Forlovelse

Vores ringe har været skiftet ud nogle gange. Jeg tabte nemlig den første:doh: Så blev der købt et par billige sølv ringe som erstatning.

Og nu har vi ringe lavet i guld og hvid guld, og så har de et stykke i midten der kan dreje om resten af ringen. Men som en slags afstressning. stykket i midten har seks skråt stillede striber. Ringene er købt i tyrkiet.

Her er så det billed vi fik taget… -love

[quote=Ushoosinu;450488]Vores ringe har været skiftet ud nogle gange. Jeg tabte nemlig den første:doh: Så blev der købt et par billige sølv ringe som erstatning.

Og nu har vi ringe lavet i guld og hvid guld, og så har de et stykke i midten der kan dreje om resten af ringen. Men som en slags afstressning. stykket i midten har seks skråt stillede striber. Ringene er købt i tyrkiet.[/quote]

Det lyder godt nok flot… :hjerte:

Er også super glad for dem! Da jeg tabte den første, som havde samme system. Var vi hos flere danske guldsmede, men ingen her hjemmen kan lave dem, til penge. så fik pænt atvide at det nok var billiger at tage turen til tyrkiet og betale for et nyt sæt. Det eneste sted hvor de faktisk gav en pris, lød den på 10.000kr:blegne:

Det er angiveligt fordi ingen herhjemme smelter guld om, og i tyrkiet laver de ikke andet.

Babyrex, super fint billede:)

[quote=birtheras;450471]Tillykke med forlovelsen.

Jeg blev forlovet da jeg havde kendt min mand i 11 år. Vi var forlovet i 14 år og blev gift den 20-12-2008 :)[/quote]

Var der en speciel grund med hensyn til datoen… ? Har ikke før hørt om nogen der blev gift i december…

Fandt tilfældigt Claus til en fest med nogle mennesker, jeg aldrig har set hverken før eller siden, i oktober 1982 - sidste lørdag i efterårsferien. Jeg var slæbt med som det tynde øl af en gut, jeg somme tider kom lidt sammen med. Da jeg var færdig med at kaste op ud over det hele :ups: kørte Claus mig hjem om morgenen. Underligt nok var han ikke afskrækket, og selv om jeg syntes at han lignede the missing link med sine ugegamle skægstubbe, var jeg heller ikke helt afskrækket. 7 uger senere blev vi forlovede! Min mor var mildt sagt rasende, det var både for tidligt og vi var for unge (jeg var 18!) - hans mor var inderligt ligeglad, regnede ikke med at det holdt 14 dage. Claus blev truet med tæsk af flere af byens ungersvende, der åbenbart troede de havde aktier i mig :klapper: - alligevel lod han sig ikke afskrække. Og de tog fejl allesammen :ok: Det føltes bare helt rigtigt, og da jeg var 20 blev vi gift (og min mor igen godt på vej op i det røde felt, men opgav dog modstanden derefter). Jeg har aldrig fortrudt så meget som et sekund :hjerte:
VH
Susanne

[quote=Ushoosinu;450493]Er også super glad for dem! Da jeg tabte den første, som havde samme system. Var vi hos flere danske guldsmede, men ingen her hjemmen kan lave dem, til penge. så fik pænt atvide at det nok var billiger at tage turen til tyrkiet og betale for et nyt sæt. Det eneste sted hvor de faktisk gav en pris, lød den på 10.000kr:blegne:

Det er angiveligt fordi ingen herhjemme smelter guld om, og i tyrkiet laver de ikke andet.

Babyrex, super fint billede:)[/quote]

Hold da op… Ja til den pris så er både rejse, lommepenge og nyr ringe da tjent hjem…!

Jo tak… Billedet og blomsten var fra en gadesælger… :høhø: Så vi tog lige nogen billeder af det, som vi jo evt kunne bruge på en fremtidigt bryllups invitation… Det kunne være ret specielt… :thumbup:

Jeg kender nu flere der er blevet gift i December :slight_smile:

Ja, vi var ikke i Danmark og det var for besværligt at blive gift i udlandet (alt for mange papire) så vi ventede til vi var i DK igen :slight_smile:

