Forsikring

Jeg overvejer en syge forsikring på lille missen min.
Så derfor vil jeg gerne hører jer andre om i har en?
Hvad den dækker og hvordan?
Hvad koster den?

Synes det ville være meget rart hvis nu der skulle komme noget større dyrelæge regninger på katten at jeg har en forsikring til at at tage sig af det økonomiske:kryds:

Jeg har sygeforsikring på Buster vis Gartnernes Forsikring
www.garfors.dk

Det var den min dyrlæge anbefalede.
Jeg har haft den i snart 3½ år, og har heldigvis ikke haft brug for den. Håber heller ikke jeg får.

Jeg har mine forsikret under www.dyrekassen.dk
(deres hjemmeside er dog desværre nede i øjeblikket).

De forsikrer katte, som dog max må være 7 år ved forsikringstidspunktet. Præmien er omkring de 900 kr pr år (man får 10% hvis man er medlem af kattens værn). Der er en selvrisiko på 515 kr pr sygdomsforløb, og herudover dækker de 80% af dyrlægeregningen (dog ikke for udleveret medicin, diætfoder o.lign.). Max beløb er 20.000 kr pr år pr kat.
Fordelen ved dyrekassen er, at de dækker hele kattens levetid (der er andre forsikringer som kun dækker til fx det 12. leveår).

De dækker sygdom, ulykker (som kræver dyrlægebehandling) og også vagtdyrlæge-konsultationer. Katten skal være neutraliseret og registreret i et landsdækkende register (dvs øremærket eller chipmærket).
Der er forskellige ting, som forsikringen ikke dækker: vaccinationer o.lign., tandsygdomme/behandlinger (med mindre der er tale om tandskader som følge af ulykker), nogle arvelige sygdomme, implanter (fx kunstige hofter fx) o.a. Det fremgår af forsikringsbetingelserne.

De gange jeg har haft brug for mine forsikringer, så har jeg aldrig oplevet problemer. Man sender blot regningen ind med sit forsikringsnummer påført - og så udbetaler de pengene i løbet af få dage.

Og jeg synes det er rigtigt rart ikke at skulle stå med en syg kat, som kræver akut dyrlægebehandling fx en sen aften/nattetime eller weekend, og så være nervøs for, hvad regningen efterfølgende lyder på.
Min erfaring er, at har man en akut syg kat, også i dagtid, som kræver bare en eller anden form for udredning (fx røntgen eller blodprøve), så har man hurtigt lagt de første 2000 kr på bordet hos dyrlægen, og så er forsikringspræmien altså hurtigt tjent ind.

Et reelt eksempel er min ældste MCO-pige, som nu er 7 år. Hun blev i efteråret 2007 meget pludseligt akut dårlig og gik i fulminant lungeødem. Det var sent en eftermiddag, og hun var svært dårlig. Akut indlæggelse og kompetent behandling reddede livet på hende, der blev taget flere prøver, som dog ikke gav en endegyldig årsag, bl.a. også senere en hjerteskanning, som dog heldigvis var normal og min kat kom sig uden mén.
Prisen for dette forløb røg sammenlagt op på 8000 kr - og heraf dækkede forsikringen lige over de 6000 kr.

Jeg har ikke forsikring på nogen af mine katte - jeg har istedet lavet en opsparing hvor jeg sætter penge ind hver måned så jeg har til det uforusete.
Jeg vil bare gøre opmærksom på at fair også har kæledyrs forsikring.
https://www.fairforsikring.dk/web/Privat/Forsikring/Fritid/Kaeledyr

[quote=Churchtown;245054]Jeg har mine forsikret under www.dyrekassen.dk
(deres hjemmeside er dog desværre nede i øjeblikket).

[/quote]

den har jeg også p mine 6 stk :slight_smile: det koster mig 4000 eller deromkring på årsbasis - det er tjent ind igen for iår

Oki tak for hjælpen.
Er der slet ikke flere herinde der har katten forsikret?

Jeg har mine forsikret hos dyrekassen men har endnu ikke haft behov for den da de begge to er unge, sunde og raske :slight_smile:
Men jeg er på su og VIL ikke tvinges til at aflive en af dem pga penge, derfor fik jeg dem forsikret. Så kan jeg sove trygt om natten :slight_smile: