Forslugen eller forstoppet?

I dag vågnede jeg meget tidligt og tøffede ud på toilettet. Men på tæppet foran sofaen lå noget mindre lækkert: En ordentlig håndfuld fugtigt tørfoder, tydeligvis slugt og kastet op. Det var alt af den ene slags daglig tørkost, som de 2 fladsnuder er glade for.
Det blev bragt i orden og mig i dynen igen.
I formiddags ser jeg så en noget mindre portion af den anden slags tørkost, mindre fugtig, men stadig “afleveret” på næsten samme sted.
Jeg aner ikke, hvem af dem, der har haft dårlig mave :?

Mon det er ren og skær forslugenhed?
Eller har en af dem en hårbolle siddende, der forhindrer normal passage?
Der har ikke været så mange “kanonkugler” i bakken idag.

Gia har masser af fedtet under-vinter-uld. Jeg prøver på at rede hende hver til hveranden dag, men hun er sur over det! Det passer ikke damen at få redt pelsknuder ud (jeg piller dem op med fingrene, og er forsigtig) og underuld af.
Leise hader bare at blive redt, så jeg skåner ham.

Suk.

Leise har vist kastet lidt væske op nu og da, det har været på hans tæppe, måske 2 gange den seneste måned. Måske er det relateret til, at han p.t. er på flydende Metacam :?

Håber, at der er nogle katte-helbreds-kyndige, der har nogle bud?

Metacam giver ofte kvalme i følge indlægssedlen - så tror du ikke, der kan være en sammenhæng der?

Jo, men han får serveret en skefuld lunet Hills-pose-vådfoder efter medicinen.
Ikke, at han altid spiser den, så du kan meget vel have ret :slight_smile: Tak :slight_smile:

smasker en af dem er det tegn på kvalme, jeg ville holde øje med bakke for at se om de begge kommer af med pøller.
Min hunkat kan finde på at kaste al hendes mad op i perioder pga stess.