Formel 1 - 2018

Enig - NEJ! Ham kan vi ikke lide :slight_smile:

Men Ferrari kommer til at overhale Mercedes i konstruktørernes mesterskab nu

Nogle af os kan. I hvert fald mer end vettel. Jeg bryds mig ikke om ham :ups:

Sjovt for jeg kan bare ikke snuppe Hamilton :wink:

Sådan har jeg altid haft det med ham - i min optik udstråler han en eller anden udefinerbar form for arrogance som jeg ikke bryder mig om. Men han kan unægteligt køre ræs, og det er jo det det i sidste ende handler om :slight_smile:

Jeg håber at jeg får mulighed for at se F1 nogle flere gange i år - jeg kan tage DR’s antenne signaler her i skoven, og det er det. Men jeg savner sådan set ikke TV, så det er OK :slight_smile:

Tak for nu,

Deres udsendte i Blævreskoven-

1 Synes om

Ericsson fik 10 sekunders straf for at torpedere Kevin i starten. Verstappen fik ingen straf for at torpedere Ricciardo. Og Kevin fik straf for en incident der ikke blev fanget på kamera, hvor han åbenbart ramte Sir (mener jeg det var). Som altid spændende dommerkendelser :+1::thinking:

…GRO havde ændret på bremsebalance, derfor blokerer baghjul…fejl 40 - synd alligevel
Mag kunne ikke bremse efter ERI havde rullet ½ delen af gulvet af, så han røg åbenbart i sir? …eller enellerandenfidus – måtte lige chekke, mente det var GAS, og det var det så oss

VER/RIC
når de holder extra øje med VER fatter jeg ikke at de kun giver en løftet finger
han ændrer spor flere gange for at blokere, det må man ikke
RIC har ingen steder at køre hen, og han er helt oppe i diffuseren på VER, så downforce har han intet af …min mening er at han skulle ha’ et par klip i licensen
så vidt jeg ved sidder hr TK i steward panelet :sovende:…men OK…fin fight så længe det varede, og havde MAG holdt hjem uden bang havde det givet point

1 Synes om

VER fik jo faktisk kort forinden beskeden “Keep it clean!” …
tsk tsk … Crashstappen slår til igen …

1 Synes om

I det mindste klarede GRO det helt selv denne gang og uden at tage nogen med sig :wink:

3 Synes om

Sad but true :roll_eyes:

Far Jos har crashet på vel snart sagt alle baner, mon det er den rekord Max vil slå ? …

2 Synes om

Flot Marianne - Det var så ikke Sir, men Gasly som Kevin ramte. Og han fik 10 sekunder og 2 strafpoint - nu oppe på 8 på et år :frowning:

Og Gasly mener Kevin er feltets værste og farligste kører. Øv, at snakken skal til at gå sådan igen :frowning:

Heldigvis frafalder det ene strafpoint allerede i dag fra Kevins licens.

Kevin var direkte uheldig i den påkørsel - han kunne ikke bremse pga skaden fra Ericson tidligere.
Og jeg mener faktisk også Kevin har undskyldt den påkørsel. Det var ikke fordi han ville presse Gasly for hårdt, men bilen gjorde ikke som Kevin bad om. Man kan måske så diskutere om den bil var sikker at gennemføre løbet i, når den bremsede så elendigt …

1 Synes om

Ahh. Tak Pia, godt det ene straf point frafalder i dag.

Jeg var også overrasket over at de ikke trak ham. Men ok, han lå jo længe omkring 10. pladsen, så det var vel derfor der blev satset :slight_smile:

Williams har klaget over flere steward beslutninger i forbindelse med Baku racet
der er klaget over ALO, SIR og HUL uheldet

  • over MAG uheldet med GAS - (hvilket formentligt involverer ERI)
    video viser da at MAG trækker over, men i det øjeblik de får kontakt flytter han sig omgående, race incident imho - især når ½delen af bilen er væk
  • over OCO og RAI
    der er høring(er) i dag fra kl 11 dk tid, mener FIA at det skal gå videre vil der komme en senere høring,

…fatter ikke at VER og RIC går derfra uden straffe …

bortset fra det er der lavet om på dækkene til Barcelona, de er lavet 4mm tyndere, det skulle tilsyneladende give en mere ensartet holdbarhed og mindre slid

1 Synes om

spændende - meget spændende endda!

  • og det kom der intet ud af fra FIA …det blev dog noteret at der ikke siden 2013 var straffet med 2 point i tilfælde som GAS/MAG …spader

FP1 om en time …
ALO skipper testdagene efter Barcelona
HAAS kommer med forstærkede aero dele - god idé
store opdateringer fra flere teams…

1 Synes om

MAG har fået en løftet (pege)finger for angiveligt at blokere LEC der var på en hurtig omgang under FP1 hvor MAG var på en afkølingsomgang
HAAS tog tilsyneladende forskellige dæktest og løbssim under FP1

GRO 7, MAG 8 efter FP2…GRO kørte godt af banen, men man fik ham relativt hurtigt i pit og tilbage på banen - så best of the rest, håber GRO rejser sig lidt igen