[quote=Susanne W;450496]Fandt tilfældigt Claus til en fest med nogle mennesker, jeg aldrig har set hverken før eller siden, i oktober 1982 - sidste lørdag i efterårsferien. Jeg var slæbt med som det tynde øl af en gut, jeg somme tider kom lidt sammen med. Da jeg var færdig med at kaste op ud over det hele :ups: kørte Claus mig hjem om morgenen. Underligt nok var han ikke afskrækket, og selv om jeg syntes at han lignede the missing link med sine ugegamle skægstubbe, var jeg heller ikke helt afskrækket. 7 uger senere blev vi forlovede! Min mor var mildt sagt rasende, det var både for tidligt og vi var for unge (jeg var 18!) - hans mor var inderligt ligeglad, regnede ikke med at det holdt 14 dage. Claus blev truet med tæsk af flere af byens ungersvende, der åbenbart troede de havde aktier i mig :klapper: - alligevel lod han sig ikke afskrække. Og de tog fejl allesammen :ok: Det føltes bare helt rigtigt, og da jeg var 20 blev vi gift (og min mor igen godt på vej op i det røde felt, men opgav dog modstanden derefter). Jeg har aldrig fortrudt så meget som et sekund :hjerte:
VH
Susanne[/quote]

Hvor er det bare godt at i fulgte jeres hjerte!!! -love

Kan sagtens relatere til din historie… Da jeg selv som 17 årig hoppede i kanen med min chef, for at prøve at få nogen fordele, tvivler jeg på vi fik spået mange chancen… :øhmm::høhø:

[quote=birtheras;450498]Jeg kender nu flere der er blevet gift i December :slight_smile:

Ja, vi var ikke i Danmark og det var for besværligt at blive gift i udlandet (alt for mange papire) så vi ventede til vi var i DK igen :)[/quote]

Årh… Ja så er det jo ret logisk… :thumbup:

Vores er af titanium og med et bånd af (mener det er) rødguld i midten :slight_smile: Den er graveret med datoen for vores forlovelse (og ikke andet :tihi:)

Fik lige knipset et billede:

[quote=Itzy Bitzy;450503]Vores er af titanium og med et bånd af (mener det er) rødguld i midten :slight_smile: Den er graveret med datoen for vores forlovelse (og ikke andet :tihi:)

Fik lige knipset et billede:[/quote]

Ej hvor er den bare flot… :wehuu:

Vi har fået ingravet navnet på hinanden og så den dato vi blev kærester…

jeg købte min forlovelsesring et stykke tid efter at vi var begyndt at snakke om at blive forlovet…

men så gik der så lang tid at jeg egentlig troede det ikke skulle være… MEN - min kære mand tog røven på mig 2. søndag i advent foran HELE familien midt i julegløgg og æbleskiver…

han gik på knæ - holdt en herlig tale jeg ikke husker en bride af, og han havde fundet min ring og holdt den pænt op og spurgte om jeg ville gøre ham den ære at blive hans for resten af livet…

det eneste jeg husker jeg fik sagt var : top skat - jeg er på !!!

[quote=Battlestar;450509]

det eneste jeg husker jeg fik sagt var : top skat - jeg er på !!![/quote]

:klapper: Det er sku en fed kommentar at komme med lige netop i den situation! :hjerte:

[quote=Susanne W;450496]Fandt tilfældigt Claus til en fest med nogle mennesker, jeg aldrig har set hverken før eller siden, i oktober 1982 - sidste lørdag i efterårsferien. Jeg var slæbt med som det tynde øl af en gut, jeg somme tider kom lidt sammen med. Da jeg var færdig med at kaste op ud over det hele :ups: kørte Claus mig hjem om morgenen. Underligt nok var han ikke afskrækket, og selv om jeg syntes at han lignede the missing link med sine ugegamle skægstubbe, var jeg heller ikke helt afskrækket. 7 uger senere blev vi forlovede! Min mor var mildt sagt rasende, det var både for tidligt og vi var for unge (jeg var 18!) - hans mor var inderligt ligeglad, regnede ikke med at det holdt 14 dage. Claus blev truet med tæsk af flere af byens ungersvende, der åbenbart troede de havde aktier i mig :klapper: - alligevel lod han sig ikke afskrække. Og de tog fejl allesammen :ok: Det føltes bare helt rigtigt, og da jeg var 20 blev vi gift (og min mor igen godt på vej op i det røde felt, men opgav dog modstanden derefter). Jeg har aldrig fortrudt så meget som et sekund :hjerte:
VH
Susanne[/quote]

Dejlig historie…

Jeg selv har været sammen med i kæreste i lidt over 8½ år, og vi er stadig ikke forlovet.
For ca. 3 år siden inviterede jeg ham ellers med på en surprice tur til Paris på vores årsdag, meeeen stadig ingen ring… hehe…
Egentlig betyder det ikke så meget for mig, det vigtigste er at han er min og det er han…
Har nogle forældre som var forlovet i 36 år inden de for 4-5 år siden blev gift, så om man evt er forlovet et par år eller tre før man bliver gift, det betyder ikke det store for mig…
Personligt vil jeg gerne giftes i stor kjole, og det så bliver i en kirke eller på en græsplæne, det må tiden vise…

Jeg kender mange 16-18 årige som har forlovet sig - det synes jeg simpelthen er for tidligt!
Min kæreste og jeg har ofte snakket om at vi begge synes det er alt for tidligt - for det betyder jo ikke rigtig noget, har vi set bevis på flere gange…

Jeg mener også at når man bliver forlovet, betyder det ægteskab indenfor det næste års tid :slight_smile: og det mener Christian også.

Patrick og mig blev gift to gange. Og vi blev enige om at vi ville giftes 1 måned før vielsen.

Men forlovelsen var dagen før vielsen, for der kom Patrick hjem i orange arbejdstøj, med en rose i den ene hånd og ringene i den anden og så gik han på knæ for at fri. Så jeg blev forlovet dagen før vi blev gift. At folk så fik af vide at vi havde forlovet os på vores bryllups dag, er så en anden snak. For de fleste af gæsterne til vores 2 bryllup viste ikke de var inviteret til en kirkelig velsignelse

Mine forældre er gift d. 16. december.
(På det tidspunkt havde de kendt hinanden i 11 måneder, og min mor havde en flot bule på maven, hvor jeg gemte mig inde. Og de er stadig sammen den dag i dag)

Smil jeg lærte Sejr at kende på en højskole, fem dage efter var vi flyttet i værelse sammen, men det skulle nu kun være en sommer ting, når højskolen var slut, skulle vores sommer romance også være det, 8 år senere bor vi stadigvæk sammen. Manden var ikke til at slippe af med. Han skulle ikke ikke lære mine forældre og kende, så da vi var hjemme på weekend, skulle han pænt blive i lejligheden mens jeg kørte hjem til mine forældre. Mens jeg var der hjemme bankede der en blomster handler på døren med 30 orange roser til min mor Grin. Ja så var jeg jo nød til at hente ham. Et ½ år senere blev vi forlovet da vi flyttet i ny lejlighed kl. 24.00 den 3 marts. Jeg var faldet om kuld på sengen og drømte sødt da der pludselig lå en mand på knæ foran sengen. Vi fornyede så vores forlovelse for snart 4 år siden. På færøerene , som betyder meget for Sejr. Ved en ruin af en gamle kirke . Det regnede så meget at vi kryb ind i en røg stue. Men vildt romantisk fordi jeg viste hvor meget det betød for ham. For os er det et kærligheds løfte, jeg tror aldrig vi bliver gift. Kan ikke se nødvendigheden i at blive gift, Vi lever fint med at være forlovet. Og så har vi skrevet testamente . Så skulle det da være fordi jeg bliver vildt romantisk og den tror jeg ikke på lol. Men hvis jeg i morgen sagde nu skal vi giftes på lørdag , så ville Sejr står ved kirken om lørdagen. Sådan er vi jo forskellig for han vil gerne giftes.

[quote=DK Thomani;450484]Thomas og jeg blev forlovet da vi havde været sammen i 6 mdr. og vi blev gift ca 12 år senere :høhø:

Jeg mener ikke at en forlovelsesring betyder det samme mere som den gjorde for 20-30 år siden. Den er et symbol på at man er i et fast forhold med én.

Jeg ved godt at det hed sig i “gamle dage” at man skulle giftes inden for 12 mdr. efter man blev forlovet, men jeg tror det er de færreste der overholder det. De eneste jeg “kender” der overholder det er de kongelige :tihi:[/quote]

Jo du kender mig. :tihi:

Brian og jeg mødtes første gang d.7 feb. 2003, blev forlovet d.7.Juni 2003 og gift d.7 feb 2004, så nu har vi været sammen i 7 år og gift i 6, jeg samlede ham op på dating.dk :høhø: