Forslag til aktiviteter i Toscana (Siena)

Vi skal til bryllup i Toscana om et par uger og har besluttet at blive en uge længere og holde ferie :slight_smile:
Er der nogen af jer, der har været i Toscana og har forslag til hvad der er værd at se og hvad man bør undgå? :slight_smile:

Åh, hvor er jeg misundelig. Toscana er et fantastisk område. Siena har en berømt rådhusplads, hvor der årligt afholdes en festival med hestevæddeløb på pladsen. Det er en middelalderby, hvor husene er være at kigge på. Ellers vil jeg anbefale en tur ind til Firenze, hvor katedralen Santa Maria del Fiore er et besøg værd, der er en fantastisk udsigt fra toppen af kuplen. Middelalderbyen i Firenze og Medici palæet er fedt at se.
Da Vinci’s museum ligger også i nærheden af Firenze/Sienna og det er sjovt og informativt. :thumbup:

Jeg ved fra det bryllup, vi var til i lørdags, at det er et godt sted at fri :tihi:

Hvis I kommer til Firenze er Uffizierne (museum) bestemt et besøg værd. Men det er stort, og der kan være kø for at komme ind, så der skal afsættes nogle timer. Men det er det værd (Botticellis malerier er fantastiske at se i virkeligheden) :slight_smile:

:slight_smile:

Jeg spørger lige Nabo senere og vender tilbage til dig - hun var der sidste år og var VILDT begejstret for alle de seværdigheder der er …

Tak for de forslag der allerede er kommet ind :thumbup: vi er sådan lidt “la la” når det kommer til planlægning :tihi: det eneste, der er fastlagt er at vi kommer til siena fredag, skal til bryllup lørdag og kører derfra søndag…og vi har en eller anden idé om at vi nok burde tage til øen Elba for en overnatning :tihi: vi har begge to lov at tage 20kg med, så vi overvejer at pakke teltet for at spare på overnatningsprisen…jeg har så lyst til at bruge de sparede penge på skøn, skøn mad og “spise mig igennem Italien”, men det er en anden sag :ups: :tihi: Vi flyver til lufthavnen lige udenfor Rom, så der bliver vi jo nok også en dag :slight_smile: