Fornyelse af pas?

Sidst jeg fik det gjort gik jeg på politistationen…

Men , sådan fungere det ikke mere ? hvad gør man så nu?:øhmm:

Borgerservice :slight_smile:

Jeg har lige været der i samme anledning i dag :slight_smile:

:)Du skal på borgerservice på kommunen :slight_smile:

Jeg fik fornyet pas for en lille måned siden… Det tog cirka 15 min sammenlagt inde på kommunen en torsdag kl 16 :thumbup: Havde ellers forberedt mig på lang ventetid…

Ah okay :slight_smile:
Så hvordan fungere det`? jeg går ned med et billed også udfylder nogen papir også laver de det?:open_mouth:

Så man får passet med det samme??

Der går en uges tid - måske 3 i de travle perioder.

Du skal have dit gamle pas med, og et billede (husk de nye specielle krav).

På nettet kan du printe og udfylde nogle sider på forhånd…

ah ok super.)

Max 2 uger sagde de i dag :ok:

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/fornyelseafpas/fornyelseafpas_2.htm

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/fornyelseafpas/

Et godt link til det hele :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;377416]Max 2 uger sagde de i dag :ok:

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/fornyelseafpas/fornyelseafpas_2.htm[/quote]

Nu er det bare slut med at jeg er 1 min langsommere end dig :stuck_out_tongue: Så gider jeg slet ikke hjælpe mere NÅ :fløjte:

:sorry:

:tihi::tihi::tihi:

Jeg var også på Borgerservice her i efteråret, da jeg skulle have lavet mit. Dog uden det gamle pas, men det var nu ikke noget problem.

[quote=Abaddon;377409] (husk de nye specielle krav).
[/quote]

Hvilke særlige krav stilles der til danske pasbilleder:? spurgt af en indvandrer, hvis pasbillede sikkert skal leve op til helt andre krav:S

The rules for passport photos

The photographs you supply with your application must:

* show you with a neutral expression and your mouth closed (no grinning, frowning or raised eyebrows)
* show you on your own (babies should not have toys or a dummy, and there shouldn’t be other people in the photo)
* be in colour, not black and white
* be identical
* be taken within the last month
* be 45 millimetres high x 35 millimetres wide - this is the standard size when you have a passport photo taken in a photo booth or studio (you should not trim a larger photograph to meet this condition)
* be clear and in sharp focus, with a clear difference between your face and the background
* be taken against a plain cream or plain light grey background
* not show you with red-eye
* be of you facing forward and looking straight at the camera
* not be torn, creased, or marked 
* be printed on plain white photographic paper
* be free from shadows
* be taken with your eyes open and clearly visible (no sunglasses or tinted glasses and no hair across your eyes)
* be free from reflection or glare on your glasses, and the frames must not cover your eyes - the Identity and Passport Service (IPS) recommends that, if possible, you remove your glasses
* be professionally printed (photographs printed at home are not likely to be of an acceptable quality)
* show your full head, without any head covering, unless you wear one for religious beliefs or medical reasons
* be taken with nothing covering your face - you should make sure nothing covers the outline of your eyes, nose or mouth
* be a close-up of your head and shoulders with a recommended head height (the distance between the bottom of your chin and the crown of your head) between 29 and 34 mm
* not have any writing on the front or back - except when one of the photos needs to be certified. If there are trademarks or other photographic printing on the back, these must not show through when the photo is scanned by IPS

Note: IPS = Identity & Passport Service

Regler for pasfoto

ja vi var hos borgerservice forleden dag fordi fruens skulle ha sit pas fornyet, 600 spir at betale ved kasse 1.
vi fik at vide at der gik ca 2 uger og så var det klar til afhentning.
vi skal selv afhente fordi fruen stadig havde behov for sit pas og datoen var ikke udløbet endnu