Skal man dokumentere kattens alder, når der tegnes forsikring? Jeg har et par unge hittemisser, som jeg overvejer at tegne sygeforsikring på, men hvordan håndterer man aldersspørgsmålet i den forbindelse? Selvom jeg (og dyrlægen) har en ide om deres alder, vides det jo ikke med sikkerhed.
Alle mine andre misser er 7+ år. Jeg har hos et forsikringsselskab set 7 år som en øvre grænse for, hvornår der kan tegnes forsikring. Men har også hørt, at det er muligt at tegne forsikring på ældre katte andre steder. Nogen, der har erfaring med det? Pris?
Med 7 katte i forskellige aldre er der mange overvejelser for og imod forsikring - kontra opsparing. (Særligt lige nu, hvor Herluf koster spidsen af en jetjager :S )
jeg har selv internat katte og har aldrig skulle vise nogen som helst form for dokumentation for deres alder i forbindelse forsikring. Jeg har blot skrevet den alder som dyrlægen tro katten har med en fiktiv fødselsdag
Jeg har tegnet forsikring hos mine sidste år. De var på det tidspunkt 9 år. Agria vil have en sundhedserklæring udfyldt af dyrlægen. Jeg valgte dem dog fra og tegnede hos Købstedernes Forsikring istedet for. De skulle ikke have erklæring, men da jeg jo havde fået lavet én til Agria, fik de en kopi af denne. Hos Agria betaler man et seniortillæg til forsikringens pris. Det gør jeg ikke hos KF.
Min pris hos Agria blev for begge 2 ca 2400 inkl rabat og hos KF betaler jeg ca 1850 inkl rabat. Vilkårene er de samme.
Jeg kan heller ikke huske Dyrekassens aldersgrænse, men de ville ihvertfald ikke tage mine. KF har heller ikke nedsat forsikringssum, men det har Agria rigtigt nok :).