Formel 1 - 2018

ja ja…åbenbart er der begået omfattende sabotage af flere DTC biler …der er pillet ved flere af de justérbare undervogne, pumper og slanger, lavet huller i servoslanger og sikkert mere …
lyder som en mekaniker - eller en med en det mekanisk erfaring

Fy for pokker :open_mouth:

lidt nyt sladder …
RIC til Renault, McL fisker efter SAI, det siger mig lidt at ALO ikke gider mere
Daddy Stroll har købt sig ind i Force India …så mon ikke miniStroll kører der …måske allerede denne sæson ?
Er spændt på Spa, MAG var lidt i problemer med brændstof sidst, han kørte med den seneste motor generation …er det et Ferrari issue, eller er det aeropakken der spiller ind - kan selvfølgligt også være et indkøringsproblem eller for tung højrefod

1 Synes om

hvis ikke RBR vil have Sainz til at køre for sig, så er McLaren vist eneste rigtige mulighed. og jeg håber det betyder et farvel til den gang så fantastiske Alonso. Han VAR fantastisk - nu er han altså ved at blive en mavesur gammel mand, der vil have alle til at flytte sig for ham :confused: ryk videre - få nyt blod ind og Sainz vil uden tvivl være et godt bud :slight_smile:
Og det er jo lige det, om RBR tør have ham Sainz ved siden af Verstappen igen - det tror jeg faktisk ikke med tanke på deres historie i Torro Rosso … Sainz fik skrevet i sin “udlånskontrakt” at han kun kan komme tilbage, hvis det er ved storebror. Så Torro Rosso er udelukket for Sainz som udgangspunkt.
Gasly har også fordelen af at kende honda-motoren, så jeg tror det bliver en Gas/Ver hos RBR, så må vi se, hvad de finder på hos Torro Rosse - Hartley må snart være fortid, men de har snart ikke nogen gode at proppe derind, for de gode unge har ikke point nok på superlicensen.

Ingen tvivl om at Stroll ryger til Force India - eller hvad de nu skal hedde næste år :slight_smile: tror dog først det bliver næste år, for der er allerede kontrakter med Ocon og Perez, som kan være svære at komme ud af sådan lige. Der skal hentes nogle point og dermed penge hjem nu resten af sæsonen, det er farligt med kørerskifte lige nu, når der er to vellidte og dygtige kørere i bilerne allerede.
Og mon ikke sædet Stroll efterlader i Williams giver en ny plads til George Russel, som Mercedes jo gerne vil finde et sæde til. Eller til Ocon, om det er ham, som må rejse sig fra Force India-sædet.

Angående Perez bliver det spændende om han bliver Mags nye team-kammi hos Haas næste år - rygterne svirrer voldsomt om, at Gro ryger … og Perez’ sponsorer kender de jo allerede godt fra tidligere.
Hvis ikke Perez, så bliver det jo nok desværre Giovicrashi …
jeg har ikke ret stor fidus til den opblæste, arrogante møgunge af en ferrari-junior. Hans attitude stinker, så kan hans talent være nok så fint :frowning:
Han har smadret ALT for meget allerede, så jeg håber meget at Haas ikke orker ham - han er jo alligevel mindst lige så dyr i dele som GRO, og så hellere beholde Gro, som har meget mere erfaring at trække på.
Gio er en forkælet møgunge - ikke én gang har han virket taknemmelig for lån af biler i de frie træninger og tests hos hverken Sauber, Haas eller Ferrari og aldrig virket ked på andre end egne vegne, når han igen for 17. gang har smadret bilen! Ikke ét undskyld er der kommer ud af munden på den møgunge … han har kostet både Sauber og Haas alt for mange penge og tabte placeringer i efterfølgende løb, fordi egne kørere ikke fik nok ud af bilerne pga tabt tid. Det er jo mere reglen end undtagelse, at når Giovicrashi kører FP1, bruger mekanikerne FP2 på at reparere bilen :frowning:

Jeg håber Kimi får et år mere i Ferrari :slight_smile: det vil være bedst - også for unge Leclerc lige at få lidt mere hår på brystet inden han kommer i ferrari. Hos Sauber kan Ferrari hente alle de data de vil på ham - så han sidder godt der :slight_smile: jeg er spændt på, om Erikson fortsat kan købe sig ind hos Sauber eller om Ferrari kan presse ham ud til fordel for Gio … ERI har ikke bevist noget særligt i år - han er sat til vægs af en rookie - en dygtig og talentfuld rookie, men rookie ikke desto mindre! Eri har været med så længe, at han burde få MEGET mere ud af bilen! :confused: Det er svært at blive ved med, at forsvare hans berettigelse for andet end penge.

