Forslag til "tidsfordriv"

Hejsa Alle :høhø:

Nu går jeg jo meget hjemme lige pt… Jeg har ikke rigtig nogle hobbyer, som sådan, udover de små mislinger… Jeg har tegnet lidt og har også en tablet, men er godt nok gået i stå, især fordi jeg intet talent har inden for det :mad:.

Jeg har bare lyst til at lave et eller andet kreativt, men har ikke rigtig før været kreativ. Har I gode erfaringer med noget sjovt eller tidskrævende… eller et eller andet :slight_smile:

Altså, jeg håber ikke det her lyder tosset, men jeg plejer, hvis jeg keeeder mig, at finde gamle dame/sladder blade frem og så klippe hoveder ind på andre billeder og ændre på historierne og sådan. Altså nærmest lave mit eget blad, men med meget mere skøre historier:tihi::ups:. Eller lave kollager! Uh, det er sjovt og så behøver man slet ikke være god til at tegne eller noget for at få et flot resultat:fin:.

Hmmm… ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er hvad jeg tosser rundt med når jeg ikke kan finde på noget andet. Og forresten så synes jeg at kryds og tværs er en undervurderet aktivitet:yatta:. Det kan jeg også rigtig godt lide, men det resultat at min venner kalder mig “farmor”:høhø:.

Kryds og tværs plejer jeg også og soduku, men synes jeg hurtigt finder det kedeligt :confused:

Kattegale! :høhø:
eller find symaskinen frem og sy nogle ting til misserne. De kan ikke få for mange ting :ups:

[quote=Opus1;433500]Kattegale! :høhø:
eller find symaskinen frem og sy nogle ting til misserne. De kan ikke få for mange ting :ups:[/quote]

Symaskine har jeg ikke - Jeg har overvejet at begynde at lave ting til misserne… Så en gris man kunne strikke, men kræver jeg skal til at lære mig selv at strikke allerførst…

(Jeg er lige flyttet, så jeg kender ikke så mange her, hvor jeg bor :S)

Uhaa, da jeg er sygemeldt på 6 mdr nu - der er computer go’ ellers sladre blade, som du selv skriver… Ellers er jeg sammen med veninder i det omfang jeg magter det…

Hvis du er til tegneprogrammer på computeren og kan lide at nørkle kunne du prøve dig frem med lidt digi-scrap (digital scrapbooking).

Hvis det skal være en hobby væk fra computeren kunne det være almindelig scrapbooking evt. kombineret med en masse fotografering af katte, mennesker, natur og by osv.

Mange gode forlag… :thumbup:
fandt lige en lille mus, man kunne hækle (evt. til kattene)
Kender I nogle steder, hvor man kan lærer det…evt her på nettet.

Der er en rigtig god bog der hedder “At hækle, er at leve”. Men den kan vist kun findes i antikvariater… Er det ikke bare den underligste titel på en bog, ever???:?:tihi: Min veninde har den stående og jeg kan ikke lade være med at grine hver gang jeg ser den:ups:
Mere seriøst: jeg er helt sikker på at der er mange gode sider om at hækle. Det er faktisk super sjovt når man først kommer i gang:ok::slight_smile:

De har bøger om alt mellem himmel og jord på biblioteket - så der er sikkert også nogle om at hækle.

Eller er der jo flere sider på nettet med gratis spil - jeg bruger ret meget tid her www.komogvind.dk.

Tror jeg lære at hækle… haha :)…

Komogvind.dk bruger jeg tit…synes bare nogle gange, jeg sidder for meget foran pcen :stuck_out_tongue:

Korsstingsbroderi! man kan starte med nogle relativt simple mønstre uden alt for mange kulører og så avancere, når man har fået mere styr på det :slight_smile: Der findes forskellige mønstre gratis på nettet, og ellers kan man købe hele sæt med de farver tråd og den størrelse aida man skal bruge.

Nu du bor i Herning så har du A-Z tæt på - hvis du interesser dig for smykker, har de en masse ting til at lave flotte smykker med - ikke ægte, så derfor er det også billigt. Men der er virkelig mange flotte ting - det har fanget min interesse. Og har en god pris når man er studerende! :thumbup: Det var en kollega fra mit arbejde som anbefalede mig det, efter jeg gentagne gange havde spurgt hvor hun havde alle sine forskellige og rigtig flotte smykker fra. Dem laver hun nemlig selv - med materialerne fra A-Z.

Strikketøj, gamle ugeblade, eller Facebook, Der kan man hurtigt bruge lidt tid.

Du kan da godt få lov at lave en af mine opgaver til seminaret :høhø:

Når jeg har ferie så maler jeg tit eller ekspermintere med at lave hjemmelavet is :yatta:

På garnstudio.dk som er en gratis side med strikke- og hækleopskrifter, er der en side som hedder hækleskolen, der forklares de mest grundlæggende ting. :slight_smile:

Nålefiltning. Enormt nemt og billigt - og hurtigt :slight_smile: Et par filtnåle og noget filt, så er man igang, og kan lave legetøj til kattene, figurer, nøgleringe, osv osv.
Har man tendens til seneskedehindebetændelse i håndled eller lign. skal man dog lige passe på med det, det har jeg desværre :frowning:

Så er der også puslespil :slight_smile: Eller begynde at male, det synes jeg dog tit man lige skal have en underviser til at hjælpe en igang med, så man lige får nogle gode metoder og teknikker at arbejde videre med :slight_smile: