Forsikringer endnu engang

Jeg har lige kigget Dyrekassens forsikringsbetingelser igennem og er lidt chokeret over at se Deres undtagelse vedr. FIP:
billede
Hvad mon det er for en viden de vælger at lægge til grund for det her.?
Jeg troede at det efterhånden var blevet almindelig kendt rundt omkring, at FIP ikke er smitsomt. Jeg ved der kan være en genetisk faktor, men hvis kattene i hjemmet er urelaterede genetisk burde der ikke i sig selv være en øget risiko.
Forestil Jer at sælge en killing som dør af FIP og erstatte den med en ny killing Ejerne har i forvejen 2 katte. (urelaterede) Dette vil jo betyde af deres nye kat ikke er dækket. Men har de kun en kat og den dør af FIP kan en ny kat dækkes uden problemer - selvom det skulle være en søskende, men samme disposition. Ikke logisk
Jeg har ikke lige tid i dag til at læse op på de forskellige selskabers betingelser, men er nogen af Jer klar over lignende undtagelser vedr. FIP ?

1 Synes om

Da vi ikke har forsikringer på vores har jeg ikke lige tjekket betingelserne, men indrømmer jeg er chokeret over deres mangel på viden og jeg vil helt klar give den videre til killingekøber.

Det er en jungle med forsikringer. Jeg har også fravalgt forsikringer som det ser ud lige nu.
Har kigget på Tryg og Ariga - Heldigvis ingen undtagelser vedr. FIP.
Lidelser som betændelse i mundhulen eller pardentose, dækkes dog ikke i den særlige dæksning for tænder - kun TR/FORL.
Nu har jeg haft abyer i snart 12 år og ikke en af mine har fået fjernet tænder som følge af TR/FORL. De tand og mund problemer jeg har haft ville selv med ekstra tilkøb aldrig være blevet dækket.
Jeg ville ellers gerne, hvis man f.eks. kunne nøjes med at tegne en eller anden form for avls forsikring. Som kun dækkede udgifter relateret til avl og opdræt f.eks. kejsersnit. Men så vidt jeg kan se kræver en sådan forsikring, at man også har købt den almindelige sygeforsikring.

Jeg var til et møde, i Jyrak Studiekreds Midt, for et årstid siden. Der var der en Agria sælger og et af de ønsker de fik med hjem var en opdrætsforsikring. Men om de brugt input til noget ved jeg ikke. Hundeopdrættere kan få en opdrætsforsikring og det var med denne som inspiration de ville lave noget lignende til katte

1 Synes om

Wow, ja det er godt nok ikke imponerende at Dyrekassen ikke ved bedre!

Det har hun, kan jeg så fortælle… Men de skal lige have de sidste småting på plads inden der bliver meldt noget ud officielt… :blush:

1 Synes om

I kan så også lige få lov til at læse deres svar på FB til mig.

Hej Lone, Tak for din henvendelse. FIP kan være meget smitsom og er desværre en uhelbredelig sygdom. Som du selv oplyser dækker vi ikke behandling af FIP hos ejere med flere katte hvis der er konstateret FIP hos en eller flere katte i husstanden på forsikringens tegningstidspunkt. Det betyder at vi dækker FIP hvis sygdommen opstår hos en af dine katte hvis der ikke var nogle af dem der havde sygdommen i forvejen på tegningstidspunktet. Vi medtager dine forslag til vurdering i forbindelse med vores løbende produktudvikling. Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte vores skademedarbejder Jette V. Olesen på mandag på tlf. 63 57 11 11. God weekend. De bedste hilsener Dyrekassen Danmark

NU er de hermed inviteret til foredrag hos Stig Feldballe på Skovlunde Dyrehospital - jeg har tilbudt dem in plads på et ellers totalt udsolgt arrangement.

4 Synes om

Ja, det er da godt katastrofal manglende opdatering PÅ deres viden ift hvordan en kat får FIP :scream:

1 Synes om

:astonished:

Tja, så fik jeg lige endnu en grund til at vælge Agria til Fatboy Finn…

Den måtte jeg simpelthen “øffe” over på deres side og anmeldelse. Det er jo grotesk!

4 Synes om

:gruble: Jeg har i øvrigt Dyrekassen til både Knud og Hans… Måske burde jeg revurdere…?

Jeg kom også til at øffe…

Det er jo reelt et problem hvis du får en killing der dør af fip og Knud som 30 årig får fip også…

Der står jo ikke hvor lang tid der må være imellem fip i hjemme… så umildbart synes jeg det lyder som om at får du fip en gang kan du aldrig igen blive dækket (selvom det måske sker 20 år senere)

Ja jeg sidder også og tænker at jeg måske skal skifte, for jeg har dyrekassen til begge mine.

Jeg havde diskussionen med dem i sin tid, da Cinnamon fik FIP. Problemet er, at dem, man kan diskutere med, ikke aner en bønne om kattesygdomme. Det er jo ikke dem, der fastsætter betingelserne. Og derfor får man tåbelige svar som det, Lone har fået.

Hvem der så leverer de oplysninger, de bruger til at fastsætte deres betingelser ud fra, ved jeg ikke. Anicura måske?