1 Synes om

Lidt fra Rygters bureau…
Stroll kører for Force India fra næste GP - Spa
Vandoorne ryger helt ud og Ocon får sædet, Kubica til Williams …alt til Spa …vi får se

det lyder som noget af en rokade, men man ved dælme aldrig i F1 :slight_smile:

Det rygtes jo også at Raikonen er sikret kontrakt med Ferraru i ´19, men lad os nu se.

Bye bye Alonso :+1:

2 Synes om

jaeh…der ryger lidt underholdningsværdi…men der kommer sikkert et andet tudefjæs

  • Det er i øvrigt 30 år siden i dag Enzo Ferrari døde …sammentræf?

Hmmmm…hvis ALO’ exit åbner døren for Lando Norris, hvorfor fisker man så efter SAI

I stedet for Van sikkert … han har jo ikke leveret, hvis man spørger McLaren …

Måske det bliver Sainz og Norris :slight_smile:

og det er så bekræftet med SAI …

Mon så ikke gasly kommer til red bull senior holdet :slight_smile:
Men torro rosso mangler en kører - eller to! :confused: deres bedste junior har ikke point nok på licensen til at lege med i torro rosso.
Hartley har vist lige reddet sig et år mere hos str for de er ved at løbe tør for muligheder!

har gurglet og gurglet…et enkelt medie har MAG som bekræftet i driver listen for 19 (HAAS)…mon der er lidt insiderviden…eller bare rygter, HAAS har jo en option på MAG, og mon ikke der en forfaldsdato på den …

Hvis ikke mag ryger til Ferrari - og det gør han næppe, da Kimi er rygtet 2 års forlænget - så forlænge than naturligvis med Haas.
De har sagt det først kommer efter pausen, men at det er ren formalitet :slight_smile:

Jeg bliver meget forbløffet, hvis ikke han forlænger med Haas mindst to år mer :slight_smile:

Helt enig, Pia!

Ja ja…ALO vandt da på Silverstone…men er senere disket på grund af en teknisk ting med “skrabepladen” - den sidder under bilen og skal overholde et minimums mål efter race …den anden TOY og en Porche blev ligeledes disket …
MAG blev 2 i Virginia - ved faktisk ikke hvor Christina endte …røg direkte i køleskabet efter 10 timers race

1 Synes om

Tja TOY er jo egentligt bare i konkurrence med sig selv i år … men det passer mig faktisk fint at se ALO blive disket! Han sidder KUN i den bil, fordi han ved den er overlegen! Ligesom de kun tager ALO ind for pr effekten.

ALO var en af de bedste … var!
Jeg glæder mig faktisk til den crybaby er ude af F1.
For det kan godt være, at han formår at presse bilen til mer end den burde og han laver lidt sjov i løbene nu og da. Men hans evige brok, drama og tuderi kommer jeg ikke til at savne :confused: Han er blevet for gammel og selvfed mellem ørerne …

1 Synes om

der er jo en grund til at han er endt ved et af de dårligste teams …ikk …det er ALO der ikke kan køre, for det er i hvert fald ikke bilen …nah…eller der er jo noget om det, for det er da mange år siden han var champ

Han har i hver fald ikke formået at få hjulpet med så god feedback på bilen, at den er blevet bedre … det eneste han formåede under Honda var at skrige og sparke på Honda i en grad så de var lykkelig for at komme ud af motorkontrakten og få fremgang med torro rosso.
Selv med Renault er den stakkel McL jo ikke blevet tosset meget bedre.

Så selvom han kan dreje på rattet og trykke på speederen må hans feedback jo ikke være vidunderlig for det tekniske team.
Han pralede jo ellers af de havde bedste chassis, så med Renault motor ville de være podiumpotentiale. men de kører jo ikke lige op med red Bull med samme motor alligevel :confused:

Jeg er bange for den gamle sure mand har drevet al fremgang ud af det hold. Der er for meget drama og tuderi i ham desværre.
Desværre for talentet fejler jo intet. Han bruger det bare mere på at brokke sig konstant.

jeg kommer ikke til at savne ham i f1 :confused:

1 Synes om