis vi får det svitset …).
Jeg tror nu ikke det er ringorm, så ville jeg også mene at der var bare pletter i pelsen.
Det kunne også være overdreven grooming da de vasker sig meget i panden nu jeg tænker over det. Er det grund til bekymring?
Jeg vil være opmærksom på levende lys en anden gang, så det ikke er overdreven nysgerrighed som er synderen. :høhø:
Overhovedet ingen grund til bekymring hvis det bare er kattevask - de vokser ud igen